När flyttade ni ihop?

Anonymini

Trådstartare
När flyttade ni ihop? Har börjat bli sugen på att ta upp det med pojkvännen. Är sugen på mer vardag ihop, har distansförhållande nu.
Känner som så att när vi flyttar ihop så ska vi hitta något nytt tillsammans. Så det inte känns som man flyttar in hos någon, för någon av oss, utan mer gemensamt. Spontant känns det också som att hyresrätt vore bättre att börja med än bostadsrätt (och ekonomiskt är det nog det som skulle fungera bäst, bostadsrätter här går inte under miljonen om man inte vill bo i en etta)
 
Sv: När flyttade ni ihop?

vi var väl kanske mer vågade än nödvändigt :D, men faktum är att vi flyttade ihop på en nyinköpt gård bara 3 månader efter att vi träffats IRL första gången. Gubben tjänade bra så han köpte gården själv och vi resonerade som så att gården skulle gå att sälja igen om det behövdes och det var ingen annan (inga sura ex, inga särkullbarn eller så) som skulle bli lidande om det inte funkade.
Jag hade väl aldrig gjorde detta om det inte hade känts helt rätt, vi har liksom samma grundvärderingar i livet. Vi har nu bott på gården i drygt 13 år...
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi flyttade ihop i våran nya gemensamma lägenhet 11 månader efter vi blev tillsammans. Men vi bodde hemma hos honom på heltid från första dagen vi träffades. Jag var bara hemma hos mig när han jobbade, då i utlandet så han var borta i perioder.
Det kändes rätt från början och gör fortfarande.
Vi hade lite bråttom med att flytta ihop eftersom jag var gravid och barnet kom 3 månader efter vi flyttat ihop på riktigt.
Annars hade vi kanske väntat ett tag till med att flytta ihop.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Det har varit olika i olika förhållanden. Med min första sambo fick jag min första lägenhet efter att vi bott runt tillsammans ett par månader, vi hade nog varit ihop ett halvår. Lägenheten var min, men han fick bo där. Sen gjorde vi slut något år innan vi blev ihop igen och bodde tillsammans i fem år till, både i olika lägenheter och köpte hus ihop.

Den jag är sambo med nu så flyttade jag in hos honom efter nästan två år. det var nästan 1,5 år sedan Jag har visserligen kvar min lägenhet men är bara där någon natt i veckan.

En var jag särbo med i5,5 år utan planer på att bo ihop.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

När dottern var en 4-5 år och det var dags att börja fundera på var hon skulle gå i skola.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Efter ca 1 år men innan dess hade han sovit hos mej i princip varje natt han var hemma. Men det är först när han fick tillträde till sitt nyinköpta hus som vi på pappret bor tillsammans. Men ja, det känns rätt och vi trivs i huset.

Nu blir det inte så mycket mer vi ses eftersom han kör lastbil och är borta stora delar av veckan. Men visst är det annorlunda när man gör saker för att båda ska trivas och bygga upp en trygg tillvaro.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi flyttade ihop när vi köpte hus! Vi brukade skoja om att om det sket sig kunde han bo uppe och jag nere....:D
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Efter fem månader, flyttade in till honom. Är inte lätt att få folk att flytta från sina föräldragårdar.
Men vi bodde egentligen ihop innan, men hade ett uppehåll då jag jobbade borta under sommaren och så flyttade vi ihop officiellt efter det.

Adressändrade dock inte förrän jag blev gravid nästan ett år efter, kändes omständligt att vara skriven på ett annat län då:p
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Flyttade ihop efter ca 3 månader,
förlovade oss efter 6 månader.
Gifte oss efter ca 4 år.

Är idag 15 år senare fortfarande gifta, han är min vän, klippa, och stöd i mycket. Vägen hit har varit gropig, men ändå spikrak på något konstigt sätt.

/B
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Jag och sambon flyttade ihop efter ungefär ett år tillsammans.

Jag flyttade in till honom, vi var tvugna att ha en 3:a eftersom han har ett barn, och just 3:or är mycket svåra att hitta där vi bor!

Vi bodde runt ett år i den lägenheten, sedan fick vi chansen att flytta till en annan 3:a, nyrustad och med ett bättre läge!
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Jag har varit sambo i snart två veckor ;) Vi har varit tillsammans i 7 månader. Han har en bostadsrätt (tvåa) och jag hade en liten hyresrätt på 25 kvm. Vi var aldrig i hans lägenhet (jag gillar inte området den ligger i...) och han har i princip bott hos mig i min lilla lägenhet sen årsskiftet. Men att bo två personer + hund på 25 kvm är inge vidare i längden, särskilt inte för mig som behöver mycket egentid.

Så jag bytade mitt kontrakt med en tjej som hade en tvåa, där jag och killen nu bor ihop. Hans lägenhet ska inte säljas utan hyras ut i andrahand. Dels för att det inte är säljarnas marknad just nu och dels som en back up plan ifall allt skiter sig, hehe.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi har bott ihop sen den första dagen vi träffades! Vi flyttade nämligen båda två in som inneboende hos en kompis. Vi kände inte varann sen innan, men upptäckte snabbt att vi hade väldigt trevligt ihop, och första kyssen kom efter tre veckor av mysigt häng, frukost framför tv:n, nattsnack, gemensam matlagning och skogspromenader. Vår kompis sa snart att han inte var så sugen på att ha några inneboende längre (undrar varför? :angel: ) och även om vi knappt bestämt än ifall vi var ihop eller inte kändes det logiskt att söka nytt boende tillsammans(det var dock inte utan lite rädsla för min del, men jag tänkte att nu kör vi gasen i botten här så får det bära eller brista)och har aldrig ångrat det. Nu har vi varit tillsammans i drygt tre år, har skaffat katt och snart även barn och trivs fortfarande helt underbart bra ihop.

Lycka till!
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Känns som att vi är ufon i jämförelse med andra i tråden, men vi var tillsammans i nästan 7år innan vi beslöt att flytta ihop och därmed också köpa en gård tillsammans. Nu har vi snart bott ihop i ett år. :)
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Känns som att vi är ufon i jämförelse med andra i tråden, men vi var tillsammans i nästan 7år innan vi beslöt att flytta ihop och därmed också köpa en gård tillsammans. Nu har vi snart bott ihop i ett år. :)
Häromdagen fick jag berättat för mig hur konstig jag är över en lunch med en kompis. Jag är nämligen fortfarande särbo, med distansförhållande (11 mil emellan), efter snart 13 år tillsammans med min pojkvän. :p Men vi ska nog lyckas bli sambo vi också. Förhoppningsvis i år.

Och som Kethets skrev: Det är svårt att få bort folk från sina föräldragårdar - särskilt när de tagit över dem från föräldrarna och alltså äger dem - så jag kommer att flytta dit den dag det beger sig.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Klart ni inte är!

Jag tycker vårat sätt var helt bakvänt. Inget blev som planerat i alla fall.

blev tillsammans i oktober, förlovade i januari, flyttade ihop i september, första barnet i december, gifta till våren året efter.

Ja, snabbt gick det i alla fall och inget i "rätt" ordning.

Inget är rätt eller fel :)
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi träffades den 13 maj och flyttade ihop i slutet på augusti. Jag bodde på Irland då så vi hann väl kanske träffas 4 gånger innan jag flyttade in hos honom, eftersom jag inte fått någon egen lägenhet. Det var inte meningen att jag skulle bo kvar, utan det var meningen att jag skulle ha en egen bostad. Men vi trivdes så bra tillsammans så jag ratade en massa lägenheter jag inte gillade till 100%, och när jag väl bestämde mig för en lägenhet tyckte sambon att jag skulle bo kvar hos honom.

Så jag flyttade alltså in till honom i hans hyresrätt. Dock ombildades hyresrätten till bostadsrätt och vi köpte den gemensamt två år senare.

Nu har vi snart varit tillsammans i 7 år och jag har aldrig känt att det varit hans lägenhet och hans hem, utan det har varit lika mycket mitt. Dock har vi bytt ut lite möbler för att passa våra gemensamma behov, så både mitt och hans har fått stryka på foten för nytt gemensamt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 446
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 098
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 591
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Glass
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp