Ny dator eller ej?

De är kodade med olika färgkombinationer sladd-hårddisk :o Sedan KAN en del ha en Post-It på baksidan... :o

Jag har tejpat fast lappar på alla, annars har jag noll koll. Och kört in så många jag kan internt.

Apropå att inte ha någon minneskortsläsare använder jag airdroid för att föra över mina foton trådlöst. Helt ok hastighet om man väljer lokalt nätverk och är på samma nätverk.

Edit: Hmm, det fungerar kanske inte med kamera? Jag använder bara min mobil och platta.
 
Oh. Jag har ungefär samma frågeställning som TS men med ännu äldre dator som hänger på sista versen... Den som TS nu köpte har jag kikat på men är lite rädd att det inte går att stänga av ett upplyst tangentbord på gaminglaptops? :laugh: Tycker att förvånansvärt många datorer har 4 i RAM eller typ i3. Men så är det tyvärr enbart MediaMarkt som är aktuellt just nu för mig. Mummelmummel.

Skulle någon kunna jämföra TS dator med https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-book-15-i5-8g-256g-1334002.html ?
Jag vet inte om 8 är en dealbreaker och om jag borde bortse från min kärlek till min nuvarande Samsung som har kämpat som gör att jag gärna tar en ny av just Samsung:love::o Tänker att många köper ändå de billigare med under 8. Ja, jag är väldigt kluven.
 
Oh. Jag har ungefär samma frågeställning som TS men med ännu äldre dator som hänger på sista versen... Den som TS nu köpte har jag kikat på men är lite rädd att det inte går att stänga av ett upplyst tangentbord på gaminglaptops? :laugh: Tycker att förvånansvärt många datorer har 4 i RAM eller typ i3. Men så är det tyvärr enbart MediaMarkt som är aktuellt just nu för mig. Mummelmummel.

Skulle någon kunna jämföra TS dator med https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-book-15-i5-8g-256g-1334002.html ?
Jag vet inte om 8 är en dealbreaker och om jag borde bortse från min kärlek till min nuvarande Samsung som har kämpat som gör att jag gärna tar en ny av just Samsung:love::o Tänker att många köper ändå de billigare med under 8. Ja, jag är väldigt kluven.
Jag kollade vad Mediamarkt hade för laptops. Jag skulle som sagt köpa en med minst 16gb, för jag upplever att ram-minnet gör så pass stor skillnad och om jag tänker mer framåt i tiden och program man använder utvecklas och kan kräva mer än nu.

Om du vill ha en lite nättare laptop än gaminglaptopsen skulle jag kolla på dessa.
LENOVO Yoga Slim 7 (82A20039MX)
ASUS K413EA-AM954T
ASUS VivoBook 14 R438DA-EK352T
 
@_Elly_ Jag tycker den har två stora problem om du vill kunna 1. Lagra bilder/video/större program på datorn 2. Ha flera saker igång samtidigt.
SSD disken är på 256 GB, och det är väldigt lite idag. Bara mina basic-grejer (inga spel eller media) har som operativsystem, office och lite annat har fyllt 176 GB på min ena SSD, och datorn är 1 år gammal.

Jag hade letat vidare. 8 GB RAM köpte jag för 10 år sedan för att ha en ok dator några år. Det går heller inte att byta till mer RAM då 8 GB är max på den.
 
Oh. Jag har ungefär samma frågeställning som TS men med ännu äldre dator som hänger på sista versen... Den som TS nu köpte har jag kikat på men är lite rädd att det inte går att stänga av ett upplyst tangentbord på gaminglaptops? :laugh: Tycker att förvånansvärt många datorer har 4 i RAM eller typ i3. Men så är det tyvärr enbart MediaMarkt som är aktuellt just nu för mig. Mummelmummel.

Skulle någon kunna jämföra TS dator med https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-book-15-i5-8g-256g-1334002.html ?
Jag vet inte om 8 är en dealbreaker och om jag borde bortse från min kärlek till min nuvarande Samsung som har kämpat som gör att jag gärna tar en ny av just Samsung:love::o Tänker att många köper ändå de billigare med under 8. Ja, jag är väldigt kluven.
Kommentar till Galaxy Book du länkade till, jag tycker det är för högt pris i förhållande till att det är en hårddisk på bara 256 gb och 8 gb i ram.
 
Så tacksam för era svar!

Jag behöver inget nätt alls utan har gärna även 15:6 som "Lenovo gaming" har vilket nog är samma som jag har nu. Vill kunna se ordentligt :D Den kommer mest att användas som stationär. Suck att allt blir så dyrt, hade trott mig kunna komma under 8000 ;)

Det enda hindret med "Lenovo gaming" är just tangentbordet. Jag vill verkligen inte ha upplyst tangentbord för jag har inbillat mig att det skulle göra mig galen. Men vet inte om man kan stänga av... det är iaf inte blått/rött/annan hemsk färg.
 
Så tacksam för era svar!

Jag behöver inget nätt alls utan har gärna även 15:6 som "Lenovo gaming" har vilket nog är samma som jag har nu. Vill kunna se ordentligt :D Den kommer mest att användas som stationär. Suck att allt blir så dyrt, hade trott mig kunna komma under 8000 ;)

Det enda hindret med "Lenovo gaming" är just tangentbordet. Jag vill verkligen inte ha upplyst tangentbord för jag har inbillat mig att det skulle göra mig galen. Men vet inte om man kan stänga av... det är iaf inte blått/rött/annan hemsk färg.

Ge mig en dusch och 30 min till, så kanske jag kan svara på det 😉 Precis hämtat ut den.
 
Verkar som att min nuvarande har mer utrymme på hårddisken än den nyare Samsung?! så det förslaget är iaf skrotat helt :D
 
Så tacksam för era svar!

Jag behöver inget nätt alls utan har gärna även 15:6 som "Lenovo gaming" har vilket nog är samma som jag har nu. Vill kunna se ordentligt :D Den kommer mest att användas som stationär. Suck att allt blir så dyrt, hade trott mig kunna komma under 8000 ;)

Det enda hindret med "Lenovo gaming" är just tangentbordet. Jag vill verkligen inte ha upplyst tangentbord för jag har inbillat mig att det skulle göra mig galen. Men vet inte om man kan stänga av... det är iaf inte blått/rött/annan hemsk färg.
Då lägger jag till de här:
LENOVO Legion Y540 (81SX00SAMX)
LENOVO Legion Y540 (81SX00S7MX)
ASUS ROG Zephyrus G14 GA401II-HE048T
LENOVO Legion 5 15ARH05H
HP Pavilion Gaming 15-ec1006no
ASUS TUF Gaming A15 FX506IV-HN182T

 
Om inte HP:ns utseende störde mig så mycket, kollat på den :o

Funderar på om det är någon väsentlig skillnad på TS dator: https://www.mediamarkt.se/sv/produc...15-6-gaming-laptop-1327283.html#specifikation

och den i prisklassen högre https://www.mediamarkt.se/sv/produc...15-6-gaming-laptop-1327282.html#specifikation
Det verkar vara olika grafikkort som är skillnaden. NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6 GB GDDR6) respektive NVIDIA GeForce RTX 2060 (6 GB GDDR6)

Vad jag kan googla mig fram till är NVIDIA GeForce RTX 2060 lite bättre. Men någon som spelar har säkert bättre koll på det området.
 
Det verkar vara olika grafikkort som är skillnaden. NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6 GB GDDR6) respektive NVIDIA GeForce RTX 2060 (6 GB GDDR6)

Vad jag kan googla mig fram till är NVIDIA GeForce RTX 2060 lite bättre. Men någon som spelar har säkert bättre koll på det området.
Tänker att det är nog så pass likt i specs att det inte är motiverat att välja den dyrare :) Toppen. Nu känns det som att jag har bättre koll.
 
Det verkar vara olika grafikkort som är skillnaden. NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6 GB GDDR6) respektive NVIDIA GeForce RTX 2060 (6 GB GDDR6)

Vad jag kan googla mig fram till är NVIDIA GeForce RTX 2060 lite bättre. Men någon som spelar har säkert bättre koll på det området.
@_Elly_ Nvidia GeForce RTX 2060 har lite snabbare minneshastighet, är lite större, har en extra DP-port och ger lite högre value for money än 1660 Ti. Om man spelar är det en väsentlig skillnad, annars not so much.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 878
Senast: Tuvstarr
·
IT & mobiler Jag är i akut behov av att köpa en ny dator då den jag har är gammal och inte helt stabil. Egentligen borde vilken enkel skitdator som...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 424
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: EmmaN
·
IT & mobiler Är det någon kunnig där ute som kan hjälpa mig i valet av ny dator? jag har en MacBook Pro från 2011 som fortfarande fungerar om än...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: JEHL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp