Bukefalos 28 år!

Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

delvis kl*

Jag känner lite så att om det finns folk som springer runt i stallet och som kanske tom håller på med hästarna så skulle jag absolut inte våga låsa.
Det känns som att man stänger in sig i ett hörn då för vad finns det som säger att de inte kan få för sig att gå ett steg längre och sätta eld på stället om de inte kommer in?

Svår situation för man vill såklart göra det svårare för dem att komma in också.

men jag hade aldrig låst!
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

delvis kl*

Vill någon in tar dom sig också in. På ett eller annat sätt. Då spelar det inte så stor roll om det sitter ett hänglås på dörren



TS: Lugnt eller har ni haft besök?
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

delvis kl*

Vill någon in tar dom sig också in. På ett eller annat sätt. Då spelar det inte så stor roll om det sitter ett hänglås på dörren



TS: Lugnt eller har ni haft besök?

För min del så hjälpte det att ha låst stall. Upplevde det som himla skönt att slippa oroa sig över vad folk hittar på med ens häst nattetid. Eftersom jag har stallet hemma, så skulle vi upptäcka om någon försöker bryta upp dörren. Hänglåset var tillräckligt för att stoppa folk från att bara kliva in i alla fall.

/Lizzie
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Det har varit lugnt och behagligt;).
Skönt men lite synd då vi har installerat kamera, men men...
Det kanske läckte ut till någon....
Trevligt med lugn och ro iaf, slippa åka upp till stallet med hjärtat i halsgropen.
/J.
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

För min del så hjälpte det att ha låst stall. Upplevde det som himla skönt att slippa oroa sig över vad folk hittar på med ens häst nattetid. Eftersom jag har stallet hemma, så skulle vi upptäcka om någon försöker bryta upp dörren. Hänglåset var tillräckligt för att stoppa folk från att bara kliva in i alla fall.

/Lizzie

Ja, nog hjälper det. Men jag menar bara att det inte är någon garanti
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

vet inte men kan man sätta larm i ett stall sätter inte hästarna igång vet att man kanköpa larm som inte startas av små husdjur men hästar??? Men jag vet inte kolla det först.
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

vet inte men kan man sätta larm i ett stall sätter inte hästarna igång vet att man kanköpa larm som inte startas av små husdjur men hästar??? Men jag vet inte kolla det först.

Hästarna bör lösa ut larm som använder sig av rörelsedetektorer, men borde finnas olika varianter som känner av att dörrar alt. fönster öppnas.

/Camilla
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Det bäst aär ju självklart larm. Securitas har vi i vårt stall. Tror sector alarm har larm utformade för att funka med djur.

Det där är verkligen obehagligt. I lördags var det en i stallet som fick bilrutan krossad och handväskan stulen. På den tidpunkt när det var som MEST folk i stallet, för vi hade knatteridning. De är jävligt modiga alltså.
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

M, det är samma med vårat försäkringsbolag.
Ska man som granne eller förbiåkande vänta tills brandkåren kommer för att kunna få ut hästarna?
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

vet inte men kan man sätta larm i ett stall sätter inte hästarna igång vet att man kanköpa larm som inte startas av små husdjur men hästar??? Men jag vet inte kolla det först.
Känns onödigt med rörelsedetektor inne i stallet, det räcker ju bra med skalskydd, d v s larma dörrarna (fönster känns ju inte så aktuellt i ett stall)
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Skaffa gäss dom väsnas som tusan kamera hundar ja...
Allvarligt talat spionera flera stycken vuxna och larma polisen.
Sätt upp kämpebelysningen.Storalampor på gårdsplan. Gör vaktlag typ som man har på sommaren med båthamnar med vuxna minst två.
CarinaMargret.
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Skaffa gäss dom väsnas som tusan kamera hundar ja...
Allvarligt talat spionera flera stycken vuxna och larma polisen.
Sätt upp kämpebelysningen.Storalampor på gårdsplan. Gör vaktlag typ som man har på sommaren med båthamnar med vuxna minst två.
CarinaMargret.

Gäss kan jag bara helt hålla med om! De för ett förskräckligt oväsen, dessutom bits de som tusan!!! Läskiga varelser för utomstående.
INGEN missar en gås som upptäckt en inkräktare! Och inte går de att muta med prinskorv heller!
Undrar hur många decibel en sån lägger upp? Väcker hela gården iaf!
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Fast gäss och fåglar öht är väl ändå dagaktiva, dvs gör inte mycket väsen på nätterna..?
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Än så länge så har våra hästar fått vara ifred kroppsligen iaf.

En stilla undran. Hur vet man att en häst inte har blivit nyttjad sexuellt på natten? Det lär väl inte synas...? När veterinären har ultraljudat och haft innen hela armen märks inget efteråt.

Hoppas f ö att tidelag blit totalförbjudet-mycket snart.

Har själv en liten TV i köket och tre kameror i stallet, en i varje box. Började med en för att kunna se fölisen i stallet men det var så skönt att bara kunna slå på tvn för att kolla läget utan att gå ut så därför har det har blivit fler.
Köpt på Ica Maxi för typ 550 + 250 för varje ny kamera. Ser ganska bra även i mörker. Är egentligen en babywatch.

Jag skulle polianmäla vid misstanke att någon varit i stallet och gjort saker. Även om farbror Haffa inte gör ett dugg så har du lite på fötterna OM det skulle fortgå och bli värre och om vederbörande blir känd.
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Det har varit lugnt och behagligt;).
Skönt men lite synd då vi har installerat kamera, men men...
Det kanske läckte ut till någon....
Trevligt med lugn och ro iaf, slippa åka upp till stallet med hjärtat i halsgropen.
/J.

Personen kanske sitter o läser på Buke....
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Fast gäss och fåglar öht är väl ändå dagaktiva, dvs gör inte mycket väsen på nätterna..?

Åh jo, de kan väsnas på natten oxå om man kommer in. Hade en häst som hade haft kolik o skulle titta till henne under natten o nog satte gässen igång o väsnas när jag öppnade dörren, det var ju liksom inte normal tid för mig o komma in
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Mmmm... man vet ju aldrig....
Lite konstigt är det ju.
Men huvudsaken är att det har upphört.
Även om jag VÄLDIGT gärna hade fått veta vem det var.

/J.
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Har det fortvarande vart lugnt ?
Om man får fråga vem trodde ni elelr hade misstankar om ?


/ Guinea
 
Sv: Någon obehörig går i vårat stall....=(.

Hur går det? Har ni fått tag på några än?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 767
Senast: Pudlan
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 051
Senast: MayGrace
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 388
Senast: Fille
·
Hästhantering Har ett mkt. allvarligt problem som jag vill ha seriösa svar på, av dom som har erfarenhet av PMS ston !!! Vi har bara 3 hästar. Vårat...
2
Svar
31
· Visningar
4 915
Senast: moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp