När flyttade ni ihop?

Sv: När flyttade ni ihop?

-kl-

Vi flyttade ihop efter drygt 1 år, men då hade vi dejtat i ganska lång tid innan dess. Jag tyckte egentligen det var lite tidigt, men det blev smidigast så. Jag flyttade in i hans lägenhet, då det var det som fungerade bäst ekonomiskt. Vi bor fortfarande i samma lägenhet nu, 2 år senare, men jag vill mycket hellre flytta till något gemensamt.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi hann knappt träffas innan jag råkade ut för en trafikolycka. Det var inte ens meningen att det skulle bli något, men han frågade om han skulle komma efter jag kom hem från akuten och jag tvekade visserligen lite men jag sa ja eftersom jag var så chockad, hade värk och kände att det kunde vara skönt att inte vara ensammen.

Efter första natten flyttade han inte ut även om han behöll lägenheten ett par år innan vi flyttade ihop "på riktigt". Jag fick världens ångest av att han sa upp sitt boende, kände det som alla dörrar stängdes och det var inte lika enkelt att sparka ut honom om det behövdes. :crazy:

Nåväl, han är en kalaskille även om vi inte passar ihop. Vi bodde tillsammans i 9 år innan jag fick deffenitivt nog och bröt upp. Vi kan avsluta varandras meningar, har samma humor och skulle kunnat gå genom eld och vatten för varandra, men vi var aldrig kära. Jag vet inte varför vi stannade så länge eller ens varför vi fortsatte efter min olycka, vi är samtidigt så olika, men vi kanske behövde varandra iaf då och sen tyckte jag inte att det var värt det längre?

Vi är goda vänner nu även om det suttit långt inne hos mig, men jag tycker fortfarande väldigt mycket om honom även om jag inte är kär eller förälskad. Jag vet att han finns om jag behöver honom och vice versa, han har ny tjej och jag är inte ett dugg berörd. Jag har däremot tagit det lugnt med killar och visserligen flirtar hej vilt men inte skyltat med dem, vet inte om han skulle bry sig men han visade tecken på svartsjuka mot en killkompis som jag hade sedan innan vi träffades, men det var innan han träffade sin särbo. Han har dock varit väldigt irriterad när han förstått att det fanns andra så sent som i vintras när jag åkte till Paris.

Jag hoppas och tror att hon är bättre för honom än vad jag var. :)
 
Senast ändrad:
Sv: När flyttade ni ihop?

Vi var rätt snabba.....fick kontakt med varandra via nätdejting. Hade kontakt i ca 1½ månad innan vi träffades (det hann bli många brev och till sist telefonsamtal innan dess). Vi flyttade ihop samma dag som vi träffades :p, han följde med mig hem efter dejten och sen blev han kvar.

Drygt ett halvår senare köpte vi ett hus tillsammans och ja, här bor vi fortfarande drygt 1½ år senare :love:.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Efter drygt 1,5 år, jag var då gravid i 5:e månaden, vansinnigt oplanerat.
Jag hade lätt kunnat fortsätta bo på varsitt håll, men mitt urfina andrahandsboende som jag hade bott i lite för länge (den var ju min:D) va jag tvungen att flytta ifrån. Vi har nu varit sambos i fyra år, trots en salig röra funkar det bra.
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Jag och sambon hade varit tillsammans i 1,5 år ungefär när vi flyttade ihop i juni förra året. Han tog examen och fick flytta ut ur sitt studentrum och samtidigt (eller ja, några månader tidigare) fick vi äntligen en studentlägenhet i husen där jag bor, så det passade utmärkt att vi bytte varsitt 12-kvadratmetersrum mot en trea för samma pengar ;)
Vi hade sovit tillsammans minst hälften av veckans alla nätter sedan vi blev tillsammans i princip, så det kändes inte som ett jättesteg att flytta ihop, snarare bara mer smidigt att slippa packa väska och åka iväg när man kom hem sent från stall och liknande.

(Såklart ville vi flytta ihop också och starta något eget, tillsammans, men det var en del omständigheter runtomkring som gjorde tajmingen extra bra; störiga roomies t.ex. utöver skälen ovan)

Mitt ex och jag flyttade ihop efter knappt ett år, och i det förhållandet var det alldeles för tidigt. Efter att det tog slut lovade jag mig själv att inte ha så bråttom i ett framtida förhållande, men ja, jag hann ändra mig på de år som gick däremellan. Situationen var väl iofs lite annorlunda, 19 år och hemmaboende hos föräldrarna (båda) första gången, och 25+ och flera år som ensamboende (båda) andra gången, så det känns inte som en katastrof att det inte gick som planerat :p
 
Sv: När flyttade ni ihop?

kl

Minns knappt det var så länge sedan...
Men vi bodde fortfarande hemma hos våra föräldrar när vi träffades (i gymnasiet) och sov hos varandra växelvis. Kvar knappt ifrån varandra sedan dag ett!
Vi bodde ihop "på riktigt" efter ungefär 1 år.

Nu har vi varit ett par i 15 år :love:
 
Sv: När flyttade ni ihop?

Flyttade mer eller mindra in till honom efter 4 månader :-) provbodde ihop över sommaren flyttade officiellt in 9 månader efter vi blev ihop :-) nu förlovade oss för drygt 7 år sedan och i sommar gifter vi oss :-) i år har vi varit ihop i 8 år och har ALDRIG varit lyckligare :love:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 446
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 099
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 409
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 594
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp