Min Princess ar skadad

I dag pa morgonen syns det tydligt att hon rivit upp ett par stygn.:( Det hande formodligen i gar morse, men att stygnen inte riktigt slappte sa att det blev ett gap forran i gar kvall. Nu har hon fatt en dos lugnande ocksa och vilar lugnt medan vi gor oss i ordning for att vara klara att aka in till Stromsholm nar de oppnar klockan 9:30.
 
Jag var sa saker pa att jag lagt in bilder pa lilltjejen's alla stygn har, men tydligen glomde jag det.:o

Har ar de i alla fall

14313727690_b2c506e375_o.png


14313727540_d0bc4c8e14_o.png
 
Men AAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det bara ilade till i heeeeeela min kropp, hur f*n såg det ut innan hon syddes ihop?!?! :arghh::nailbiting:

Du har aldrig hört en hund skrika så? Jag tror dig, herreguuud alltså. *ryser*
Hur tusan lyckades hon med det där?
Jag hade svimmat av om jag fann min hund så.

Hoppas att hon snabbt kryar på sig, att hon ligger och piper beror nog på smärta och kanske illamående. Bara att göra det så bekvämt som möjligt för henne och förhoppningsvis blir hon snabbt bra igen. :heart
 
Herregud! Stackars! Jag undrar också hur i hela friden hon lyckades med det där!?

Hoppas att allt läker väl och så snabbt som möjligt!
 
<snip>
Det bara ilade till i heeeeeela min kropp, hur f*n såg det ut innan hon syddes ihop?!?! :arghh::nailbiting:

<snip>
Hur tusan lyckades hon med det där?
Jag hade svimmat av om jag fann min hund så.
<snip>

Kirurgen tog som sagt bilder pa hur det sag ut innan de sydde, sag till sa pm:ar jag ett par bilder.

Min lill tjej ar vildast av de vilda och kastade sig ivag i en tok-spring dar hon springer sa fort hon kan och definitivt stanger av hjarnan och inte ser sig for.

Man svimmar inte. Nu har jag lyckats fa tre grabbar att overleva fran fodsel till vuxen alder ... mamma generna sitter djupt. Man blir lugn och "factual" (med stadig rost; "Sa ja, ska vi gora sa har. Lugna ner dig, vi fixar sa det blir bra igen.")

Hon gick igenom sin andra operation i gar och vilar nu lugnt pa Stromsholm. I dag hoppas jag fa hem henne, men ar varnad att det kanske inte blir sa. Hon var rejalt infecterad, men de har nu bytt antibiotica och hoppas att den har nya antibiotican ska sla ut infectionen.

Jag kanner hur jag bara babblar ...
 
Fy ett sådant fruktansvärt sår :eek: :crazy: :cry: Det är nog det värsta jag har sett tror jag. Vilken fruktansvärd otur att det skulle bli så. Jag hoppas verkligen att de tar bort stålpinnen ifrån planen nu efter en sådan hemsk olycka.

Tur att du kunde hålla dig lugn. Det är inte alla som hade kunnat det i ett sådant katastrofläge.

Jag håller verkligen tummarna för att hon blir återställd.
 
Tack ... fast det finns inga alternativ till att halla sig lugn. Jag kan falla ihop efterat, precis som med smabarn maste man ju atminstone latsas att man har kontroll och att det inte alls ar sa farligt for att inte skramma upp dem annu mer. Hon hade sa klart vansinnigt ont sa mitt jobb var att halla mig lugn och "factual" for att inte gora henne annu mer orolig.
 
Kirurgen tog som sagt bilder pa hur det sag ut innan de sydde, sag till sa pm:ar jag ett par bilder.

Min lill tjej ar vildast av de vilda och kastade sig ivag i en tok-spring dar hon springer sa fort hon kan och definitivt stanger av hjarnan och inte ser sig for.

Man svimmar inte. Nu har jag lyckats fa tre grabbar att overleva fran fodsel till vuxen alder ... mamma generna sitter djupt. Man blir lugn och "factual" (med stadig rost; "Sa ja, ska vi gora sa har. Lugna ner dig, vi fixar sa det blir bra igen.")

Hon gick igenom sin andra operation i gar och vilar nu lugnt pa Stromsholm. I dag hoppas jag fa hem henne, men ar varnad att det kanske inte blir sa. Hon var rejalt infecterad, men de har nu bytt antibiotica och hoppas att den har nya antibiotican ska sla ut infectionen.

Jag kanner hur jag bara babblar ...

Ojoj, vad det där såg hemskt ut. Stackars lilla prinsessan!

Håller tummarna för att den nya antibiotikan biter på infektionen. Är det rätt antibiotika så brukar det gå rätt fort även om såret är stort och djupt. Min förra hund blev riktigt illa biten med krossad bröstkorg och hål i lungsäcken. Hon fick en rejäl infektion (som pga sårets karaktär riskerade sprida sig till lungorna) med hög feber, men det tog inte mer än några dagar med rätt antibiotika så var infektionen hävd.
 
Tack ... fast det finns inga alternativ till att halla sig lugn. Jag kan falla ihop efterat, precis som med smabarn maste man ju atminstone latsas att man har kontroll och att det inte alls ar sa farligt for att inte skramma upp dem annu mer. Hon hade sa klart vansinnigt ont sa mitt jobb var att halla mig lugn och "factual" for att inte gora henne annu mer orolig.

Nej det finns ju egentligen inte det men ändå händer det ju att folk agerar irrationellt vid olyckor. Det blir ju så mycket värre för den drabbade om den som ska hjälpa själv är i upplösningstillstånd. Det blir ju ingen trygghet och tröst då precis.
 
Jag håller tummarna för att antibiotikan tar bort infektionen så snart som möjligt! Hon är iallafall i goda händer nu.
Fy tusan vilken skräckupplevelse att se sin hund så där skadad :(

Kirurgen tog som sagt bilder pa hur det sag ut innan de sydde, sag till sa pm:ar jag ett par bilder.

Min lill tjej ar vildast av de vilda och kastade sig ivag i en tok-spring dar hon springer sa fort hon kan och definitivt stanger av hjarnan och inte ser sig for.

Man svimmar inte. Nu har jag lyckats fa tre grabbar att overleva fran fodsel till vuxen alder ... mamma generna sitter djupt. Man blir lugn och "factual" (med stadig rost; "Sa ja, ska vi gora sa har. Lugna ner dig, vi fixar sa det blir bra igen.")

Hon gick igenom sin andra operation i gar och vilar nu lugnt pa Stromsholm. I dag hoppas jag fa hem henne, men ar varnad att det kanske inte blir sa. Hon var rejalt infecterad, men de har nu bytt antibiotica och hoppas att den har nya antibiotican ska sla ut infectionen.

Jag kanner hur jag bara babblar ...
 
Ja, skicka gärna bilder på pm.
intressant att få se.

Jag har inga barn så jag flyr för allt vad skador och blod heter. Extremt dåliga nerver för sånt.

Dessa hundar utan självbevarelsedrift alltså... Hoppas du får hem henne idag och att hon slipper komplikationer.
 
Fy vad hemskt! Förstår ändå inte riktigt hur hon kunnat slita upp huden på insidan låret? Ser gärna bilder !
 
Sorry ... jag uploaded bilderna igen ... de endade upp pa fel stalle. Sa gar det nar man har manga "tabs" oppna samtidigt.
 
Senast ändrad:
Jag måste bara fråga...huden slets inte bort utan det skars upp eller och liksom drogs isär som ett gummiband och syddes ihop genom att dra tillbaka det eller? OM du förstår vad jag menar. Och fy även om jag oxå är lugn när något akut händer så fy fasen alltså vilket sår! Hade nog skakat och spytt efteråt alltså...
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 443
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 625
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 294
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp