Mascara som hålls PÅ ögonfransarna!

finapina

Trådstartare
Vilken är er bästa mascara? Som inte smetar av sig efter halva arbetsdagen o delvis ligger under ögat? En icke-djurtestad önskas.Även övriga tips, om det finns, hur man får mascaran att sitta kvar bättre....
 
Helena Rubinstein - Lash Queen Sexy Blacks
Håller fasen för storgråtande med tårar som rinner ända ner i urringningen. :up:

IsaDora - Grand Volume Lash Styler
tillsammans med
Clarins - Double Fix' Mascara
Med fixern håller en budgetmascara bättre.

Generellt ska en akta sig för att få för mycket produkt på fransarna - större risk att det krackelerar och sotar. Många volymmascaror (i alla prisklasser) faller lätt på det.
 
Vilken är er bästa mascara? Som inte smetar av sig efter halva arbetsdagen o delvis ligger under ögat? En icke-djurtestad önskas.Även övriga tips, om det finns, hur man får mascaran att sitta kvar bättre....

Är du på jakt efter vattenfast eller bara et "bättre" vattenlöslig?

Jag tycker om Yves Saint Lauren, Lancome, Chanel och Youngblood när det gäller mascara. Kostar lite men håller bra. Kör deras vattenlösliga och den brukade hålla även då man red 6 hästar, hade lektioner etc och svettades.
 
Snapscara!!!! Bästa ever!!! Från maybelline. Har använt Dior förut men denna slår dior! Kostar typ 139kr så sjukt billig. Sitter kvar även om jag tränar ett stenhårt svettigt pass (brukar försöka vara osminkad vid träning men ibland blir det inte så). Men ändå superlätt att få bort. Och smular INTE! Tycker alla andra gör det men inte denna. Du kan tacka mig sen ;)
 
Vilken är er bästa mascara? Som inte smetar av sig efter halva arbetsdagen o delvis ligger under ögat? En icke-djurtestad önskas.Även övriga tips, om det finns, hur man får mascaran att sitta kvar bättre....

Jag har denna från Oriflame, är nöjd med den och den är inte djurtestad (lärde jag mig här på buke fö, så nu kan jag fortsätta köpa smink där och slipper våndas och leta i butikerna på stan).

https://se.oriflame.com/products/product?code=31189
 
Snapscara!!!! Bästa ever!!! Från maybelline. Har använt Dior förut men denna slår dior! Kostar typ 139kr så sjukt billig. Sitter kvar även om jag tränar ett stenhårt svettigt pass (brukar försöka vara osminkad vid träning men ibland blir det inte så). Men ändå superlätt att få bort. Och smular INTE! Tycker alla andra gör det men inte denna. Du kan tacka mig sen ;)
Var finns den att köpa?
 
Alla mascaror rinner på mig, men jag lärde mig här på buke att de rinner mindre om man har lite puder under ögonen. Jag tycker det hjälper :)

Precis. Jag har aldrig problem att det ä runder ögonen för ja målar inte nedre fransarna. Men jag brukar få prickar ovanför, vilket avhjälps med att pudra där innan jag sätter dit mascaran...
 
Iduns vattenfasta. Som hur lätt som helst tvättas av med varmt vatten OCH då faller den av som små korvar, inte en massa svart skugga runt ögonen 😍
 
Köpte en billig mascara på Normal när jag hade ont om pengar och den sitter så fantastiskt bra att jag fortsatt köpa den. Volymmascara från the makeup library.
 
Jag kör på nån billig vattenfast men du har fått så många bra svar redan.
Men tänkte bidra med den bästa borttagningen av vattenfast mascara: kokosolja.
Ta lite flytande på fingrarna och massera ögonfransarna med i någon minut. Skölj i varmt/ljummet vatten. Torka med handduk!

Skonsamt för framsarna med
 
Tipsar också om Sensai mascara 38C, lätt! Den tvättas bort i varmt vatten (behövs ingen rengöring), då smular den liksom av, så det blir inget rinn eller svart klet runt ögonen. Den enda mascaran jag använt under flera flera års tid
 
Snapscara!!!! Bästa ever!!! Från maybelline. Har använt Dior förut men denna slår dior! Kostar typ 139kr så sjukt billig. Sitter kvar även om jag tränar ett stenhårt svettigt pass (brukar försöka vara osminkad vid träning men ibland blir det inte så). Men ändå superlätt att få bort. Och smular INTE! Tycker alla andra gör det men inte denna. Du kan tacka mig sen ;)
Nu har du sålt in denna så bra så jag genast la en beställning. Hittade den för snuskigt billigt pris så det var värt att testa 😊👍
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och...
2
Svar
36
· Visningar
2 009
Senast: AraSlei
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 080
Senast: Whoever
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp