När hittade du buke ??

Jag skapade ju nuvarande kontot 2003 uppenbarligen. Men jag vet att jag varit här mycket längre än så, sedan innan stallet blev bukefalos. I början dock under en variant av mitt nuvarande namn. Jag var borta ett par år/inte inloggad de få gånger jag var förbi under åren 2001-2002 och fick skapa nytt konto när jag återkom..
 
Reggad 2006 enligt min profil, minns inte alls hur jag hittade hit men troligen via Google, satt mycket vid datorn och läste/lekte/whatever i min ungdom :D
Känner mig ”bekant” med många användare men är inte så aktiv själv och tror inte jag gjort så stort avtryck här, läser mest och skriver ibland. Senaste åren har jag främst engagerat mig i secret santa :heart
 
Jag har varit här sedan 2005. Jag hittade hit genom mitt hundintresse så hängde mest på hund i början. Har haft samma nick hela tiden men bytt namn en gång.
 
Precis som @Görel kom jag hit för Avel. Sedan upptäckte jag Senior, Hem&Hobby samt Katt... :angel:

Medlem länge (kommer inte ihåg exakt när, typ 2002-2003 skulle jag tro) men loggade inte in mig under en period så kontot var avaktiverat... men det gick att regga samma nick igen :D så jag har varit här under samma nick hela tiden. Avataren har ändrats några gånger.
 
2004 reggade jag mitt nuvarande konto. Har också hängt här sen stallet.com dock. Var dock inte så aktiv mellan 2004-2009 eller något sådant.
 
Jag är rätt ny. Gjorde ett konto för ett år sedan efter att återkommande ha hamnat här då jag googlat hästrelaterade saker, men då jag glömt lösenordet till mailen så fick jag göra ett nytt konto när jag loggades ut automatiskt. Har inte varit så aktiv förrän på senare tid. Ibland kan jag känna att det här forumet inte är för mig pga vissa trådar som provocerar mig, och vissa poster med förlegade människosyner och sexism, eller politiska ämnen som ständigt får sidospår och de härskartekniker jag sett (mest från män tror jag) det triggar igång mig som fan. Jag har levt så länge att jag tagit för givet att tiderna ska bli bättre med åren. Nu är det 2019 strax och de flestas liv är superglobala, inte bara pga att resande blivit så vanligt utan även pga internet där allt blivit så lättillgängligt och FORTFARANDE har vi de här problemen som är så normaliserade att utövarna inte ens ids reflektera över sitt sätt att se på världen och dess invånare. Inte ens ett hästforum är fritt från kvinnohat?!
Beklämmande.

Är här för alla visa och erfarna hästälskare och andra djurägare som beredvilligt delar sina kunskaper och alla intressanta frågeställningar om saker man reflekterat över själv.
Ibland kan jag även känna att jag själv kan komma med råd och livserfarenhet som kan vara behjälplig och det är ju alltid trevligt.
Tyvärr verkar det inte finnas så många hästplattformar som denna så man får väl helt enkelt bortse från trollen och deras underhuggare och keep on carry on, som vatten under broarna!
 
Tror att alla gamlingar är reggade 2001 men vi har varit med längre, 2001 var en krasch eller något. Du var nog också med tidigare, cetzy.

Det jag främst minns av dig är att du sålde sexleksaker och påstod att du hade en kräm som gav dig orgasm när du gick nerför trappan :laugh:

(Mitt minne :banghead:)
Haha det gjorde jag och krämen finns än.......även om jag doserar mindre så jobbigt att inte kunna gå typ !
 
Det var en granne som lurade in mig här, först lurade hon mig att släppa ut hennes hästar på morgonen och sen blev jag hitlurad också. :arghh:
Hennes hästar, speciellt den ena hade jättebråttom ut ur boxen men ingen morgonkram, ingen fri väg bestämde jag så hon kontrade med att lägga frambenet bakom min rygg och kramas tillbaks :love: och sen var det fri väg ut i hagen. :D

Jag minns inte vilket nick jag hade då men det före mitt nuvarande var Ride-On.

Hej förresten @cetzyboy , visst var du med på träffen hemma hos,,,,, tja var det i Köping eller?

Å vilket superminne jag har. :laugh:
Jag har varit på träff men var det i köping ?? Minnet är skralt :o
 
Minns att jag var här innan 2001, hittade hit via google, och att jag mest läste i början.
Kommer i håg att jag skapade en tråd för att få hjälp och råd om vad jag kunde göra för ett gäng hästar jag såg inte direkt blev bra behandlade - och blev sågad utmed fotknölarna totalt. Det var kanske 2005. Sedan vågade jag inte skriva mer, lämnade buke i stort sett. Men sedan kom jag tillbaka något år senare och läste tills jag kände att jag kanske skulle vilja vara med. Skapade då detta nick för att jag tänkte att alla kommer ju kolla vad jag skrev i den där första tråden och hur sågad jag blev då och behandla mig därefter. :o
 
2004 som nybliven hästföretagare. I forumet Hästverksamhet kunde man diskutera viktiga frågor och allt som var tokigt och snett i branschen.

Anledningen att stanna i 14 år och noll planer på att sluta? På forumet Senior hittade man sen en helt häpnadsväckande samling med kloka, intressanta och duktiga medmänniskor där man kan dryfta allehanda samhällsfrågor och andra frågor. Ofta kloka perspektiv och invändningar, sällan ointressant och sällan elakt. Det tycker jag är ganska unikt på nätet. Det är så mycket dravel, hat och okunskap på många andra ställen.

Ni som är här och förgyller forumet är helt enkelt bäst.
 
Jag hittade till Stallet.com via nåt hästrelaterat sök på Altavista tror jag, 1997 på jobbdatorn. Sen skaffade vi modem hemma. 😁

Hette Martini på den tiden, min tanke var drycken men blev så ofta förväxlad med hingsten så jag bytte så småningom. (Även om han faktiskt var far till min dåvarande medryttarhäst, som jag fortfarande har som avatarbild.)
 
2004 säger profilen, men måste ha haft ett annat konto tidigare då jag minns Stallet-tiden och bör ha börjat hängt där under min B-ponnytid som sammanföll med att vi fick internet hemma (typ 1998). Minns så väl hur jag utnyttjade min "internettimme" med att "släktforska" på min welsh mountain-ponny genom idogt detektivarbete via AltaVista och alltheweb.com. :D
Min allra mest aktiva Buke-period som skribent var nog runt 2004-2005 dock. Då skrevs det många inlägg på U och ÄU! Som läsare har jag dock funnits varje dag, året om i alla år. :)
 
Så många minnen som väcktes nu :bump:
Kärlekssagan med bonden (nicket hade lilleskutt som bild)följde den slaviskt !!!
Sen var det någon kille som skrev om sin fest med sig själv, shit vad dålig jag är på att komma ihåg nick :o
Har varit på buketräffar och ridit, träffat många IRL.
Åh måste leta gamla trådar !!!!!
 
Jag var med på stallet.com typ från 1996-1997 under annat nick som jag inte minns. Det gick låååååångsamt med dåtidens skrala uppkoppling.
 
Jag har varit på träff men var det i köping ?? Minnet är skralt :o
Vi satt iallafall ute i trädgården eftersom det var sommar och jag har ett svagt minne av att det var kräftskiva. Minnet blev aldrig riktigt reparerat efter olyckan så vissa bitar är borta för evigt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
620
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 518
Senast: hastflicka
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 917
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp