Nu är jag så TRÖTT på det här!

Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Samma här.. det försvinner lixom. ja, ja.. int mycket att göra åt! Jag tycker att jag följer reglerna men tydligen inte.. en jag inte fattar varför den försvann är varför jag står som hoppare när jag e.g är hopprädd *s*. Ett litet skämt där jag hellre ville vara dressyrnörd eller ngt, men den försvann fort som blixten, funderar på vad som var fel i det, men det finns säkert ngn bra anledning till detta som jag inte förstår.. :angel:
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Ja fast i din sista tråd var du nog väl medveten om att den kunde förvinna, det var ju i varje fall så du skrev. Efterlysningar är ju inte tillåtna i diskussionsforumet, så det kan ju inte vara så svårt att förstå. Det borde du inte bli förvånad över.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Boj skrev:
Ja fast i din sista tråd var du nog väl medveten om att den kunde förvinna, det var ju i varje fall så du skrev. Efterlysningar är ju inte tillåtna i diskussionsforumet, så det kan ju inte vara så svårt att förstå. Det borde du inte bli förvånad över.

:) den har jag inga synpunkter på, även om jag hade sett fram emot en diskussion om hingsten när jag fick reda på namnet, men det kan jag ju göra nu för jag kom på namnet på natten ändå ;)
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Jag har då inte lagt ut någon "annonsering" om min sida här på bukefalos, så sluta komma med felaktiga anklagelser. Förklaring tack!
Jag är aktiv på rätt så många sidor, och även som moderator/administratör på några, och syftade inte just på min egen.
Och om du nu tycker att det är så fasansfullt mycket besökare här att ni inte hinner med så förstår jag inte att sidor som t.ex. sweclockers.com med många tusen inlägg varje dag är mycket bättre på att informera om t.ex. borttagna trådar...
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Förklaring tack!

Var så god, den kommer här. Hade du inte en tråd om ditt nya forum ute, men hänvisning i länk och allt. Det är väl vad som kan kallas för ren reklam kort och gott.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Nej, jag har aldrig skrivit om mitt forum på denna sida...
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Men i ett av dina inlägg (minns inte vad den tråden handlade om från början) fanns en länk till något hästforum , och som jag förstod det var det du som gjort den sidan?

*vittne*
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Tycker också man borde få pm. Annars vet man inte varför den tas bort och då lägger man in en ny, då får moderatorn dubbelt jobb iallafall. Och hur lång tid tar det att skicka ett pm egentligen?
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

He he, så får man tacka för stödet. :bow:

Fredde: Jovisst har du skrivit om ditt forum här på bukefalos, men eftersom det inte är tillåtet med reklam så togs den tråden bort. Allt enligt de regler som gäller här på bukefalos.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Tycker också man borde få pm. Annars vet man inte varför den tas bort och då lägger man in en ny,

Det här svaret talar ju för att ett PM inte skulle hjälpa, först tar man väl reda på vilka regler som gäller. För det är ju helt solklart att man inte vet, om detta är gängse resonemang.

Jag som moderator skall inte behöva upplysa dig om vad du får och inte, det måste du vara tillräckligt läskunnig för att ta reda på själv via regelsidan.

Nya användare kan nog få ett PM, men för de som har varit här längre bör reda känna till vilka regler som gäller.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Men ta mitt exempel; jag lade ut en tråd på datorer med en länk till min hemsida med tanke att den skulle bedömas. Sen var tråden borta och jag trodde att den försvunnit eller något så jag la in en ny. Den tas också bort då går jag in på irc och frågar moderatorn varför tråden är borttagen och då säger hon att det var reklam. Jag uppfattade det inte som reklam och det var inte min mening att lägga in länken som reklam utan för att de som är i forumet kunde bedöma sidan inkl layout osv. Därför borde det skickas ut pm, för vissa grejer fattar man verkligen inte varför trådarnas tas bort.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Du uppfattar det inte som reklam när du lägger ut en länk till en sida som är en shoppingtjänst???

Även om det är din hemsida är det sådant som kallas smygreklam!
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Shoppingsajt? Skulle inte tro det.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Hur ska man annars tolka det här utdraget. Det kommer från sidan vars länk blivit borttagen :confused:.

"Jag tar ut en avgift på 20% av varans kostnad. Om varan tex. kostar 100 kr betalar du 20 kr extra.

Det du betalar är:
Varan
Fraktkostnaden
+20% av varans pris"
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Har du ens varit inne på sidan? Om du nu hade det så hade du märkt att det inte alls är sidans mening att vara en shoppingsajt. Pm:ar dig adressen.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Må så vara att det inte är en shoppingsajt men du säljer en tjänst så visst kan det kallas reklam.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

SweetMelody skrev:
Har du ens varit inne på sidan? Om du nu hade det så hade du märkt att det inte alls är sidans mening att vara en shoppingsajt. Pm:ar dig adressen.

Jo, jag har varit inne på sidan och jag påstår inte att det är en shoppingSITE, det gör du. Jag säger att det är en shoppingTJÄNSTsida du har. Sen får du kalla den vad du vill.

Du erbjuder dig ju att köpa saker åt folk ju!

Smygreklam är det i alla fall.
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Är det inte ganska uppenbart att jag redan har adressen när jag kan citera från sidan ;)
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

hmmm, nu måste jag fråga. Om jag har en hemsida om mitt stall, där jag har bilder på mina hästar och berättar om mig själv, men även erbjuder inridning eller liknande... Är det reklam?

isåfall, så är det rätt många trådar som borde plockas. Här är ju mycket hästfolk här inne som har en verksamhet kring det.

Stuterier, konvalecentstall etc...
 
Sv: Nu är jag så TRÖTT på det här!

Det beror på syftet med länken. Om någon startar en tråd enkom för att be om kommentarer om hemsidan bör inlägget tas bort, däremot så kan det vara godtjänt att länka till en bild eller en text på sidan om denne är relevant för tråden. Det beror lite på sammanhanget.

Jag undrar dock vilka trådar/inlägg du syftar på? Nog för att jag vet att det förekommit och att vi säker missat ett och annat sådant inägg men jag tvivlar på att det är vanligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 115
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 473
Senast: Jerseyite
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
755
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
264
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp