Din reaktion är för mig helt normal för man utsätts för svek. Har han någon sorts sex beroende med? (detta behöver du såklart inte svara på) men för mig är det HONOM som behöver bevisa saker för dig, inte andra vägen runt.
Tillit är något man förtjänar och han har svikit dig något enormt. Om du behöver kolla hans mobil för att må bra, så är det så det är. Att du skall gå runt och känna den där smärtan är ohållbart (been there done that).
I mitt förhållande har vi "öppen mobil" policy, dvs skulle man behöva kolla något i någons mobil så kan man det. Vi har varit ihop i 9 år. Vi går inte runt och kontrollera varandra, men jag har ingenting som min sambo inte får se och vice versa.
Edit: ingen av oss kollar konversationer etc man har med andra (har en syster som har en kontrollerande sambo, och fy fan vad hemskt det är att få höra om hur han rotat i hennes saker och privata konversationer). Men öppen telefon policy är helt normalt för mig
Folk som har något att dölja vill väldigt ofta inte visa sin mobil. (vill inte utlämna för mycket detaljer om tidigare förhållande, men ja varit med om sånt själv, så känner igen mig till 100% i ditt mående, för man mår så fruktansvärt dåligt man typ bara vill dö och man får panik över minsta lilla).
Om ni hade möjlighet att gå hos en DUKTIG terapeut som kan sex/porr beroende, (och inte förespråker sex beroende) så kan det hjälpa oerhört mycket. Där finns grupper vart man går hos varje sin terapeut och sedan får träffas "gemensam terapi" med varje sin terapeut. Och då får man redskap att hantera denna extremt svåra och extremt jobbiga situation, och ofta har även dessa grupp sessioner vart (om man vill) kan få träffa andra kvinnor som varit i liknande sits etc etc. Skall inte tjöta om detta, men bara en tanke så du kan få må bra igen. (kan säga dom flesta män absolut inte vill gå till sånt).
Som sagt behöver du inte svara på något av detta, bara en tanke som eventuellt kan hjälpa, fattar den kan kännas extremt övervällande med allt som händer för dig just nu, men bara något du kan ha en tanke på om du vill.
Att nästan förutsätta beroende känns fel i min värld.