Jag menade genom jobbet inte privat försäkringJag har som sagt kollat, 6 x 30 minuter digitalt via chatt och video.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag menade genom jobbet inte privat försäkringJag har som sagt kollat, 6 x 30 minuter digitalt via chatt och video.
Genom jobbet har jag inget annat än anställda av min arbetsgivare? Jag har ingen lust att prata med folk jag jobbar med.Jag menade genom jobbet inte privat försäkring![]()
Men har ni ingen ansluten företagshälsovård?Genom jobbet har jag inget annat än anställda av min arbetsgivare? Jag har ingen lust att prata med folk jag jobbar med.
Men har ni ingen ansluten företagshälsovård?
Jag fattar att det kan kännas tufft om det är en liten kommun, men jag har också fått bra hjälp av företagshälsovården. Också fått fysiska möten med Skandia via facket men kan ju vara en tillgångsfråga, dvs om de har fysiskt anknutna psykologer/terapeuter nära dig. Låter som typ samma försäkring, fick också 6 tillfällen men har andra försäkringar (privat och via jobbet som täcker 10).Inte som jag känner till. Vi har vår kommunhälsan.
Jag har Skandia via facket. Allt som står är att det är 6 digitala besök.Jag fattar att det kan kännas tufft om det är en liten kommun, men jag har också fått bra hjälp av företagshälsovården. Också fått fysiska möten med Skandia via facket men kan ju vara en tillgångsfråga, dvs om de har fysiskt anknutna psykologer/terapeuter nära dig. Låter som typ samma försäkring, fick också 6 tillfällen men har andra försäkringar (privat och via jobbet som täcker 10).
Vår kommun anlitar ett externt företag för vår företagshälsovård så det kan nog vara olika från kommun till kommun.Jag har Skandia via facket. Allt som står är att det är 6 digitala besök.
Företagshälsovården riktar sig väl mot just företag. Inte kommunen, som har sin egen instans med egen personal. Jag vill inte gå till min arbetsgivare med mina problem, även om de har tystnadsplikt. Inte kul att träffas i matsalen och bara "Tjena tjena".
Och som jag skrivit har jag efter många om och men fått en tid på vårdcentralen. Nästa vecka.
Och vi har som sagt allt inom kommunen.Vår kommun anlitar ett externt företag för vår företagshälsovård så det kan nog vara olika från kommun till kommun.
Jag tycker inte att det stämmer att han har fått fram en "hemsk sida" hos dig. Det låter som om det skulle vara något fel på dig, och det är det ju inte. HAN har upprepade gånger uppfört sig på ett sätt som gör att det - helt realistiskt - blir väldigt svårt att lita på honom. Jag har full förståelse för hur du känner.Jag har alltid varit trygg i att vi hittar på saker var och en för sig. Men nu fixar jag inte ens att han går ner i källaren för att spela. För tänk om han tar kontakt med henne igen? Eller nån annan? Jag kan ju inte gärna kräva att se hans telefon och historik liksom. Han har rätt till ett privatliv, även om vi är gifta. Precis som jag inte vill att han ska läsa mina privata grejer (inte för att jag har nåt, mitt privatliv försvann när vi fick barn...). Vill han läsa det här är det ju ett öppet forum liksom.
Det gör ont i hela mig. Att jag känner såhär, att han har fått fram en sån hemsk sida hos mig. Det gör fysiskt ont i mig.
Jag ska till läkaren imorgon förmiddag. Mina förhoppningar om hjälp är små. Jag får nog försöka härda ut på egen hand. Testar olika tricks och knep jag hittar på nätet men det är svårt när hjärnan går på högvarv.
Jag har gått till den kuratorn tidigare. Vi passade inte ihop riktigt. Hon har dessutom semester nu. Och igen, jag har fått tid på vårdcentralen.Tipsar igen om BVC. Man har lite gräddfil som småbarnsförälder både till enskild och parterapi
Jag tycker absolut att du kan kräva det. Du behöver inte rota i konversationer han har med vänner och familj. Men jag tycker inte det är orimligt att vilja se vilka övriga han skriver med. Det är HAN som har något att bevisa för dig.Jag kan ju inte gärna kräva att se hans telefon och historik liksom. Han har rätt till ett privatliv, även om vi är gifta.
Jag kan ju inte gärna kräva att se hans telefon och historik liksom. Han har rätt till ett privatliv, även om vi är gifta.
Men vill man vara den personen? Är det sthu?Jag tycker absolut att du kan kräva det. Du behöver inte rota i konversationer han har med vänner och familj. Men jag tycker inte det är orimligt att vilja se vilka övriga han skriver med. Det är HAN som har något att bevisa för dig.
Hade det varit min man så hade han fått en knapptelefon med möjligheten att ringa typ tre nummer![]()
Ett tips är att ringa dem (tror det kallas hälsolots eller liknande) och fråga. Jag tror jag fick välja, men att de försökte sälja in digitala besök som ”förstaval”. Om det inte skulle funka via vc alltsåJag har Skandia via facket. Allt som står är att det är 6 digitala besök.
Företagshälsovården riktar sig väl mot just företag. Inte kommunen, som har sin egen instans med egen personal. Jag vill inte gå till min arbetsgivare med mina problem, även om de har tystnadsplikt. Inte kul att träffas i matsalen och bara "Tjena tjena".
Och som jag skrivit har jag efter många om och men fått en tid på vårdcentralen. Nästa vecka.
Hur tänker du på att han sa att han är kär i henne? Han har ju bevisligen agerat på det och inte ens under impuls utan planerat. Jag finner det som osannolikt att han helt plötsligt skulle sluta ha kontakt med henne, särskilt om han är kär. Vill du vara med honom fast han är kär i en annan?Jag har alltid varit trygg i att vi hittar på saker var och en för sig. Men nu fixar jag inte ens att han går ner i källaren för att spela. För tänk om han tar kontakt med henne igen? Eller nån annan? Jag kan ju inte gärna kräva att se hans telefon och historik liksom. Han har rätt till ett privatliv, även om vi är gifta. Precis som jag inte vill att han ska läsa mina privata grejer (inte för att jag har nåt, mitt privatliv försvann när vi fick barn...). Vill han läsa det här är det ju ett öppet forum liksom.
Det gör ont i hela mig. Att jag känner såhär, att han har fått fram en sån hemsk sida hos mig. Det gör fysiskt ont i mig.
Jag ska till läkaren imorgon förmiddag. Mina förhoppningar om hjälp är små. Jag får nog försöka härda ut på egen hand. Testar olika tricks och knep jag hittar på nätet men det är svårt när hjärnan går på högvarv.
Hoppas att kuratorn är bra och att det ger dig en person att ventilera med. Om inte så hoppas jag att psyk kan ge en bättre kontakt så att du får hjälpJag kan få 6 x 30 minuter digitalt via försäkringen.
Nu har jag ju redan bokat kurator på vårdcentralen nästa vecka, med brasklapp att de kommer remittera tillbaka mig till psyk.
Fast då måste ju den otrogna parten sköta det på något annat sätt än genom att plötsligt inte komma hem på hela natten.Men vill man vara den personen? Är det sthu?
Jag förstår till 100% att tilliten är borta men är kontroll den enda/rätta vägen att återfå tillit?
sthu - jag tror att det är viktigt att ni hittar en gemensam väg ur detta, oavsett om ni i slutändan separerar eller hänger ihop, som det ser ut just nu så kämpar du med ditt mående och han.. ja, vad gör han? Han fick ju lämpa av sig sin skuld på dig och nu är det din grej liksom?
Ibland tänker jag att om nu nån är otrogen och genuint ångrar sig så kan väl hen bära det själv istället för att bikta sig till partnern som då blir den som måste bearbeta situationen.
Men det blir ju helt outhärdligt. Hur länge ska det sedan vara på det viset?Jag tycker absolut att du kan kräva det. Du behöver inte rota i konversationer han har med vänner och familj. Men jag tycker inte det är orimligt att vilja se vilka övriga han skriver med. Det är HAN som har något att bevisa för dig.
Hade det varit min man så hade han fått en knapptelefon med möjligheten att ringa typ tre nummer![]()
Din reaktion är för mig helt normal för man utsätts för svek. Har han någon sorts sex beroende med? (detta behöver du såklart inte svara på) men för mig är det HONOM som behöver bevisa saker för dig, inte andra vägen runt.Jag har alltid varit trygg i att vi hittar på saker var och en för sig. Men nu fixar jag inte ens att han går ner i källaren för att spela. För tänk om han tar kontakt med henne igen? Eller nån annan? Jag kan ju inte gärna kräva att se hans telefon och historik liksom. Han har rätt till ett privatliv, även om vi är gifta. Precis som jag inte vill att han ska läsa mina privata grejer (inte för att jag har nåt, mitt privatliv försvann när vi fick barn...). Vill han läsa det här är det ju ett öppet forum liksom.