Bukefalos 28 år!

Mustang Müsli??

P

pompelina

Såg i foderbutiken att det var specialerbjudande på detta foder. Någon som har erfarenhet av det?
 
Sv: Mustang Müsli??

vi har använt detta foder i snart 2 år, och vi tycker det är superbra.
vår gammelgubbe som lätt magrar av håller sig fin på detta + lusern, vilket han inte gjort på lusern + kraffts foder.
 
Sv: Mustang Müsli??

Kanske kan vara värt o pröva på gammelpållan då? :) Hur mkt ska man ge och hur stor är volymen på det? T ex Fibergi väger ju inte så mkt så det blir en himla massa mat i hinken...
 
Sv: Mustang Müsli??

Jag tycker det berkar bra dock är det ju en del pelletserat och de sväller ju och känsliga hästar kan lätt få foderstrupsförstoppning så blötlägg innan du ger det bara.

Jag gillar Fibergin bättre dels att man får mer volym per kilo och att hästen då upplever en mätthetskänsla fortare.
Sedan så älskar mina hästar det dom är helt galna i det:)
 
Sv: Mustang Müsli??

KL

Någon som vet om Granngården tar hem Mustangfoder?
Om inte, kan dom beställa hem?

/Sanna
 
Sv: Mustang Müsli??

gå in på www.mustangfoder.se så hittar du närmaste återförsäljare
är jättenöjd med mitt
JAg har mustang musli original för fölmärrn tålde inte krafft så jag köpte detta för fetthaltens skull kanon
en ½ liter väger nästan ½ kg
 
Sv: Mustang Müsli??

Har sedan några månader tillbaka gett mina pållar mustang musli fiber.Har bara fått positiva resultat!!!!Kul att det finns både linfrö,biotin tillsatt!!!Mums filibaba tycker mina älsklingar:love:
 
Sv: Mustang Müsli??

Jag får tyvärr inte tag på det längre. Men vet att dom va billiga i pris och att det luktade underbart.
 
Sv: Mustang Müsli??

Jag fick precis hem en pall (20 säckar) med Mustang orginal. Hästarna älskar det MEN tyvärr så fick jag ett annat ensilage än vad som var tänkt när jag beställde Mustang. Det nya ensilaget har 73smRp så nu står jag med hur mkt musli som helst som jag inte behöver och ingen annan i stallet använder Mustang:cry:
Jag kommer att ge det i godisportioner till mina så de får lite skrammel i krubban. INgen som vill köpa fodet billigt:angel:
 
Sv: Mustang Müsli??

Jag tycker det berkar bra dock är det ju en del pelletserat och de sväller ju och känsliga hästar kan lätt få foderstrupsförstoppning så blötlägg innan du ger det bara.

Jag gillar Fibergin bättre dels att man får mer volym per kilo och att hästen då upplever en mätthetskänsla fortare.
Sedan så älskar mina hästar det dom är helt galna i det:)
Hästen har inte streckrespeptorer och kan därför inte känna nån mättnadskänsla som vi gör. Det som avgör om hästen är "mätt" eller ej är tuggtiden.
 
Sv: Mustang Müsli??

Jag fick precis hem en pall (20 säckar) med Mustang orginal. Hästarna älskar det MEN tyvärr så fick jag ett annat ensilage än vad som var tänkt när jag beställde Mustang. Det nya ensilaget har 73smRp så nu står jag med hur mkt musli som helst som jag inte behöver och ingen annan i stallet använder Mustang:cry:
Jag kommer att ge det i godisportioner till mina så de får lite skrammel i krubban. INgen som vill köpa fodet billigt:angel:
Ja det vill jag, men du bor tyvärr inte i samma del av sverige som jag.
 
Sv: Mustang Müsli??

Ja och tuggtiden tar längre tid att äta ju mer VOLYM kraftfodret har..:smirk:

Om man ger 1 dl av superduperbra foder så tar det 30 sekunder för hästen att äta än om man ger 3 liter av att annat med samam näringsinnehåll:)
 
Sv: Mustang Müsli??

Suck.. kikade på Mustangs hemsida..

Jag AVSKYR sådana här formuleringar:

OBS! Mustang 50/50 är ett koncentrat och
måste blandas ut med spannmål.


/GnällAlex med pekpinnen i högsta hugg
 
Sv: Mustang Müsli??

Ja de är rätt dumma men förekommer hos alla leverantörer.

jag ger muslin till min dam som ääälskar det.
 
Sv: Mustang Müsli??

Jag gav det ett tag förut och min häst älskade det ! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag kommer inte att gå in på bakgrundsdetaljer då personerna i den här berättelsen i så fall kan identifieras, så jag håller det kort...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
17 658
Senast: Brie
·
Hästvård Mitt första möte med fång är på g?😱 Fick igår bekräftat att min häst har fettdepåer på kroppen samt svullen och hård fettnacke av...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
12 599
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Då min valack har fått för sig att han är hingst har jag fått rådet att pröva munkpeppar. Problemet är att min i grunden inte kräsna...
Svar
18
· Visningar
1 310
Senast: ufot
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 846
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp