Jag är inte den som tycker att otrohet är hela världen alltid, men samtidigt är jag väldigt noga med vad som är trygghet och vad som är aktivt val. Jag är helt allergisk mot att någon ska vara tillsammans bara för att det är känt och enkelt. För många är det är lättare att vara lite missnöjd med det kända, än att inte veta någonting om det okända och ta steget. Finns mängder med par som kommit över en otrohet, men också många som fått ett uppvaknande till att allting inte är som det ska. Att din man tagit steget att skaffa en dejtingprofil och aktivt letat män att "testa på" tyder ju ändå på att han inte är helt nöjd med vad han har. Jag hade inte känt mig direkt uppskattad i den vetskapen.
Men som med alla kriser i livet så handlar det i slutändan om att man måste förlita sig på att man klarar sig själv. Man kan inte lita och kontrollera någon annan människa, men man kan lita på sig själv. Man kan förlita sig på att livet kommer bli bra för att man klarar av livet. Mitt råd är att ta kontroll över ditt liv och se till så att du kommer att klara dig. Att ens partner försvinner ur ens liv, innebär inte att hela livet blir upp och ner vänt, det innebär bara att er relation inte ser likadan ut. Men ditt jobb är detsamma, ditt hem är förhoppningsvis detsamma om du kan bo kvar och här behöver du se till så att du har kunskapen och alla möjligheter att behålla ditt liv såsom det ser ut. Då blir det inte lika jobbigt. Det enda som händer är att han inte finns i det på samma sätt längre.