Min Princess ar skadad

Åh fy! Inte konstigt det blev infekterat när hon var sådär öppen... Stackars liten!

Vad bra att hon är i goda händer nu, och att hon får den hjälp hon behöver! :up:

Förstår att det är jättejobbigt för er allihop nu, men hundar är ju helt fantastiskt duktiga på att både tåla och läka så även fast det såklart är hemskt att det hänt och att hon måste ha det så nu så är det förhoppningsvis relativt snabbt bakom er i alla fall. Alla möjliga lyckönskningar till er! :)
 
Jag måste bara fråga...huden slets inte bort utan det skars upp eller och liksom drogs isär som ett gummiband och syddes ihop genom att dra tillbaka det eller? OM du förstår vad jag menar. Och fy även om jag oxå är lugn när något akut händer så fy fasen alltså vilket sår! Hade nog skakat och spytt efteråt alltså...

Huden liksom fastnade och revs upp som om man fastnar i ett papper. (Jag kan skicka bilderna av saret innan det var hopsytt sa forstar du) Det var jattemycket som borde ha gjorts annorlunda i Sodertalje ... framforallt informationen till oss.

Jag fick inga riktiga svar pa mina fragor och mycket lades over till oss att besluta utan att vi fick ordentlig information vad de olika besluten innebar och i en sadan situation kommer man absolut inte pa vilka fragor man ska stalla. Nar jag fragade fick jag svar som jag var tvungen att tolka,
"Ni kan antingen ta henne till Bagarmossen i kvall eller ta hem henne for natten och komma tillbaka i morgon bitti," sa kirurgen.
"Vad skulle du gjort om det var din hund?" blev den naturliga foljdfragan.
"Hahaha" ja jag maste ju recomendera att ni tar henne till Bagarmossen, men vi kan boka en tid har i kvall som ni har till i morgon bitti."

Faktum ar att jag ar sa urusel pa alla medicinska grejor att jag helt enkelt har valdigt fa fragor ... jag vet inte vad jag ska fraga om. Jag fragade vad jag skulle tvatta saret med och fick till svar att tvatta med vatten. Jag blev lite overraskad nar Stromsholm fragade vilken sartvatt jag anvant. Jag kopte en efter ett par dagar, men anvande bara vatten, som han ju sa, de forsta dagarna.
Vi fick inte nagon information om att vi borde lagga en salva vid dranen och pa andra stallen dar det lackte, for att skydda huden. Ingen sa nagot om att om det luktar illa maste hon in till sjukhuset igen.

etc. etc. etc. Jag kan alta det hur lange som helst. Det gor det dock inte battre, sa jag forsoker sluta alta och se framat. Jag vill bara fa hem "lill-tjejen" igen.
 
Men det där låter ju helt otroligt!? Vart åkte du in med henne? Nästan att det ska anmälas faktiskt för felbehandling/information eller liknande.
 
Sodertalje Djursjukhus, Animalen. Just nu ar jag bara fucuserad pa att fa hem henne ... sedan kan vi fundera vidare.
 
Hon blev opererad och ordentligt "rengjort" i gar efter en del av stygnen pa insidan av benet och i morgon ska de sova henne igen och fortsatta med resten pa insidan. Sedan hoppas de ha lyckats knacka infectionen ordentligt. De gissar at de vill ha kvar henne en dag till i alla fall, sa jag hoppas fa hem henne pa Tisdag.

Hon var smartfri och madde efter forhallande bra i dag, sa de ... Hon var till och med uttrakad. :D ... Min lill-tjej blir valdigt fort uttrakad sa jag ar glad, hon borjar bli sig sjalv igen.
 
Vad trist bemötande från animalen! Jag hade åtminstone skickat ett mail till chefsveterinären om det, och därefter gått vidare.

Skönt att hon är i goda händer nu, även om det är jobbigt att inte ha dom hos sig! Jag är lite nyfiken på hur det såg ut innan hon syddes ihop, men vet inte om jag pallar att se dom :o

Jag tyckte det var jobbigt att ta bort tejpen över op. såret efter TTA:n i vintras :p

Skicka dom iallafall :)
 
Men herre gud :( Fy fasen alltså.. Stackars arma lilla flicka å måsta vara med om något liknande. Hon måste ju ha blivit helt flådd på benet. Jag mår lite halvt illa när jag ser bilderna för min häst gjorde samma sak och skalade av hela bakknät och fy fasen vilken smärta han hade :( Det är så jäkla hemskt att se dem ha sådär jäkla ont alltså.
Hoppas verkligen att hon kryar på sig for utan komplikationer! Vill du får du gärna pma bilder till mig med.
 
Sodertalje Djursjukhus, Animalen. Just nu ar jag bara fucuserad pa att fa hem henne ... sedan kan vi fundera vidare.

Just det djursjukhuset har jag extremt dålig erfarenhet ifrån. Inte personligen men en valpköpare till mig.

Hennes 5-månadersvalp hade fått en allergisk reaktion mot något i naturen (typ nässelfeber) och på djursjukhuset ger man då stark antibiotika, kortison och droppar även på expot för säkerhets skull - SAMTIDIGT - vilket medför att valpens immunförsvar slås ut fullständigt och han måste tas bort tre månader senare på grund av återkommande utslag och infektioner som till slut gör att valpens liv inte har någon kvalite. :(
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 378
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 603
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 283
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp