När hittade du buke ??

Jag fyller snart 15 som bukefalisten Lillgrådis! 8 januari 2019 närmare bestämt. Men jag hade något annat tämligen inaktivt nick kanske ett halvår tidigare innan jag tröttnade på det och bytte. Så jag har haft koll på forumet sedan 2003 någon gång.

Googlade mig också in via hästintresset utan att känna någon här IRL förut (vad jag vet/visste). Och läste länge under tystnad innan jag vågade mig på att skriva något eget inlägg. Men minns många nick från den första tiden som jag inte har koll på vart de tog vägen, eller om de finns aktiva ännu under annat namn.
 
I år är det 10 år sedan jag köpte min häst. Jag registrerade mig här 2009.
Jag har aldrig varit speciellt aktiv på forumet, men har ändå fått svar på många frågor och mycket hjälp i mitt funderande kring hästägande.
 
Blev lite inspirerad av tråden Buke CV, När hittade du hit ?
Såg att jag reggade mig 2001 , shit vad fort tiden går !!!!!! Hur många är kvar sen dess känner igen vissa men ni kanske har bytt nick ??
Före 99. Runt 1998 tror jag. Kanske 1997. Jag bytte nick när någon lade ut mitt riktiga namn. Sjukt taskigt och moderatorn ville inte ta bort mitt namn från inlägget. Det var också dåligt tycker jag.
 
Det var en granne som lurade in mig här, först lurade hon mig att släppa ut hennes hästar på morgonen och sen blev jag hitlurad också. :arghh:
Hennes hästar, speciellt den ena hade jättebråttom ut ur boxen men ingen morgonkram, ingen fri väg bestämde jag så hon kontrade med att lägga frambenet bakom min rygg och kramas tillbaks :love: och sen var det fri väg ut i hagen. :D

Jag minns inte vilket nick jag hade då men det före mitt nuvarande var Ride-On.

Hej förresten @cetzyboy , visst var du med på träffen hemma hos,,,,, tja var det i Köping eller?

Å vilket superminne jag har. :laugh:
 
Jag kommer inte ens ihåg exakt, men det var i sidans och min barndom, jag tror faktiskt att det var redan 96. (Vi skaffade internet 95, när jag var 10, och det var standard att gå till Lycos eller Altavista och söka på "hästar" de gånger jag fick vara på nätet :D Trillade troligen in på stallet ganska tidigt..)

Blev nog aktiv något eller några år senare och hade ett par-tre olika nick fram till skiftet till buke 01 och sedan dess har jag hetat såhär. :)
 
Feb 2009
Jag hade nog läst lite tilloch från innan jag blev medlem, men blev först medlem och började skriva när jag fick min första storhäst och hade mer frågor än jag vågade fråga de enstaka hästfolk jag kände irl :p.

Har haft samma namn och bild hela tiden ^_^.
Namnet är min första ponnyns och bilden är shettisen vi hade samtidigt :).
 
Har varit med sen stallet-tiden men kan inte minnas att jag hade ett konto då. Typ ett år efter att stallet försvann fick jag ett mail om buke och har hängt här sen dess - juli 2002, så 16 år nu. Exakt halva livet :)
 
Jag hittade Buke på Stallet-tiden, men då läste jag bara storögt och minns bara en användare - @Tulip :D. Sedan skapade jag ett första nick så snart Buke fanns, om jag minns rätt.
 
Jag började när det fortf hette stallet.com och har haft samma nick sedan dess. Minns inte om jag behövde regga om namnet när det bytte till bukefalos..

Borde ha varit runt 2001
 
Har funnits på Buke under nickar Marty sedan 2009. Hängde här en del tidigare också, men då spelade jag mest spelen så jag hade inget konto :).
 
Jag googlade nått hästrelaterat och hamnade här. Tog några år innan jag skaffade ett nick. Tror det var runt 2009.
 
Har funnits här sen 02-03. Väldigt länge under ett annat nick, hade uppehåll på något år och kom tillbaka under detta nicket. Sjukt va tiden går fort.
 
1998
Mer aktivt sedan 1999 då det hände att vi skrev ut trådar på papper för att kunna diskutera dem i stallet (dvs IRL-stallet)

Jag skrev ut för att spara minutrarna (efter 18 såklart!) då vi hade begränsad tid och betalade själva jag och min bror :D På stallet.com-tiden. Hade ett annat nick jag för mitt liv inte kommit på sedan dess och reggade därför detta efter bytet till Bukefalos. Det gjorde också att jag nog hade lite bukepaus ett tag i samma veva (jag har alltid varit extremt oteknisk och fattade inte helt enkelt haha).
 
2004 står det i profilen, mrn fanns här redan på stallet.com tiden. Dock med annat nick, och var en doldis. 😉

Nu är jag periodare, kommer hit och skriver/läser någon månad, och sen glömmer jag bort buke ett år eller så :p
Tror inte här är så jättemånga som vet vem jag är längre pga det... 🙂

Du är ju vilse :D Har jag ens använt ditt förnamn någon gång? :rofl:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
620
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 518
Senast: hastflicka
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 916
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp