Bukefalos 28 år!

Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Omplacering och givetvis kastrering kan man ju prova innan det blir tigermat. Tycker bara det kändes lite tråkigt då hingstarna nästan får lika mycket "skäll" som ägaren...

Jag har inte skällt på hingstarna. Men jag anser inte att det är "synd" om en häst ifall att den skulle avlvas, det är inget som den lider av?
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

*kl*

Jaha är jag förvånad? Förrförra veckan hivade jag ned en kopia på en veterinärräkning i xx brevlåda. Efter någon dag påtalar jag att jag lagt den där. Jodå nog hade han hittat den alltid..

Pengar utlovades att jag skulle få nästkommande vecka om det var ok med mig. (dvs förra veckan.) I söndags skickade jag ett sms med ungefär följande: Skulle inte du komma med pengar till mig denna veckan -för vet.räkningen för 12/6!
Han svarar då att han brutit handleden och det kört ihop sig lite. Men att han hade pengarna hemma i kuvert, med mitt namn på! :crazy: Guuud va bra! Sen fick jag ett sms till.... Ja och som inte handleden är nog så fick jag diesel i lungorna då jag slangsug från dunken till traktorn och har legat på intensiven. De ville inte skicka hem mig, men jag åkte hem iallafall.. Så håll dig framme om jag dör för de sa att man oftast dör av det här! Så du kan få dina pengar.

NÅGRA PENGAR HAR TILL SÅ SENT SOM I SKRIVANDE STUND INTE SYNTS TILL!!! Är jag förvånad? -Nope.

Mest förbannad. Konstigt att människor av hans kaliber alltid råkar ut för något när de kommit överens med andra om nåt.


Gira

ps. han var inte hemma igårkväll då vi var dit och knacka på!

ps2. Ska nu författa en snygg liten samling på mina ekonomiska krav som är ganska höga vid det här laget. Ska jag räkna in stonas uppehälle samt förlusten av inkomsten på sålda föl så är vi uppe i ca 150.000:-
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Öhhh, Vår tvååring som betäcktes har helt ändrat sitt sinnelag. Hon har blivit hård som flinta. Medan vårt fullblodsto, hon som han våldsbetäckte så hon tappade dräktigheten har gått från ledarsto till att i princip underkasta sig sin egen skugga. Har släppt ihop damen med stallets grand old lady som alltid varit den mest ranglåga i alla tider. Inte ens det funkar utan hon anfaller henne som ett lågt flygande jetplan. Kunde hon skulle hon kyssa marken där de andra hästarna skiter. Så jag kan tyvärr kalkylera in att vi även mister ett av våra avelston.

Åringarna är stingsliga och väldigt otrygga. Skygga och tappat mycket i hull.

- Om folk bara kunde förstå vilka konsekvenser deras handlande kan ge.


Gira
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Jag lider så med dig. Fy fan vilken soppa...
Skicka dina fodringar till fogden o kräv utmätning...
Han har haft sin chans.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Jag känner så med dig! Du har verkligen försökt allt ju...
Hoppas du finner någon lösning på allt ihop!:bow:
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Det här är verkligen tragiskt:(
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

*kl*

Fortfarande inga pengar i sikte, dock har han lovat igen. Meddelade att jag sökt honom tre gånger denna veckan -hemma hos honom. På olika tider. Skickade ett sms ikväll att jag dyker upp ca 12.45 i morgon och hämtar pengarna. Han har inte svarat än.


Gira
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Har följt tråden nu ett tag. Jag beundrar dig för attt du inte vridit nacken av honom ännu! Har han kastrerat dem ännu?
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

*kl*

Fortfarande inga pengar i sikte, dock har han lovat igen. Meddelade att jag sökt honom tre gånger denna veckan -hemma hos honom. På olika tider. Skickade ett sms ikväll att jag dyker upp ca 12.45 i morgon och hämtar pengarna. Han har inte svarat än.


Gira

Ja du... Lär nog behöva sitta på post utanför hans dörr.

Hoppas verkligen du får några pengar av honom, det är ju en liiiten bit av förlusten som han orsakat.

Inga hingstar som synts till nu??
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Har också läst den här tråden och bara vill skicka lite lyckönskningar för att allt nu ska gå åt det bättre och är helt bedrövad över hur illa det gått för dig.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Å även jag har följt tråden i tysthet, och vad ska man säga? Jag blir så himla förbannad och samtidigt ledsen över hur gubbstrutsen håller på. Han skulle behöva försöka slå in lite vett i skallen den där karln, men det kommer väl aldrig gå in i han.

Jag tycker det det hemskt allt som hänt dig, du har med all rätt att vara förbannad, kräv pengarna, absolut. Jag hoppas du får dem snart, annars som en annan sa skicka dina fodringar till fogden o kräv utmätning... Du har gett han massor med chanser som han verkar villa bort på många olika sätt.

Har kulorna gått ännu på hingst/arna?

Lyck till, du är en riktigt stark människa :)
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Jag är chockad, hoppas att du får i varje fall en del pengar tillbaka, men du skrev att du kanske måste ta bort ett av avelsstona, varför?
Lycka till:grin:
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Här är ännu en som följt tråden och förfasats över din (o dina hästars !) situation. Beundrar ditt mod o din styrka. Många pepp- o styrkekramar / MVH Susanne:banana:
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Har följt tråden hela vägen...

Fy faan vilka människor det finns!!:mad:


Stå på dig och gå till botten med det här, klart att du ska ha betalt för ALLT som hans jäkla hingstar ställt till med!


Skickar med en massa styrkekramar till dig
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Nu svarar jag åt Gira eftersom jag vet att Gira har lite mycket just nu... och är trött ;)

Hingstarna har inte varit på besök mer, och inga pengar har heller synts till...
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

:devil: Jaha så ringer telefonen nu ikväll. Nu händer det igen!!!!!!!

En av HINGSTARNA är lös IGEN!!!!!

Grannen ringde och svor att nu är hans (nästa grannes) hingst lös igen. Slängde mig i bilen -så gott jag nu kan eftersom jag justerat benet en del.:grin:

Joho då mycket riktigt, i allén står fanskapet och flörtar hejdlöst med Robin Z märren ( hon som blev så stressad när de var lösa två dagar på raken i juli, så hon kastade sin föling eller ja resorberade för att vara exakt.) hon är lite lagom brunstig och ställer bredsidan till innanför staketet. han biter lite lagom och ska just ta sats att försöka bestiga henne genom staketet -på tvären!

Men se det gillar inte denna kärringen till ägare så jag kör ända fram med jeepen precis sådär nära hingstfan att hade han tagit ett steg bakåt så hade han satt sig på motorhuven. Sen tutade jag :devil:

Mycket effektivt sätt att få honom att vika undan.!!!!!:devil::angel:

Ringer ägaren och vrålar en ramsa som inte kan missförstås. Och som definitivt behöver sensurera här!

Efter 10 minuter anländer han. Då har jag lyckats fösa in skrället i hagen jämte stona (tur det är allé emellan.) Vad händer då? Jo först när han kommer så ser han så olycklig ut ojoj stackars oss att det är så här. Jag tiltar totalt och bara vrålar väl valda ord. Så pass väl valt att vår granne som ringde och berättade om lösa hingsten smet in. Sen fortsatte jag att vråla att han fan i mej måste göra rätt för sig för jag har nu skulder/räkningar på över 100.000:- som hans hingstar har orsakat. Jag ska fanimej inte behöva sätta vår verksamhet i konkurs pga av dig!

-Bra lång han blev i synen! Men han lovat och ordna det hela. Whatever!

MEN, de facto, människan har efter sisådär 20 oanmälda besök av mig då han vägrat öppna dörren... faktiskt lämnat in de där 2600:- på makens jobb!!!!! Måste erkänna att jag blev lite paff att han faktiskt dök upp.

Fick höra idag att han med flit hållt sig undan för mig eftersom han inte hade pengar. Att han tycker jag har skinn på näsan och är hård men faktiskt ganska schysst. Frågan är om det gäller efter ikväll också.

Nu lovade han fixa det i skälig tid. Ifrågasatte vad som var skälig tid för honom eftersom det definitivt inte är samma tidsaspekt som för mig. Vi lyckades under ilskans hetta enas om att skäligt är denna sidan jul iallafall.

Nåväl, hingsten jagades även denna kväll med fyrhjuling ute på vår åker tills han stumnade och det tog inte lång tid. Vilket inte är lustigt alls eftersom han stått på box i dryga tre veckor minst.
Gissar att stackarn har korsförlamning i morgon eller så.


Har pratat med djurskyddsinspektören förra veckan. De var där i måndags dvs 7 dagar sen men ingen hemma = de kunde inte gå in i stallet och dokumentera att de stod där. :cool::mad::crazy:


Återkommer med mer.....


Gira -som får ägna förmiddagen som kommer att laga färdigt staketen.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

öhh, glömde. Givetvis ännu ett samtal till inspektören står på tapeten i morgon bitti.


Gira the bitch.
 
Sv: Nu f-n går skam på torra land!!!!!

Förresten, polisen har lagt ned utredningen för brott kan inte styrkas!!! M a o fritt fram att låta sina djur löpa vind för våg.

Fick brev om det i veckan som gick.

Gira fortfarande bitch.
 

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 972
Senast: ginnies
·
Hästvård Jag köpte ett d-ponnysto till min dotter i vintras, jättetrevligt sto på 8 år som fått ett föl -14. Hon går ihop med mina två valacker...
Svar
16
· Visningar
3 640
Senast: tanten
·
Ekonomi & Juridik Har ett par hästar på utbildning hemma. Både ston och hingst. Hingsten går tillsammans med ett sto som han ska betäcka samt mitt sto med...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 245
Senast: Whirlie
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
6 898
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Lätt E

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp