Bukefalos 28 år!

mankhöjd vs längd

Sv: mankhöjd vs längd

Jag ca 173cm och ca 70kg, hästen ca 140cm :)

dsc_0477.jpg
 
Sv: mankhöjd vs längd

Knapplån:

Alltså det här med längd och hur det ser ut när man rider beror ju på mkt mer än mankhöjden hittade lite roliga bilder där jag (169 cm) rider samma häst, min minsta, mankhöjd inte över 1.35 i alla fall, troligen mindre.

Här är hon under inridning 3,5 år och tjock
316.jpg
[/URL][/IMG]

Här är hon 1,5 år senare, hon har inte krympt på höjden, däremot bredden och ni ser ju vad som händer med mina ben....
333_zpse06eb811.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: mankhöjd vs längd

Tack :)
Blev lite inspirerad av Mists fantastiska bilder och slänger in en 2 år gammal bild. Min häst är ju i bantningsläge :angel: och den här bilden visar det smalaste han har varit. Nu har han både betydligt mer muskler och fett :o På bilden är han 4 år och riden knappt 1 månad

DSC00270_zps2bc65c07.jpg
 
Sv: mankhöjd vs längd

Ja jösses, där blev det som egentligen är självklart väldigt tydligt! :)
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 158 cm. Har ingen egen för tillfället, men de jag rider mest nu ligger mellan 135-145 cm i mankhöjd.

Här är bild på mig och en lättbyggd herre på 136 cm:

32787468.jpg


Och här jag och en lite kraftigare kille på 143 cm:

64164101518209922843586.jpg
 
Sv: mankhöjd vs längd

Haha ja, jag löper ingen större risk att vara för stor för nån häst i alla fall. ;) Men jag upplever själv stor skillnad på de där två hästarna och tycker det syns på bilder också. Men å andra sidan har jag ju sett fler bilder än bara de där också. :)
 
Sv: mankhöjd vs längd




Den vita tröjan är jag 165 cm och hästen 137cm och om man ser var jag har bootsen så ser han ut som en storhäst. Numera har jag bootsen under magen. Han väger nog 50 kg mindre nu
 
Senast ändrad:
Sv: mankhöjd vs längd

Eftersom jag nu varit iväg med Brenna på bedömning vet jag att hon är 1.35, ungefär som jag gissade alltså och jag är fortfarande 1.69.
 
Sv: mankhöjd vs längd

Nä men eftersom jag inte växt så mkt de senaste 20 åren antar jag det:D. Fast å andra sidan kanske jag uppnått den ålder då man börjar krympa:o Kanske dags att kolla hur lång man egentligen är:D
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag själv är 164 cm och mitt sto som är 3-år är idag 125cm och har växt väldigt sakta, hon var 118 cm när jag köpte henne som 1-åring. Jag antar att hon kommer växa lite till, hon får gärna bli 130cm :)
 
Sv: mankhöjd vs längd

Jag är 174 och mina pållar jag rider är ca 130 & 135 ögonmått mässigt ;) och den sista är inmätt som 141 men är hög i manken så hon är nog någon cm mindre :)

Jag och S som är inmätt som 141


Jag och mammas pålle som är inmätt som 132
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 541
Senast: WBanna
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
749
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 426
Senast: Sel
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp