När flyttade ni ihop?

Sv: När flyttade ni ihop?

Jag och min sambo var snabba. Vi beslutade att flytta ihop efter 3 veckor och efter en månad ihop fick jag ut min häst på foder och därmed flyttade jag ner till min sambo.
Vi resonerade att funkar det så funkar det - ingen av oss hade lust att pendla 16 milen mellan oss.

Det blev att jag flyttade in hos honom då han ägde sitt hus, så tanken att skaffa nytt gemensamt fanns inte alls med i våra planer!

Vi har idag varit ihop/bott ihop i drygt 3 år!
Visst har man varit oense om vissa saker men det hade man ju varit oavsett när vi flyttat ihop.
Att vara ihop och leva ihop är två skilda saker som går att kombinera! :)
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Kl
Min man flyttade in hos mig efter ett halvår ungefär. Vi resonerade som så att fungerar det inte då fungerar det inte senare heller. Bodde några månader i min lilla ett på 35kvm innan vi fick vår hyres tvåa. Fungerarade utmärkt. Varit tillsammans i fem och nu och gifta i tre. Har eget hus nu, underbart!
 
Sv: När flyttade ni ihop?

kl

Vi flyttade ihop efter 1,5 års långdistansförhållande. Innan dess testbodde vi ihop i 3 månader i landet där han jobbade. Nu har vi bott ihop i 14 månader och jag ångrar det inte en sekund. :)
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Efter lite drygt två år med båda killarna jag bott med.

Med min första sambo flyttade jag väl in hos honom dag 1 men efter två år skaffade vi gemensam bostad.

Med sambo två pendlade vi två år tills min utbildning var klar innan jag flyttade in hos honom och efter två år blev det panikflyttning till något större för jag blev gravid!
 
Sv: När flyttade ni ihop?

  • Började "dejta" i oktober 2009
  • Blev ihop "officiellt" 1 jan 2010
  • Flyttade ihop i min lägenhet 1 feb 2010
  • Flyttade till större lägenhet 1 maj 2010
  • Köpte hus som vi fick tillträde till 1 nov 2010
  • Gifte oss 4/8 2012
 
Sv: När flyttade ni ihop?

För mig slumpade det sig så att jag träffade min sambo på en jobbfest, dagen innan vi BÅDA skulle flytta ifrån orten.
Det slumpade sig även att jag skulle studera i hans bostadsort, men då det var på distans skulle jag inte bo där, utan hade boende hos släkt ytterligare 30 mil åt "fel" håll..

Vi föll pladask, så det var mest mina saker som flyttade söderut, själv blev jag kvar här på studieorten...Officiellt blev vi sambo efter 3 månader, men inofficiellt har vi bott ihop sedan 3 dejten :D.

Tror inte det finns några rätt eller fel, men jag tror att det är viktigt att veta ungefär hur man vill ha det hemma och hitta en lagom nivå på städande etc, så att den tråkiga vardagen inte sabbar kärleksbubblet.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi flyttade ihop efter ett års distansförhållande ungefär. Men då visste vi redan att det funkade bra eftersom vi ju hade bott hos varandra när vi sågs. Nu till sommaren har vi bott ihop i 2 år, i 3 olika lägenheter :D, vi köpte en gemensam bostadsrätt i februari.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Flyttade ihop ca 7 månader efter att vi blev tillsammans. Vi bodde ca 10 mil ifrån varann och han var hos mig 4 dagar varannan vecka då han inte hade sina barn. Jag tyckte att avståndet var jättejobbigt så bestämde mig för att hyra ut min bostadsrätt i andrahand, börja plugga och flyttade till honom. Vi bodde först i hans hyresrätt, där jag inte alls trivdes. Nu, ca 1,5 år senare, har vi köpt en gemensam bostadsrätt och jag har sålt min.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

KL

Flyttade ihop efter lite mindre än 1,5 år. Nu har vi bott tillsammans i ... snart 2,5 år.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

När flyttade ni ihop?
Efter två veckor (och något har ju gått rätt för vi är gifta sedan många år ;)). Han bodde i andra hand och jag flyttade in och två månader senare flyttade vi in i en lägenhet med förstahandskontrakt. Vi har haft många boenden sedan dess och alltid hyresrätt.

I min förra relation flyttade jag in hos honom efter nio månader och ut drygt två år senare och jag kände aldrig att det var mitt hem utan alltid att jag i princip var på besök hos honom.
 
Senast ändrad:
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi började flytta ihop efter ett år. Jag hade kvar min lägenhet i några månader till så vi gjorde det gradvis. Jag tyckte egentligen att det var för tidigt men pga att vi bodde 7-8 mil ifrån varandra och han dessutom jobbade på annan ort och bara var hemma 1-3 dagar per vecka så var det tvunget om vi skulle hinna ses. Jag flyttade in hos honom, i hans bostadsrätt. Inte helt ultimat men det fick gå. Vi bodde där i 2 år. Jag kände mig som hemma där, men det var ju aldrig min lägenhet. Nu har vi köpt en lägenhet tillsammans.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi hade ett distansförhållande först (30 mil) och efter någon månad så började vi planera för framtiden. Efter ytterligare några månader började vi leta bostad (hyresrätt i storstad). Efter åtta månader (från och med dagen vi träffades) fick vi tillträde till en lägenhet och mannen flyttade dit. Efter ytterligare sex månader flyttade jag också permanent med häst och katter och sedan dess bor vi tillsammans.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Efter 5 år. Jag skaffade min första egna lägenhet när jag va tillsammans med J. Han bodde först i ett hus, flyttade till lägenhet och hann köpa sej ett hus under de åren. Jag flyttade in i hans hus och det gick bra. Jag va ju tillsammans med honom när han köpte det så det kändes bekvämt.
Sen efter 10 år tillsammans skaffade vi vårt nuvarande hus som vi bott i 2½ år.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

KL

Jag sålde min lägenhet ca 6 månader efter att vi blev tillsammans och flyttade till honom. Ca 6 månader efter det köpte vi hus.

Men då hade vi känt varandra i ca 5 år innan vi blev tillsammans, så det var ingen större chansning direkt.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi flyttade ihop efter ca 3 månader(så fort vi lyckades få tag på lägenhet). Vi kände väldigt snabbt att distansförhållande var inte vår grej. Så jag tog mitt pick och pack och flyttade 65 mil norrut. Det blev så eftersom jag var arbetslös och han hade fast jobb. Inga barn att ta hänsyn till, bara varsin hund och min katt. Efter ett år i lägenhet hittade vi äntligen ett hus som passade oss.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi flyttade ihop efter en vecka. Pratade om förlovning efter 2 månader, men ekonomin gjorde att vi fick förlova oss efter 6 månader efter första "dejten".
Vi bor fortfarande ihop efter 10 år...:love:
 
Sv: När flyttade ni ihop?

*kl*
Bodde 10 mil från varandra, träffades i Mars och flyttade ihop aug-sept.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 446
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 099
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 409
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 594
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp