Ni med hundar med lite umpf i...

Sv: Ni med hundar med lite umpf i...

Hahaha hon later sa jakla charmig din lilla Diva!! Skicka hit henne en stund ;)

Och jaadu, det tvistar de larda om. Jag har alltid kort pa "Yucky!" Har funkat pa mina... Har du testat temptation leken? Godisskal man gar forbi, sa nara man kan utan att hunden nar - sa godis nar de bara gatt forbi. Sa jobbar man successivt med det tills de ignorerar nommiet helt i skalen? eh enkelt forklarat, behover nog mer kaffe for att uttrycka mig helt forstaeligt.
 
Sv: Ni med hundar med lite umpf i...

Hahaha hon later sa jakla charmig din lilla Diva!! Skicka hit henne en stund ;)

Och jaadu, det tvistar de larda om. Jag har alltid kort pa "Yucky!" Har funkat pa mina... Har du testat temptation leken? Godisskal man gar forbi, sa nara man kan utan att hunden nar - sa godis nar de bara gatt forbi. Sa jobbar man successivt med det tills de ignorerar nommiet helt i skalen? eh enkelt forklarat, behover nog mer kaffe for att uttrycka mig helt forstaeligt.

Vi har inga storre problem med det ... om hon far tag pa basta kanin skinnet slapper hon nar jag sager till ... Kyckling eller basta godiset funkar ... men tar hon saker som, sa att saga inte ar vara, svaljer hon extremt fort om hon ser att jag ar pa vag. Star jag kvar langre bort tuggar hon i alla fall till nagra ganger innan hon svaljer.:crazy:
Det funkar faktiskt oftast att hon slapper nar hon ar kopplad ... men jag kan inte ha henne kopplad hela tiden, hon driver mig till distraction som det ar. Hon maste fa springa av sig ibland.
 
Senast ändrad:
Sv: Ni med hundar med lite umpf i...

Henne fick du for dina synder! ;)

Nej men, skamt o sido, fanken vad jobbigt! Skulle det funka att lara henne att leta skatter (som ar nagon annans) = massa mums om man ger det till matte pa nagot vanster? Kraver val iofs att du hittar nagon annan som kan "tappa" spannande saker och kora under himla kontrollerade former iofs... uhm... o0
 
Sv: Ni med hundar med lite umpf i...

Vi ar lite slarviga med de korrekta termerna har. Men det kunde vara varre! Jag kunde ha forvantat mig att folk skulle forsta the noisy cricket.. :)

30-32 tror jag ar det helt korrekta ja... aldre gevar, later som faaaan. Ar inte vi som ager det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: niardasp
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 974
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Ni som har lite koll, dvs - battre koll an mig. En hund utbildad i utlandet for patrul och/eller t.ex. bombsok hur funkar det att certa...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Bewildered
·
Hundhälsa Hej Hej... dags for "en san dar trad" for jag behover ventilera ur mig lite. 7 manader unghund, ingen traning, hog energi (tjeckiskt...
Svar
0
· Visningar
846
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp