Melodifestivalen 2019 - deltävling 1

voltis

Trådstartare
Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D

Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN! :banana::banana::banana:

På lördag kör det hela igång med deltävling 1 i Göteborg, och de tävlande är:

1. Nano – Chasing Rivers
Låtskrivare: Lise Cabble, Linnea Deb, Joy Deb, Thomas G:son, Nano Omar
2. High 15 – No Drama
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Kate Tizzard
3. Wiktoria – Not With Me
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Wiktoria Johansson
4. Zeana feat. Anis Don Demina – Mina bränder
Låtskrivare: Thomas G:son, Jimmy Jansson, Anis Don Demina, Pa Moudou Badjie, Robin Svensk
5. Arja Saijonmaa – Mina fyra årstider
Låtskrivare: Göran Sparrdal, Ari Letennen, Arja Saijonmaa
6. Mohombi – Hello
Låtskrivare: Alexandru Florin Cotoi, Thomas G:son, Mohombi Moupondo, Linnea Deb
7. Anna Bergendahl – Ashes To Ashes
Låtskrivare: Thomas G:son, Bobby Ljunggren, Erik Bernholm, Anna Bergendahl


Som vanligt går två till final och två till andra chansen. Vilka tror eller hoppas ni att det blir?? Fram med era bästa tips!

Programledarna i år är förresten Sarah Dawn Finer, Kodjo Akolor, Marika Carlsson och Eric Saade. Några tankar kring det??


NU KÖR VI!!!!! :bump::bump::bump::bump:
 
Här kommer mina tankar om bidragen:


1. Nano – Chasing Rivers
En av storfavoriterna när han var med sist, med en stark låt som spelades mkt efteråt med. Kan han överträffa Hold On så kan det gå riktigt bra för Nano i år med! Var ngt svajig i rösten live sist, kanske förbattrat det?
2. High 15 – No Drama
Tjejgrupp jag aldrig hört talas om innan. De är 15-16 år och utlovar show och tempo! Nja, känner mig inte så upphetsad faktiskt, har varit en del sådana grupper genom åren. Men man vet ju aldrig!
3. Wiktoria – Not With Me
Tredje gången gillt för Wiktoria? Jag har lie hatkärlek till henne, då låtarna varit rätt bra men det har blivit så himla skrikigt, trots bra röst i grunden. Gillar ju ändå soundet så hoppas på fullträff!
4. Zeana feat. Anis Don Demina – Mina bränder
Duett med en som rappar, känns som vi sett detta förr och att det inte brukar funka. Känns lite zzz.
5. Arja Saijonmaa – Mina fyra årstider
Den obligatoriska äldre comebacken ;) Inte så jag hurrar precis, men Arja är ju skön!
6. Mohombi – Hello
Varit med en gång tidigare, så lite comeback här. Han är större internationellt än i sverige, och detta ska visst låta modert.. Jag tycker det ska bli spännande faktiskt!
7. Anna Bergendahl – Ashes To Ashes
Anna vann Mello 2010 och det gick ju inte så bra i ESC. Har väl mognat lite nu och kanske kan vara en lien underdog? Jag är inte superpeppad men ändå nyfiken!


Gissar:

Final: Nano och Wiktoria
Andra chansen: Anna B och Mohombi
 
Förresten, apropå programledarna: jag är fortfarande skitförbannad för att SDF med Moving on inte vann 2009!

Så, det var min årliga post om det.

2009, det var ju alldeles nyss? Själv är jag kvar i bitterheten över 2003, när Alcazar skulle ha sopat banorna med Not a sinner nor a saint. :mad: Allvarliga grejer, det här.

Men i övrigt - ett ljuvligt och tidigt vårtecken att @voltis Mellotrådar dyker upp som små tussilagosolar i Bukefalos snöslaskiga tråd-dike. :love:
 
2009, det var ju alldeles nyss? Själv är jag kvar i bitterheten över 2003, när Alcazar skulle ha sopat banorna med Not a sinner nor a saint. :mad: Allvarliga grejer, det här.

Men i övrigt - ett ljuvligt och tidigt vårtecken att @voltis Mellotrådar dyker upp som små tussilagosolar i Bukefalos snöslaskiga tråd-dike. :love:
Ja,
Alcazar har alltid varit bra faktiskt!
 
Hoppar in här också då jag älskar mello!:D Tror nog att Nano går direkt och Wiktoria i andra chansen men de andra har jag ingen koll på. Enda personen jag känner igen utöver dom är Anis don demina, tycker inte om det jag sett av honom på youtube, men man vet aldrig..:meh: Och hallå, antalet programledare ökar ju för varje år typ?! 4 st?:eek: Tror de kan göra ett bra jobb:)
 
Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D

Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN! :banana::banana::banana:

På lördag kör det hela igång med deltävling 1 i Göteborg, och de tävlande är:

1. Nano – Chasing Rivers
Låtskrivare: Lise Cabble, Linnea Deb, Joy Deb, Thomas G:son, Nano Omar
2. High 15 – No Drama
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Kate Tizzard
3. Wiktoria – Not With Me
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Wiktoria Johansson
4. Zeana feat. Anis Don Demina – Mina bränder
Låtskrivare: Thomas G:son, Jimmy Jansson, Anis Don Demina, Pa Moudou Badjie, Robin Svensk
5. Arja Saijonmaa – Mina fyra årstider
Låtskrivare: Göran Sparrdal, Ari Letennen, Arja Saijonmaa
6. Mohombi – Hello
Låtskrivare: Alexandru Florin Cotoi, Thomas G:son, Mohombi Moupondo, Linnea Deb
7. Anna Bergendahl – Ashes To Ashes
Låtskrivare: Thomas G:son, Bobby Ljunggren, Erik Bernholm, Anna Bergendahl


Som vanligt går två till final och två till andra chansen. Vilka tror eller hoppas ni att det blir?? Fram med era bästa tips!

Programledarna i år är förresten Sarah Dawn Finer, Kodjo Akolor, Marika Carlsson och Eric Saade. Några tankar kring det??


NU KÖR VI!!!!!:bump::bump::bump::bump:
Jag började fundera när jag inte hittade någon mellotråd i början på veckan 🙄
Tjuvlyssnar aldrig och ska bli spännande att både höra och se allt imorgon. 😊
 
Jag ska kolla (gör jag alltid fast jag oftast inte gillar särskilt många låtar:confused:)

Programledarna tror jag kommer bli helt ok, jag är dock otroligt nöjd över att SDF INTE vann med Moving On:devil:, tråkigare låt får man leta efter!

Artisterna har jag inte superstor koll på. Nano och Wiktoria känner jag igen sen tidigare mello, Wiktoria är för skrikig för min smak.

Anna känner jag med igen och eftersom jag inte alls gillade hennes vinnarlåt i mello så tror jag inte jag kommer gilla detta heller...

Får se vad vi har för snacks till, gillar på chips iaf. :)
 
Jag vet inte vad jag ska tro om kvällens artister. Dottern här är däremot pepp på både High 15 och Wiktoria :cautious: vi ska iaf snacksa på ostbågar och piggelin drops :up:
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 000
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 550
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 396
Senast: Halcyon
·
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 534
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp