När hittade du buke ??

Så många minnen som väcktes nu :bump:
Kärlekssagan med bonden (nicket hade lilleskutt som bild)följde den slaviskt !!!
Sen var det någon kille som skrev om sin fest med sig själv, shit vad dålig jag är på att komma ihåg nick :o
Har varit på buketräffar och ridit, träffat många IRL.
Åh måste leta gamla trådar !!!!!
Den olidliga kärlekssagan med bonden fick ett abrupt slut när han satte upp henne på diskbänken och torrjuckade :D
 
Jag har varit med sedan september 2003. En bekant hade skrivit på sin blogg om hur hon saknade ett forum för lite allmänt snicksnack, "såsom Senior på Bukefalos" ungefär, om det hette Senior då. Jag var väl uttråkad på dagtid antar jag, skulle börja plugga några veckor senare och hade just slutat jobbet jag hade innan och surfade in och kikade. Och fastnade ;)
 
99 på stallet.com jag kom på nu att jag hade ett annat nick då. Hade nämligen inte hästen fio då. Fio reggade jag när det blev bukefalos men jag blev livstidsbannad men sen blev forumet hackat 06 måste det ha varit så då kunde jag ta tillbaka nicket fio. Därför står det reggat 2006 på mig fastän man kan hitta fio i äldre trådar.
 
Jag hängde också på stallet i mitten på nittiotalet. Kommer inte ihåg vad jag hette då, men det var framförallt islandshästdiskussionerna jag läste och var med på. Tror att jag är reggad på bukefalos typ 2001.
 
Jag gick med på stallet.com-tiden, började hålla koll lite sporadiskt innan jag blev mer aktiv.
Måste nästan fråga @Fiorano vilket år vi möttes första gången? För det var i den vevan, minns jag... För jag har för mig att vi diskuterade stallet.com nån gång när jag var hos dig...
Jag hade nåt annat nick de första månaderna, tror jag. Men nuvarande har hängt med i typ 20 år och det får det fortsätta göra.
 
Jag hittade hit första gången i 2003 tror jag nog - kom över sidan då jag letade efter annonser på lediga stalljobb i Sverige, och reggade mig så jag kunde lägga in en egen sökes-annons.

I början läste jag massor men vågade inte skriva något, sedan blev det en lång paus innan jag hittade tillbaka hit. Nu står det i min profil att jag blev medlem i 2014, men har haft samma nicket hela tiden så det har nog att göra med den där kräschen i 2006. Tror att jag kan ha varit inne på sidan och läst regelbundet under flera år utan att ha försökt logga in, faktiskt..... :p
 
Jag reggade mig i november 2009 tydligen, men minns inte hur eller varför - och än mindre hur i hela fridens namn jag hittade hit! Synd, för det hade varit kul att veta! Jag minns bara att jag startade en tråd om en av ridskoleponnyerna som jag red mycket på den tiden, men efter det blev jag antingen bortskrämd eller ointresserad för det dröjde till typ 2013-2014 innan jag blev aktiv här på riktigt.

Jag kommer dock ihåg flera perioder i mitt liv då jag såhär i efterhand kan tänka att Buke hade varit ett utmärkt tidsfördriv (typ när jag bodde i USA och jobbade som hundvakt i tre månader = massor av fritid!), men jag kan inte för mitt liv minnas att jag faktiskt använde det.

Är egentligen sugen på att läsa vad mina allra första inlägg här var, men jag är för lat för att bläddra mig igenom alla 7000 inlägg :p
 
Jag hittade hit kring 2002/2003 när jag skulle sälja min häst och letade sidor att lägga ut annonsen på. I början, kanske det första eller andra året var jag en ytterst sporadisk användare och hade då ett annat användarnamn. Jag skrev mest på hästforumen men förfasades mest. Som skolad på Strömsholm så hade jag ingen aning om vad akademisk ridning var och hamnade av en slump i en diskussion där skolor diskuterades. Jag tyckte mest att jag såg framtunga hästar med förböjd hals, vilket jag inte kunde låta bli att kommentera. :angel: Det var delvis självbevarelsedrift som gjorde att jag bytte nick när jag ville vara mer aktiv.
 
Jag hittade hit kring 2002/2003 när jag skulle sälja min häst och letade sidor att lägga ut annonsen på. I början, kanske det första eller andra året var jag en ytterst sporadisk användare och hade då ett annat användarnamn. Jag skrev mest på hästforumen men förfasades mest. Som skolad på Strömsholm så hade jag ingen aning om vad akademisk ridning var och hamnade av en slump i en diskussion där skolor diskuterades. Jag tyckte mest att jag såg framtunga hästar med förböjd hals, vilket jag inte kunde låta bli att kommentera. :angel: Det var delvis självbevarelsedrift som gjorde att jag bytte nick när jag ville vara mer aktiv.

:rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
620
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 518
Senast: hastflicka
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 916
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp