Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Det jag undrar lite över är om han erkände för dig pga att det tog slut med den andra kvinnan…? Om de fortsatt, hade han då också fortsatt med henne bakom din rygg? Det låter ju inte som en engångshändelse….
Nej, det tror jag inte. Jag trodde det var första och sista gången med henne. Men de jobbar ju ihop vilket gör det komplicerat.

@sthu Det du ska veta är att du aldrig är ensam eller isolerad. Vi här på buke är dina vänner och ditt stöd när du behöver det. Vissa av oss är för långt bort geografiskt (var är Star Trek's transporter beams när man behöver dem). Vissa förhoppningsvis tillräckligt nära för att träffas irl. Du har många välkomnande, gästrum och vänskaper när/om du behöver det.

Vi står alla bakom dig. Säg vad du behöver så kommer fler falla över sina egna fötter i iver att vara där för dig och ge dig varm vänskap.

Kram :heart

Jag fick en rejäl chock en gång och kunde verkligen inte sova på en vecka. Sov kanske 2-3h max varje dygn, jobbade dessutom natt och det blev verkligen inte bra. Med det sagt så kan jag förstå känslan av att vilja återgå till ett normalläge, där man känner att kroppen är i balans och att man kan ta hand om exempelvis ett barn och sig själv.
Jag hoppas att det värsta snart lägger sig för dig @sthu för din skull. Ibland får man prova olika metoder för att hitta en som känns bra för en själv. Ta hand om dig ♥️

@sthu Hoppas du kunnat sova något i natt. Tänker på dig och skickar en kram om du vill ha ❤️

Försök fokusera på det basala i det akuta skedet, sömn, mat och vätska, fysisk rörelse, promenera, strosa runt i din trädgård, lek med sonen (inte regelrätt motion om du inte känner att du behöver det för att komma ner i varv). Något är bättre än inget, sov på dagen om du behöver och kan, ta en drickyoghurt om du inte fixar att äta, sätt dig på gräsmattan och ta in trädgården med alla sinnen om du inte orkar promenera. Var snäll mot dig, så som du skulle vara mot en vän i kris.

Vet inte vart du bor eller hur gammalt barnet är, men jag är hemma på semester, har en snart 2-åring som härjar på, och en jättesnäll häst man kan klappa och bara åka på om det är så. Jag bor i Dalarna/Leksand och finns du i närheten så är du och barnet jättevälkommen över dagen för att komma iväg och tänka på annat en stund. Jag är själv tyvärr inte särskilt ”flyttbar” då sonen lider av extrem åksjuka så det är kaskadspya i bilen varje gång man kör längre än 30 min.

Vill du släpa med symaskinen och komma bort en stund är du välkommen till mig i Dalarna också, jag har dock inget barnvänligt hus 😅 men en extrasäng om du behöver ensamtid. Sy kan man göra i tystnad men sällskap också om det är det som behövs.

Var hos psykologen i morse. Min mans psykolog alltså, vi gick dit tillsammans.
Det var bra. Ett riktigt bra besök. Vi ska dit igen om några veckor (han hade semester nu).

Jag fick lite "skäll" av vårdteamet att jag tagit mer quetiapin än ordinerat. Det hjälpte ju inte med ordinerad dos så jag tog lite mer. Det hjälpte, men visst det var ju inte rätt. Vad ska jag göra om medicinen inte verkar som tänkt?

Just nu känns det bra. Varit ute och gått ganska mycket, grejat i växthuset och så.

Var hos psykologen i morse. Min mans psykolog alltså, vi gick dit tillsammans.
Det var bra. Ett riktigt bra besök. Vi ska dit igen om några veckor (han hade semester nu).

Jag fick lite "skäll" av vårdteamet att jag tagit mer quetiapin än ordinerat. Det hjälpte ju inte med ordinerad dos så jag tog lite mer. Det hjälpte, men visst det var ju inte rätt. Vad ska jag göra om medicinen inte verkar som tänkt?

Just nu känns det bra. Varit ute och gått ganska mycket, grejat i växthuset och så.
De måste "skälla" lite om du tar för mycket. De kan ju inte titta på medan patienter blir läkemedelsmissbrukare. Om du inte får effekt, så tror jag att det bästa är att prata med läkare som skrev ut läkemedlet.

De måste "skälla" lite om du tar för mycket. De kan ju inte titta på medan patienter blir läkemedelsmissbrukare. Om du inte får effekt, så tror jag att det bästa är att prata med läkare som skrev ut läkemedlet.
Det har jag gjort. Eller ja, med en sköterska på mottagningen. Som sa att jag ska ge det några veckor. Grejen är att jag inte kan vänta med att sova i några veckor.

Det har jag gjort. Eller ja, med en sköterska på mottagningen. Som sa att jag ska ge det några veckor. Grejen är att jag inte kan vänta med att sova i några veckor.
Jag förstår det. Men kanske funkar den här dosen de dagar du har lägre ångestnivå än du hade igår. Fass har nog en maxdos, kolla där.

25 mg max fyra tabletter. Jag sa redan när den sattes in att det är för lite (jag har haft den förr).
Förstår! Samma som mig då. Jag har med tagit extra vid något tillfälle när jag verkligen inte kan sova, vet inte om jag ens nämnt det för läkare :angel:

Jag har de för sömnen, så vet inte hur de hjälper på ångest. Jag skulle fått ett annat schema med tabletter utspritt över dygnet i olika styrkor, men eftersom jag inte ville ligga kvar mer än nödvändigt på avdelning då så blev det senare bara för sömnen till natten.

Förstår! Samma som mig då. Jag har med tagit extra vid något tillfälle när jag verkligen inte kan sova, vet inte om jag ens nämnt det för läkare :angel:

Jag har de för sömnen, så vet inte hur de hjälper på ångest. Jag skulle fått ett annat schema med tabletter utspritt över dygnet i olika styrkor, men eftersom jag inte ville ligga kvar mer än nödvändigt på avdelning då så blev det senare bara för sömnen till natten.
Trött blir i varje fall jag, men det krävs en del. På en-två tabletter i testet blir jag bara yr och klumpig, som på fyllan. Vill jag somna behöver jag mer.

Mot ångesten skulle jag säga att den lägger lite sordin på det. Pulsen är fortfarande hög och hjärtat slår hårt, trycket över bröstet är kvar men lite mildare.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka