Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Har du fått sova något inatt @sthu ?
Inte mycket. Typ tre timmar sammanlagt. Jag är van vid åtta. Känner mig både medicin-bakfull och trött och ångestig.

Vårdteamet ringer imorgon förmiddag, ska ta upp det igen då. Om det finns nånting att göra, eller om det bara är att härda ut.

Är hos mina föräldrar med sonen nu, skönt att tänka på annat en stund. De vet ingenting om vad som hänt. Tänker inte berätta heller.

Inte mycket. Typ tre timmar sammanlagt. Jag är van vid åtta. Känner mig både medicin-bakfull och trött och ångestig.

Vårdteamet ringer imorgon förmiddag, ska ta upp det igen då. Om det finns nånting att göra, eller om det bara är att härda ut.

Är hos mina föräldrar med sonen nu, skönt att tänka på annat en stund. De vet ingenting om vad som hänt. Tänker inte berätta heller.
Du gör dig själv en otjänst om du inte berättar för förr eller senare kommer det på ett eller annat sätt fram iallafall så det bästa är att ta det direkt och slippa "men varför sa du inget från början". Även om du kanske tror att dina föräldrar ser det som ett nerköp att du "skaffat en sån där man" är jag övertygad om att verkligheten blir nåt helt annat.

Naturligtvis gör du som du vill men personligen hade jag berättat det hela direkt för att undvika missförstånd, föräldrar ser och känner mer än vi anar.

Du gör dig själv en otjänst om du inte berättar för förr eller senare kommer det på ett eller annat sätt fram iallafall så det bästa är att ta det direkt och slippa "men varför sa du inget från början". Även om du kanske tror att dina föräldrar ser det som ett nerköp att du "skaffat en sån där man" är jag övertygad om att verkligheten blir nåt helt annat.

Naturligtvis gör du som du vill men personligen hade jag berättat det hela direkt för att undvika missförstånd, föräldrar ser och känner mer än vi anar.
Fast man kanske inte är redo själv att prata om problemet, man får väll berätta när man själv önskar. Dessutom är det ju väldigt olika hur relationen ser ut, ibland är det mer stjälp än hjälp när närstående blir involverade. Sånt tänker jag att man vet bäst själv hur det fungerar.

Att inte berätta just nu, när det är så färskt, betyder ju att umgänget med föräldrarna blir en sorts paus. Det är inte helt fel.

Dessutom tenderar föräldrar att bli oroliga när (även vuxna) barn inte har det bra, och det kan vara skönt att slippa möta deras oro just nu.

Om de skuldbeläggande, som du tänker dig, sen frågar varför hon inte sa något från början, så har jag ett antal förslag till svar på den frågan att dela med mig av. Låt oss hoppas att dessa föräldrar har koll på det där med gränser mellan individer.

Att inte berätta just nu, när det är så färskt, betyder ju att umgänget med föräldrarna blir en sorts paus. Det är inte helt fel.

Dessutom tenderar föräldrar att bli oroliga när (även vuxna) barn inte har det bra, och det kan vara skönt att slippa möta deras oro just nu.

Om de skuldbeläggande, som du tänker dig, sen frågar varför hon inte sa något från början, så har jag ett antal förslag till svar på den frågan att dela med mig av. Låt oss hoppas att dessa föräldrar har koll på det där med gränser mellan individer.

Och du tror att de inte redan förstår att något har hänt?

Vad du personligen hade gjort/inte gjort är helt irrelevant här. Jag är säker på att @sthu gör sitt bästa i den här situationen utan att du behöver berätta att "du minsann hade gjort si eller så".

Vad du personligen hade gjort/inte gjort är helt irrelevant här. Jag är säker på att @sthu gör sitt bästa i den här situationen utan att du behöver berätta att "du minsann hade gjort si eller så".
Jag skriver inte om mig själv, vilket du, som vanligt missat utan helt generellt och det är mina tankar om situationen så sluta klaga på vad jag skriver.

Fast man kanske inte är redo själv att prata om problemet, man får väll berätta när man själv önskar. Dessutom är det ju väldigt olika hur relationen ser ut, ibland är det mer stjälp än hjälp när närstående blir involverade. Sånt tänker jag att man vet bäst själv hur det fungerar.
Självklart, men eftersom detta är ett öppet forum får man ju dela sina tankar fritt.

Jag skriver inte om mig själv, vilket du, som vanligt missat utan helt generellt och det är mina tankar om situationen så sluta klaga på vad jag skriver.
Jaha, då verkar det ju lite märkligt att du använder ordval som "men personligen hade jag...".

Det känns ju inte särskilt generellt.

Problemet är liksom inte att du delar dina tankar, problemet är att du påfallande ofta går på som en elefant i en porslinsfabrik och varken känner av situationen innan du yttrar dig eller hjälper TS med något vettigt.

De flesta av oss svarar i trådar utifrån egen erfarenhet och egen uppfattning. Det har säkerligen även du gjort flera gånger,
Jag försvarar ingen. Men tycker att regler bör gälla alla.

Jag skriver om hur jag skulle göra i många situationer, här på buke. Mig skäller man inte på så ofta.
Som sagt, samma regler bör gälla alla.
Så tagga ner. :)

De flesta av oss svarar i trådar utifrån egen erfarenhet och egen uppfattning. Det har säkerligen även du gjort flera gånger,
Jag försvarar ingen. Men tycker att regler bör gälla alla.

Jag skriver om hur jag skulle göra i många situationer, här på buke. Mig skäller man inte på så ofta.
Som sagt, samma regler bör gälla alla.
Så tagga ner. :)
För mig handlar det om tajming. I en så här känslig tråd behöver man vara extra hänsynsfull och det tycker jag inte att @Spelberoende är när han direkt går på om att: "du gör dig själv en otjänst om du inte berättar", "jag personligen hade gjort så", samt "du kanske tror att dina föräldrar ser det som ett nerköp".

Det är bara inte schysst mot @sthu.

Jag tror jag loggar ut ett tag. Det blir för mycket, nästan en känsla av skuld, och återigen att jag hanterar det hela på fel sätt. Att det hade varit bättre att göra si eller så, bu eller bä. Jag orkar inte vara stark i det här mer nu, jag tänker bryta ihop och kanske komma igen lite senare. Eller fortsätta bryta ihop tills jag går sönder.

Jag håller med @Zinfernia det var inte direkt vad jag behöver höra. Nerköp? Vadå? Skulle mitt ex vara bättre eller?
På vilket sätt är det en otjänst att inte berätta? Vi har inte en sån relation att vi pratar om allt.
Mina svar handlar om livserfarenhet, inte bara egen utan många andras som jag genom livet varit i kontakt med på ett eller annat vis och jag behöver ingen vuxenuppfostran som @Zinfernia m.fl. försöker med, gillar man inte inläggen så scrollar man bara förbi utan att svara på dom.

Himla trist att du råkat ut för otrohet är det iallafall och hur du väljer att berätta eller inte berätta är naturligtvis till sist ditt egna val.

Jag tror jag loggar ut ett tag. Det blir för mycket, nästan en känsla av skuld, och återigen att jag hanterar det hela på fel sätt. Att det hade varit bättre att göra si eller så, bu eller bä. Jag orkar inte vara stark i det här mer nu, jag tänker bryta ihop och kanske komma igen lite senare. Eller fortsätta bryta ihop tills jag går sönder.
Om det är till någon tröst så hade jag inte heller berättat om något sådant här för föräldrar. Helt enkelt för att min mor bryr sig för mycket om mig, hon blir så orolig när jag inte mår bra att hon blir stressad och får mig att må ännu sämre. Där är det mycket bättre att reda ut allt själv och sedan säga "Jag är trött nu för det här och det här har hänt, men det är överstökat nu och allt har löst sig."

Alla hanterar vi saker olika och har olika behov etc. Du gör inget fel! Och du har noll skuld! ❤️

Skulden ligger INTE hos dig.

Instämmer med @Red_Chili jag hade aldrig berättat en sådan sak för min mamma. Och speciellt inte i ett känsligt, oavklarat skede. Hon hade fått veta när det var dags att flytta isär om det blev aktuellt att göra det, och då med en friserad version av den bakomliggande orsaken.
Det hade bara inneburit att jag fått ta resurser från att hantera mig själv för att lägga dem på att hantera mamma, vilket knappast är något som gör nytta för någon i det läget.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka