Min sambo dog hastift inatt

Suck, skickade till fastighetsägarna nu om dörren :down:

Yepp jag har godkänt dörren vid besiktningen så de tänker inte stå för den. Svarade att vid besiktningen så var dörren hel. Jag har en likadan dörr där jag informerade besiktningsmannen då det inte syntes.

Vad kan jag kräva? Enligt fastighetsägaren ingenting då besiktningen är godkänd av mig som gjordes i slutet av februari.

Vid besiktningen såg dörren ok ut,. Inte i bästa skicka men den var ändå tät
Vi har en liknande dörr till pannrummet. Den är igensvälld under vintern (och svårare att stänga) och nu syns i stället solen lysa in längst ned.
(Låset är bra.)
Därför tror att att du inte hade en chans att se att den var gles då, för det var den troligen inte.
 
Var ute igår och planterade min magnolia + rosenbusken jag hade hemma. Hoppas de tar sig. Idag ska jag hem fixa hemma inför att besiktningsmannen och köparna kommer ut och går igenom igen.
Ska skriva papper på lördag om allt går som det ska.

Vågar knappt hoppas. Kan det bli ett avslut?

Idag ska jag dock gå på om mitt nya hus då jag såg att ena dörren är redigt uschlig. Det måste de göra något åt. Står ju och drar in nu.

Visa bifogad fil 118593


Antingen får de rätta till eller göra avdrag på priset
Sådär såg min dörr ut också, men mitt kk är snickare så han knäckte till dörren så nu är det tätt igen. :D
 
Dörren är åtgärdad. De lagade den så då godkände jag den. Nu stänger den sig.
Möte på banken den 1/6 för att skriva över så då ska allt vara ordnat. De färdigstället allt.

Jag börjar få kalla fötter.

Har börjat packa ned saker i huset och det är sjukt jobbigt. Sjukt, sjukt jobbigt.

Enda jag kan tänka på är att jag städar bort Andreas.

Jag är så trött och känslosam nu det sista. Var gång jag sätter mig i bilen börjar jag gråta. Igårkväll hela promenaden med hundarna började jag gråta.

Tårarna tar aldrig slut och jag känner mig så hemskt övergiven.
 
2 veckor i nya huset snart.

Så fantastiks tunderbart. Jag trivs verkligen. Huset passar mig som hande i handsken och jag känner ett sånt lugn av att komma hem nu.

Flytten gick smdigt en det var mycket blandade känslor. Kroppen har tagit rejält med stryk det sista så orken har inte riktigt funnits

Igår kom nya grannarna och en vän över och spontangrillade. Satt långt in på kvällen och bara njöt av sällskap och lugnet i huset.

Blir nog bra det här
 
2 veckor i nya huset snart.

Så fantastiks tunderbart. Jag trivs verkligen. Huset passar mig som hande i handsken och jag känner ett sånt lugn av att komma hem nu.

Flytten gick smdigt en det var mycket blandade känslor. Kroppen har tagit rejält med stryk det sista så orken har inte riktigt funnits

Igår kom nya grannarna och en vän över och spontangrillade. Satt långt in på kvällen och bara njöt av sällskap och lugnet i huset.

Blir nog bra det här
Låter helt underbart! Hoppas det håller i sig och stort lycka till med nya huset! :heart
 
Huset

Sett utifrån en bit utanför tomtgränsen

351224412_950117146306168_7217590923631164688_n.jpg


Uppfartsvägen till huset
351473950_6234069443314648_5104035701487246517_n.jpg


Baksidan på kvällskvisten

350130527_271762521986693_6227778273111748215_n.jpg
 
2 veckor i nya huset snart.

Så fantastiks tunderbart. Jag trivs verkligen. Huset passar mig som hande i handsken och jag känner ett sånt lugn av att komma hem nu.

Flytten gick smdigt en det var mycket blandade känslor. Kroppen har tagit rejält med stryk det sista så orken har inte riktigt funnits

Igår kom nya grannarna och en vän över och spontangrillade. Satt långt in på kvällen och bara njöt av sällskap och lugnet i huset.

Blir nog bra det här
Vad glad jag blir av att läsa det här! Och vilket underbart litet hus du har hittat, jag såg några bilder på insidan i inrednings-tråden också. Så himla fint och mysigt verkligen!
 
2 veckor i nya huset snart.

Så fantastiks tunderbart. Jag trivs verkligen. Huset passar mig som hande i handsken och jag känner ett sånt lugn av att komma hem nu.

Flytten gick smdigt en det var mycket blandade känslor. Kroppen har tagit rejält med stryk det sista så orken har inte riktigt funnits

Igår kom nya grannarna och en vän över och spontangrillade. Satt långt in på kvällen och bara njöt av sällskap och lugnet i huset.

Blir nog bra det här
Det kommer bli så himla bra detta, huset (och tomten) är underbart! Det är verkligen du.

Vi kommer snart och grillar ❤️
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 519
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 772
Senast: Gry
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 754
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp