Bukefalos 28 år!

När blir dejt ett förhållande?

Nu är du sådär onödigt "på" och förnedrande igen. Bara för att det inte spelar dig någon roll om du är ihop med den du bor med eller inte, så finns det många (inkl. jag själv) som känner nån slags trygghet i att veta om man är ett par eller inte.

Jag och 52an pratade om just det - om vi var ihop eller inte, och jag tipsade honom om att fråga chans på mig då det blev dags - och det gjorde han ;) En tid innan han gjorde det så hade vi bestämt att vara exklusiva. Kändes tryggt för mig.
På och förnedrande. Minsann. Jag pekar, liksom flera andra, på att frågan kan hanteras på väldigt många sätt. Du gör inte det. Du slår på mig samt beskriver ditt fd(?) förhållande. Det senare borde du kunna göra utan taskighet mot mig.
 
På och förnedrande. Minsann. Jag pekar, liksom flera andra, på att frågan kan hanteras på väldigt många sätt. Du gör inte det. Du slår på mig samt beskriver ditt fd(?) förhållande. Det senare borde du kunna göra utan taskighet mot mig.

Det jag beskriver om mitt fd(!) förhållande har inget med dig att göra.
 
Nu är du sådär onödigt "på" och förnedrande igen. Bara för att det inte spelar dig någon roll om du är ihop med den du bor med eller inte, så finns det många (inkl. jag själv) som känner nån slags trygghet i att veta om man är ett par eller inte.
Skämtar du eller menar du på allvar att @Petruska förnedrar någon genom att beskriva sitt eget förhållande? Vad är det du gör då och vem frågar chans om man är vuxen, var det inte sånt man sysslade med i lågstadiet? :confused:
 
När båda känner för det, antar jag.
Jag och sambon insåg att vi var i ett förhållande efter första dejten redan.
 
Skämtar du eller menar du på allvar att @Petruska förnedrar någon genom att beskriva sitt eget förhållande? Vad är det du gör då och vem frågar chans om man är vuxen, var det inte sånt man sysslade med i lågstadiet? :confused:

Vi har barnasinnet kvar och gjorde det förstås med glimten i ögat, men iaf med allvar i meningen. Efter det visste vi ju att vi var ihop :)

Jag tycker @Petruska ofta ifrågasätter folks känslor och liksom rationaliserar bort andras tankar och funderingar som "nonsens".
"För att svara lite mer seriöst på din fråga, skulle jag kontra med: Varför är det viktigt? Vad behöver du vetskapen till? Vilken skillnad gör det om du kallar det din dejt eller om du kallar det din pojkvän/partner/särbo?"


Varför ska man behöva redogöra sådant för henne? En känsla är en känsla...
 
Varför ska man behöva redogöra sådant för henne? En känsla är en känsla...

Det är ju saker att fråga sig själv, inte redovisa för @Petruska eller någon annan? Det är väl så gott som alltid, oavsett ämne, värdefullt att gräva lite bakom för att göra klart för sig vad det egentligen handlar om.

Ytliga frågor ger ytliga svar, väldigt lite blir löst på så vis...
 
Vi har barnasinnet kvar och gjorde det förstås med glimten i ögat, men iaf med allvar i meningen. Efter det visste vi ju att vi var ihop :)

Jag tycker @Petruska ofta ifrågasätter folks känslor och liksom rationaliserar bort andras tankar och funderingar som "nonsens".
"För att svara lite mer seriöst på din fråga, skulle jag kontra med: Varför är det viktigt? Vad behöver du vetskapen till? Vilken skillnad gör det om du kallar det din dejt eller om du kallar det din pojkvän/partner/särbo?"


Varför ska man behöva redogöra sådant för henne? En känsla är en känsla...
Men @Petruska har ju inte bett om någon redogörelse utan svarar @Aliide på hennes fråga med en motfråga att ställa sig själv. Vad gör det för skillnad på förhållandet vad man kallar det? Jag presenterar aldrig mina respektive eller vänner med annat än namn, sen får väl folk tro vad de vill.
 
Vi har barnasinnet kvar och gjorde det förstås med glimten i ögat, men iaf med allvar i meningen. Efter det visste vi ju att vi var ihop :)

Jag tycker @Petruska ofta ifrågasätter folks känslor och liksom rationaliserar bort andras tankar och funderingar som "nonsens".
"För att svara lite mer seriöst på din fråga, skulle jag kontra med: Varför är det viktigt? Vad behöver du vetskapen till? Vilken skillnad gör det om du kallar det din dejt eller om du kallar det din pojkvän/partner/särbo?"


Varför ska man behöva redogöra sådant för henne? En känsla är en känsla...
Om jag tolkar @Petruska (sorry för prat över huvudet!) rätt så handlar det ju absolut inte om att redogöra för henne utan att ställa sig själv de frågorna.

Det är det jag gillar med Petruska - hon får mig att tänka lite utanför lådan ibland och ifrågasätta mig själv och mitt "normföljande". :)
 
Men när går man ifrån dejtande till ett förhållande? Finns det några typiska riktlinjer för någon så oerfaren som jag?
Jag har en riktlinje och den har jag redan frågat dig privat, men den är ifall någon frågar dig om du är singel eller upptagen, vad du svarar då.

Sen är det nog som många andra säger. Man är ihop när man kommer överens om att man är det.

Man är nog också väldigt mycket ihop när man planerar framtiden, tex resor, aktiviteter etc mer än nästa helg framöver.
 
Jag har en riktlinje och den har jag redan frågat dig privat, men den är ifall någon frågar dig om du är singel eller upptagen, vad du svarar då.

Sen är det nog som många andra säger. Man är ihop när man kommer överens om att man är det.

Man är nog också väldigt mycket ihop när man planerar framtiden, tex resor, aktiviteter etc mer än nästa helg framöver.

Och det var en bra fråga! Idag är jag singel men dejtar en kille... Jag vill gärna ha det så ett tag. Bekvämt och bra!
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
48 184
Senast: Mineur
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 807
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 420
Senast: jemeni
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 218
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp