Bukefalos 28 år!

Minska/öka ljusheten och kontrasten

cherie

Trådstartare
Hur gör man det på bärbara datorer - går det överhuvudtaget? Jag en har laptop från Acer ifall det gör någon skillnad. På vanliga datorer kan man ju reglera detta genom knappar på skärmen, men på den här bärbara finns det ju inga såna knappar...

Jag har tappat bort bruksanvisningen också, lite klantigt :angel:
 
Sv: Minska/öka ljusheten och kontrasten

På min bärbara Dell håller man in Fn-knappen och trycker ned en av piltangenterna(symbol i blå färg) för att ändra kontrasten, har jag för mig. För ljusstyrkan tror jag det är genom mjukvara som gäller, har inte hittat någon symbol för det på någon tangent iaf :)
 
Senast ändrad:
Sv: Minska/öka ljusheten och kontrasten

Nejmen, se där! Det fungerade på min dator också. Undrar dock fortfarande hur man gör med ljusstyrkan, det är egentligen den jag behöver ändra. Är inte så haj på det här med datorer. Vad innebär "genom mjukvara"?
 
Senast ändrad:
Sv: Minska/öka ljusheten och kontrasten

Nu testade jag på min egen bärbara också. Sa nog fel, verkar som man ändrar ljusstyrkan genom tangenterna. Med mjukvara menade jag t.ex. att högerklicka på skrivbordet, välj Properties. Sedan fliken Settings > knappen Advanced. Har du tur har du en flik där du kan ställa in saker som Gamma, Brightness, Contrast mm. Men det beror väl lite på vad man har för hårdvara och så :)
(...använder XP, btw)
 
Senast ändrad:
Sv: Minska/öka ljusheten och kontrasten

Okej, om det var ljusstyrkan på tangentera är det alltså kontrasten jag behöver ändra ;)

Nu förstår jag vad du menar med mjukvara. Det dumma är bara att jag har Vista så jag hittar inte riktigt flikarna du pratar om. Jag vet var de ligger på min vanliga dator, men här är det lite krångligare... Får fortsätta leta... Hmmm...
 
Sv: Minska/öka ljusheten och kontrasten

Har tyvärr inte testat Vista än, men lycka till :) Lär väl finnas någon annan här som kan hjälpa dig annars :)
 
Sv: Minska/öka ljusheten och kontrasten

Kolla instruktionsboken :idea:

Har du den inte kvar/i närheten så använd dig av
Start/program/Acer system/Acer System User Guide :angel:

Eller Acer empowering system (den där gröna Acerbaren som fanns med vid installation)
 
Sv: Minska/öka ljusheten och kontrasten

Ah! Vad smart! Letade upp det där Acer System User Guide och det var ju bra.... Bara att det inte stod hur man ändrade kontrastinställningarna! Dumt. Det kanske helt enkelt går. Suck! Jag som får ont i ögonen av den dumma skärmen...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 019
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Lite kort info; Min hund är 1 år, kastrat och blandras av tre raser. Det är mycket hund, mycket energi som ska riktas rätt. På...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 316
Senast: Wingates
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 665
Senast: Lipperta
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 224
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp