Bukefalos 28 år!

När är det okej att bli rikitgt våldsam?

Sv: När är det okej att bli rikitgt våldsam?

kommer att dra mig ur denna diskussion nu eftersom vi inte verkar komma nånvart :P

det verkar bara bli "missförstånd" och onödigt tjafsande.
förståss en aning vettigt debatterande oxå =)

eftersom vi människor är olika kommer vi alltid att ha något olika åsikter.
men en åsikt som alla torde ha är att våldet alltid kommer i sista hand , eller då man faktist måste försvara sig, men helst borde det aldrig förekomma .

men jag kommer inte att svara på ngt hädanefter

ha d bra/ Fannih

:)
 
Sv: När är det okej att bli rikitgt våldsam?

jag tyckte det mer lät som att du tyckte det var en självklarhet att daska till en häst innan att ens använda kroppspråket och det var DÅ jag reagerade, men nu har du förklarat så nu förstår jag
 
Sv: När är det okej att bli rikitgt våldsam?

Jag har inte läst alla inlägg men jag skulle säga aldrig.
Att bli våldsam är som om att du skulle ge stryk till alla människor som inte förstod dig för att du pratade svenska med de. Oavsett om de kom från Kina eller USA.

Att bli våldsam mot djur är verkligen omoget tycker jag. Allt handlar om kommunikation. Ett djur som är sur, sparkar, bits osv mår inte bra. Antagligen har hen råkat ut för ägare som inte lyssnar. Har du lyssnat på din häst någongång? Har du pratat med honom på hans språk? Har du visat honom?

Eftersmom jag inte läst inläggen så riktar jag inte detta till dig utan till alla som tycker man kan daska till hästen.
 
Sv: När är det okej att bli rikitgt våldsam?

Fan så tråkigt att ni bankar skiten ur era hästar, de som nu gör det!
Löser ni människorelationer på det viset också?

:confused:

Det finns alltid andra vägar att gå än att ta till våld!

Vill du verkligen hästen ska vara rädd för dig pga av att du slår den på käften när den varit dum eller vill du att den ska få en ärlig respekt gentemot dig?

En hund fungerar själv klart inte som en häst men en vardag utan våld och massa gapande och skrikande kan man vara utan om man lär sig läsa sin hund och sin häst. Det har fungerat för mig i båda fallen. Har också haft en riktig jävel till häst, men aldrig att jag slog honom! Vi löste det genom att lära känna varandra ordentligt till följd av att vi fick en genuin respekt sinsemellan.
Vi började dock med att kolla igenom honom hos veterinär för att utesluta fysiska besvär, därefter tog vi det lugnt och allt fick ta den tid det tog för att få honom att respektera mig och för att vi skulle lära känna varandra ordentligt!
Ju mer tid vi spenderade tillammans desto lugnare blev vi båda två och idag är vi världens bästa kompisar. Hinner jag dit vid matdax sitter jag i hans box och han äter i lugn och ro sen lägger han sig ner i boxen och ska ha efterrätt i form av äpple och mys och där sitter vi och pratar en timma ung innan det är dags att ut och springa i hagen! :love:

Jag hoppas att allt löser sig, men blir du riktigt förbannad så gå hellre ut och lugna ner dig än att smälla till honom!:smirk:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 570
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 607
Senast: liiinnea
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 618
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp