Nu är jag så TRÖTT på det här!

Blueeyes

Trådstartare
VARFÖR försvinner ens trådar hela tiden? Jag vill ha en anledning mailad till mig varför tråden tagits bort!!!! :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Klaga på moderatorerna, tar dom bort en tråd så måste dom ju skicka ett PM med förklaring...
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Nej det måste dom inte. Inte om tråden tas bort för att den inte följer reglerna.

BE: Vad var det för tråd?
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Det var en tråd om att jag undrade varför hästägarna jag mailat till tyckte det var ett dåligt allternativ med lösdrift!
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Vart hade du lagt tråden?
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Den kanske skulle ligga under hästhållning eller något å är bara flyttad..?
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Det brukar ju stå om tråden är flyttad, men jag kan inte hitta den...
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Tycker också de ska PMa! :mad: En förklaring vill man ju ha så man inte gör om sitt misstag, vad det nu var.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

jo.. hmm.. Håller med om att ett pm inte vore helt fel isåfall.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Det spelar inte så stor roll att de tog bort denna, men att de tar bort trådar hipp som happ utan att man vet varför :crazy:
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Kan iofs hålla med dig lite...
Vissa trådar tas bort av ingen anledning...
Som den där tråden, vet vilken du menar...
Varför togs den bort? Egentligen
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Jag bryr mig inte så mycket varför men det jag stör mig på är att man inte får ett medelande NÄR de görs!
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Som du kanske vet är vi moderatorer vanliga användare precis som du. Om vi skulle sitta och skicka meddelande till alla som gör felaktiga inlägg osv skulle vi behöva sitta här dygnet runt.

Om du läst igenom forumregler så vet du ju vad du får o inte får skriva.

Det är inte vi som ska upplysa dig om vad som gäller, det är du som ska kolla sånt innan du börjar skriva. Detta gäller överallt inte bara på Bukefalos.

Är du osäker på om saken du vill diskutera är tillåten, kolla med moderatorn för forumet i fråga.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Som tidigare nämnts så har vi moderatorer ibland annat att prioritera än att medela användare varför en viss tråd tas bort. Själv priorieterar jag att motivera borttag där reglerna kan vara oklara eller om det endast är en liten del av inlägget/tråden som inte är lämpligt dessutom skickar jag nästan alltid medelande till nya användare.

De som aldrig eller nästan aldrig får medelande av mig är:

Användare som skrivit i en tråd där jag rensar kraftigt så kanske 5 eller 10 användare är drabbade, ibland skriver jag en kommentar i tråden om det känns relevant.
Användrare med flera tusen inlägg som bryter mot solklara regler genom att exempelvis annonsera eller göra reklam.
Dessutom så får de fåtal som ofta bryter mot reglerna sällan något medelande, de har redan fått ett antal och de verkar antingen strunta i det eller vara "obildbara".

De sistnämnda förekommer väldigt sällan i mina forum och försvinner/ändrar sig i allmänhet av sig själv när de inser att de inte kan utnyttja forumen till annonsering etc.

Den som upprepade gånger drabbas av att få sina inlägg/trådar bortplockade kanske bör ransaka sig själv och läsa igenom reglerna. Det är procentuellt sett en försvinnande liten del som tas bort och är ens egna inlägg överrepresenterade så kan det ju tänkas att man själv missuppfattat forumreglerna på ett eller annat vis eller så ägnar man sig åt kontroversiella ämnen som skapar folkstormar där det tyvärr vidvis måste rensas kraftigt för att inte diskussionerna ska gå helt över styr.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Har man inte tid att skicka ett PM med en litet meddelande att inlägget har tagits bort pga. regelbrott så måste man ha väldigt mycket att göra...
Eller det kanske är så mycket inlägg som måste raderas att det är det ända ni gör...
På dom sidor jag är admin/moderator på ses det som en självklarthet att man informerar användarna om regelbrott m.m eftersom man då också upprätthåller god ton, istället för att användarna blir irriterade...
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

På dom sidor jag är admin/moderator på ses det som en självklarthet att man informerar

Nu får du faktiskt ursäkta, gång på gång bröt du mot bukefalos regler och annonserade om din sida. Sen undrade du varför dina trådar blev borttagna, det får du reda på ändå fortsatte du med ditt annonserande. Nu kommer du och jämför din sida med bukefalos, besöksmässigt bör den ligga långt bakom denna sajt så de är inte jämförbart.

I övrigt är det så att medlemmar som har varit med under en längre tid bör veta vilka regler som gäller, antingen genom att man tagit del av den regelsida som finns här på bukefalos eller genom tidigare misstag. Att man läser gällande regler för ett forum man vill vistas i är ju en självklarhet, eller hur.

Nyare medlemmar brukar allt få meddelande om att tråden plockas, eller så finns rubriken kvar på utlagd sida med motivering varför tråden förvsvunnit.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Jag tycker också att man borde få PM. La för ganska länge sen ut en tråd under Avel och undrade om ngn hade avkommor till ex antal gamla hingstar. Tråden försvann spårlöst, jag la in en till (tänkte att jag hade blivit knäpp och glömt?) som också försvann. Då fick jag ett argt pm från en av moderatorerna att aj så fel jag hade gjort. Men jag hade ju ingen aning!
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

_Runaway_ skrev:
Jag tycker också att man borde få PM. La för ganska länge sen ut en tråd under Avel och undrade om ngn hade avkommor till ex antal gamla hingstar. Tråden försvann spårlöst, jag la in en till (tänkte att jag hade blivit knäpp och glömt?) som också försvann. Då fick jag ett argt pm från en av moderatorerna att aj så fel jag hade gjort. Men jag hade ju ingen aning!


Svarar dig med exakt samma som jag svarade Blueeyes:

A_K_N skrev:
Som du kanske vet är vi moderatorer vanliga användare precis som du. Om vi skulle sitta och skicka meddelande till alla som gör felaktiga inlägg osv skulle vi behöva sitta här dygnet runt.

Om du läst igenom FORUMREGLER så vet du ju vad du får o inte får skriva.

Det är inte vi som ska upplysa dig om vad som gäller, det är du som ska kolla sånt innan du börjar skriva. Detta gäller överallt inte bara på Bukefalos.

Är du osäker på om saken du vill diskutera är tillåten, kolla med moderatorn för forumet i fråga.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
153
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 122
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 475
Senast: Jerseyite
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp