Bukefalos 28 år!

mankhöjd vs längd

videnlis

Trådstartare
Alltså hur lång är du och hur hög är din häst??

jag är 172. min förra häst var (trodde jag) 138 cm, i verkligheten var hon nog ca 132 cm :o
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 172 och hästen är 133.
Dock så anser jag att det är vikten på ryttaren som är det viktiga inte längden.
 
Sv: mankhöjd vs längd

vill ni ,:arghh:så sätt ut vikt också.. DÅ vägde jag 72. nu väger jag just under 80..
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 175 och hästen 140. vikt på mig skriver jag inte ut... :o men hon orkar :p
jag anser inte alltid att vikten är det viktigaste, utan ryttarens balans ;)
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 169 och hästen 139. Vikten ligger nog fortfarande 10 kg över vad den borde vara:crazy:
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 174 och väger 68-70 kg.

Rider flera olika hästar just nu med mankhöjder från 128-148,
känner mig mest bekvämt på de mindre modellerna trots att jag är såpass lång. :D
 
Sv: mankhöjd vs längd

138 och 140, 163 strax över 60 kilo. Dock ridit en på 128 som ser och känns större än mina. Samtliga islandshästar.
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 155,3 (den decimalen är mycket viktig!) och hästen skulle jag chansa på runt 135, någonstans där. Vikten får inte plats att skriva så det hoppar jag över :P
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 167cm väger 56kg; hästen är 136cm :) dock är hon dräktig nu och rids in nu. "mina" ridhästar som jag lånar är strax över 140 båda två.
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 165 väger lite för mkt och lillgrabben är 135 men han har inga som helst problem att bära upp sambon som är 185 och väger ca 85kg.
När sambon rider är det väl endast längden i kombination med obalans som är problemet.
När han har balans finns det inga längdbekymmer annat än att han slår tårna i stenar och annat ibland :p
 
Sv: mankhöjd vs längd

175 cm, ca 70 kg och ca 135 cm häst :)

IMG_3559_zps177a8188.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 541
Senast: WBanna
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
749
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 427
Senast: Sel
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp