Bukefalos 28 år!

Ny vindruta - förvrängd utsikt?

Philosophia

Trådstartare
Jag fick nyligen ett stenskott så rutan sprack och var precis och hämtade bilen hos glasfirman. Jag tyckte att utsikten kändes lite förvrängd när jag satte mig i bilen, men tänkte att jag inbillade mig. Det kändes lite som när man har nya glasögon på sig. Men när jag kom ut på väg med tydliga vägmarkeringar så blev det uppenbart. Vägmarkeringarna blev helt förvrängda och ser ut som om de går i en båge som blir allt kraftigare ju närmare bilen väglinjerna är. Nu hann jag inte ringa till Carglass, för de stängde precis - men det här kan väl inte vara normalt? Jag blev åksjuk på kuppen och höll nästan på att få panik när jag fick möte på den jättesmala vägen sista biten hem eftersom jag inte vågade lita på var jag hade vägkanten och var jag hade den andra bilen.
 
Jag fick nyligen ett stenskott så rutan sprack och var precis och hämtade bilen hos glasfirman. Jag tyckte att utsikten kändes lite förvrängd när jag satte mig i bilen, men tänkte att jag inbillade mig. Det kändes lite som när man har nya glasögon på sig. Men när jag kom ut på väg med tydliga vägmarkeringar så blev det uppenbart. Vägmarkeringarna blev helt förvrängda och ser ut som om de går i en båge som blir allt kraftigare ju närmare bilen väglinjerna är. Nu hann jag inte ringa till Carglass, för de stängde precis - men det här kan väl inte vara normalt? Jag blev åksjuk på kuppen och höll nästan på att få panik när jag fick möte på den jättesmala vägen sista biten hem eftersom jag inte vågade lita på var jag hade vägkanten och var jag hade den andra bilen.
Fy, så obehagligt :eek: ! Nä, det där kan ju inte vara normalt någonstans.....
 
Jag fick nyligen ett stenskott så rutan sprack och var precis och hämtade bilen hos glasfirman. Jag tyckte att utsikten kändes lite förvrängd när jag satte mig i bilen, men tänkte att jag inbillade mig. Det kändes lite som när man har nya glasögon på sig. Men när jag kom ut på väg med tydliga vägmarkeringar så blev det uppenbart. Vägmarkeringarna blev helt förvrängda och ser ut som om de går i en båge som blir allt kraftigare ju närmare bilen väglinjerna är. Nu hann jag inte ringa till Carglass, för de stängde precis - men det här kan väl inte vara normalt? Jag blev åksjuk på kuppen och höll nästan på att få panik när jag fick möte på den jättesmala vägen sista biten hem eftersom jag inte vågade lita på var jag hade vägkanten och var jag hade den andra bilen.
Ring dem direkt i morgon bitti! Det låter inte normalt! Jag slet med mina ny glasögonen en vecka, mycket tack vare att jag hade ett par andra också. Men de visade sig ha fel centrum för mig, om jag lyfte dem 0,5 cm så fungerade de bra. Jag undrar om det inte är något liknande med din bilruta, fel ruta för bilen, visserligen rätt storlek uppenbarligen, men att den är fel i förhållande till förarstolen.
 
Fy, så obehagligt :eek: ! Nä, det där kan ju inte vara normalt någonstans.....

Ja, egentligen känner jag ju att min fråga är rätt korkad, för jag förstår ju att det inte är normalt. Jag fattar liksom inte vad som har hänt. Och hur ska jag våga köra till jobbet i morgon?
 
Ring dem direkt i morgon bitti! Det låter inte normalt! Jag slet med mina ny glasögonen en vecka, mycket tack vare att jag hade ett par andra också. Men de visade sig ha fel centrum för mig, om jag lyfte dem 0,5 cm så fungerade de bra. Jag undrar om det inte är något liknande med din bilruta, fel ruta för bilen, visserligen rätt storlek uppenbarligen, men att den är fel i förhållande till förarstolen.

Jag förstår hur du tänker, men jag tänker att en bilruta inte ska vara lika känslig eftersom den inte (väl?) ska bryta ljuset. Men hur som helst så måste ju något vara fel. Typiskt att jag hämtade bilen precis innan de stängde.
 
Jag förstår hur du tänker, men jag tänker att en bilruta inte ska vara lika känslig eftersom den inte (väl?) ska bryta ljuset. Men hur som helst så måste ju något vara fel. Typiskt att jag hämtade bilen precis innan de stängde.
Låter som att något blivit fel vid tillverkningen. Ojämn tjocklek kanske?
 
Sådär blev det på min fars gamla bil för länge sedan. De hade ingen passande ruta så de skar till en från en annan bilmodell. Tittade man lågt nere på rutan blev allt förvrängt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 449
Senast: Disen
·
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
20 519
Senast: Gunnar
·
C
Träning Jag och min tjej har ganska nyligen blivit medryttare på två hästar. Jag på en shire och Emelie på en Shire/PRE. Ägaren till hästarna...
2
Svar
27
· Visningar
3 331
Senast: schelin_j
·
Körning Eftersom jag inte kört så länge med Fia-Lina möter vi ständigt nya saker, och än så länge har det gått bra :angel: I veckan när jag...
Svar
13
· Visningar
1 017
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp