Motivation, entusiasm och glädje

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har svårt att komma upp ur sängen på morgnarna. Visst kan jag säkert tvinga mig om jag måste, men nu finns inte så många måsten och motivation att göra det ändå fattas.

Ibland får jag frågor på vad jag skulle vilja göra eller på hur jag skulle vilja att mitt liv såg ut. Jag kan inte svara på det. Mitt driv är borta. Drömmarna likaså. Det finns nog inget jag känner entusiasm och glädje för. När gjorde jag det förresten? Jag kan nog inte ens påminna mig om när jag hade sådana känslor. Däremot har jag för inte alltför länge sedan åtminstone haft känslan att "Jag vill det här och därför gör jag det". Men entusiasm? Nej.

Nästa vecka ska jag på hästshowen. Det kan nog vara trevligt och ett avbrott i vardagen jag behöver. Jag ser fram emot det men någon entusiasm känner jag inte.

Jag vet inte riktigt vad jag motiveras av idag eller vad jag tycker är kul. Det vore ju bra om det fanns nånting som kunde väcka en gnista. Men det är segt tyvärr. Jag försöker göra lite saker fast det är segt. Ibland hittar jag energi nog att dansa en stund. Det är säkert nyttigt men förekommer inte så ofta.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 755
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 296
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 949
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 766
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Var vill vi bo?
  • Skor på sommaren

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp