Nej nej nej! Är detta tecken på sommarexem eller något annat?

Sv: Nej nej nej! Är detta tecken på sommarexem eller något annat?

När hästar enbart kliar svansen har jag upptäckt att det hjälper att kamma igenom den (längst upp) för att få bort löst tagel. De tappar ju både pälsen och taglet. Tydligen kliar det mycket när det sitter löst tagel i svansen. Bara ett tips. Kliandet behöver inte alltid vara eksem. Har själv en eksemhäst sedan många år tillbaka. Och där är det skorvig mankam och såriga ben ex vis som uppträder. Han är dock nästan helt besvärsfri genom sådana tips som lämnats här. Lycka till.
 

Liknande trådar

S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 145
Senast: Simply me
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
19 899
Senast: Migo
·
M
Ekonomi & Juridik Hej! Vi har problem med våra Fd inhyrnader. När dom flyttade till oss påpekade vi att vi ej hade något elagrigat till hagen då...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 178
Senast: Lobelia
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 091
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp