Ja, han vill att allt ska bli som vanligt igen. Det vill jag med egentligen. Eller rättare sagt, att det aldrig hände. Too late liksom.
Jag har inga problem att sova i normalfallet. Men nu ligger jag bara och stirrar in i väggen större delen av natten. Jag känner ju att jag är på väg mot mani, eller nån slags mixed state. För trots att jag inte sover är jag inte trött. Jag är rätt energisk men kan inte ta för mig något.
Vårdteamet kan inte skriva ut medicin. Jag har ringt mottagningen som ringer mig imorgonbitti.
Jag önskar verkligen att han kunde stanna hemma och vabba. Men det är nästan mer stressande att hans jobb ringer varannan timme och tjatar, än att han åker in och jobbar ett pass. Han vabbar idag i varje fall. Alltid nåt.
Säg åt honom att antingen sätta mobilen på ljudlöst, alt att han går iväg och svarar och sedan inte berättar för dig att de ringt. Du ska inte behöva stressas av att mannens idiot AG beter sig som svin. Han stannar hemma och vabbar och sköter hushållet. Punkt. Och om han verkligen vill fortsätta så måste han prioritera dig och lilleman över jobbet. Inte som tvärtom vilket det verkar varit alldeles för ofta tidigare.
Jag tycker att han måste sätta dig i främsta rummet just nu. Du och lilleman är hans enda prioritering. Inte det jäkla jobbet. Håll ut, håll ut, försök att inte tänka på framtiden, fast det är fruktansvärt svårt. Andas. Andas. Din hjärna behöver varva ner och just nu kan den inte det, vilket är helt förståeligt.
Vi är ju alla så olika. Kanske det kan bli bättre av att skrika, gråta. Få ut en del av skiten? Och jo, du får visa känslor inför lilleman. Känner du att panikångesten tar över, då lämnar du över honom till maken så de kan gå därifrån vid behov. Tänk på en sak, du har ansvar inte bara för lilleman utan även dig själv. Det är då ett elände att du är allergisk. Annars är att gråta i en mjuk, varm kattpäls otroligt skönt. De dömmer inte. De säger inte vad du ska göra. Bara spinner och är där. Ja, kanske inte myror i tassarna, Maja
Kramar från mig och bruna pälsbollen.