Melodifestivalen 2019 - deltävling 1

1. Nano – Chasing Rivers
Låter som en sämre kopia av Hold on i det lilla man hört. Men jag hoppas att den lyfter när man får höra hela. Men han är ju bra så han går ju vidare är rätt säker på.
2. High 15 – No Drama
Hej då! Tråkigt... klippet jag sett utstrålar inte mycket energi, glädje eller nåt annat än tafatthet. De åker ut.
3. Wiktoria – Not With Me
Hon är bättre än låten. Men jag tror att den är helt ok. Ska bli roligt att se hela numret ikväll! Har potential men jag skulle vilja ha nåt som låter lite maffigare.
4. Zeana feat. Anis Don Demina – Mina bränder
Jag är förvånad. Duett med rap brukar jag automatiskt ogilla. Rap är inte min grej alls. Men den här är inte så illa som alla de andra har varit.
5. Arja Saijonmaa – Mina fyra årstider
Jag gillar ju Arja! Hon är härlig och har en sån pondus på scen och en härlig röst! Men låten verkar tyvärr vara för svag.
6. Mohombi – Hello
Helt ok! Lite för mycket midtempo för att riktigt lyfta är min gissning. Men går troligtvis vidare.
7. Anna Bergendahl – Ashes To Ashes
Avskydde hennes låt 2010!!! Med passion!! Blev glad när Sverige inte gick till final i ESC det året så jag slapp höra låten igen (Israel 2010 däremot var underbar!!). Hade väldigt svårt för hennes röst. Nåt med vibratot. MEN... det här är inte så illa. Rösten har ändrats en del. Blivit djup och låten är nog rätt ok. Men jag får lite dåliga vibbar av den brinnande skogen i bakgrunden... med tanke på sommarens skogsbränder.

Till final
Anna och Nano
Till Andra chansen
Wiktoria och Mohombi

Alternativt, så byter Mohombi och Anna plats.
 
Funderar på om jag ska titta ikväll... Känns dock inte som om det är något i det startfältet som jag gillar, men det kan ju dyka upp något som överraskar, kanske.
 

Tack! Såg denna tråden på tävling vid 17.30 o massa att hinna med innan så nu ska jag snabbt läsa in mig i denna tråd så jag är med från 20 :D Middag strax klar, chips, grönsaker o dipp redo, sista julmusten korkas upp! (Förr om åren har ni ju diskuterat snacks iaf :laugh:)
 
Kul med färgerna på hjärtat, de visar nog vilka åldrar som röstar i appen. Inte så många i min grupp, rosa, just nu :laugh:
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 140
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 663
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 526
Senast: Halcyon
·
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 630
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Prognos för rotation/sänkning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp