nya vänner

Sv: nya vänner

Har du barn? Isf kanske du kan lära känna lite nytt folk genom deras aktiviteter?
Dagis, skola, osv?
 
Sv: nya vänner

Man tar en chansning ibland, gå med i en förening för något som intresserar dig ( för mig en akvarieförening).

Man vågar åka hem till någon okänd för att rida ut på en okänd häst bara för att dom svarat på en annons du lagt ut.

Våga! när chanserna finns.....

Det finns så mycket trevliga människor där ute som bara väntar på dig, bara du vågar ta kontakt-

/B
 
Sv: nya vänner

Bor du ensam så lär ingen ringa dig och bjuda över dig på fika, vill du ha kontakt med folk får du aktivt ta kontakt själv.


MacG - som ibland inte pratar med en kotte på ett par veckor eller mer.
 
Sv: nya vänner

Man efterlyser en Buketräff där man bor/närmsta större håla till där man bor ;):idea:
 
Sv: nya vänner

Vart bor du?? Jag kan känna lite samma då alla jag känner BARA kan umgås med sin sambo jämt...
 
Sv: nya vänner

Jag är på samma linje som Babe, gå med i en förening, matlagningskurs, studiecirkel eller vad som helst. Börja med någon form av hobby där man naturligt träffar andra människor :)
 
Sv: nya vänner

Vänner får man inte på en gång, däremot kan man alltid umgås och hitta vänner med tiden :)

Jag vet inte hurdan jag är själv, men alltid dyker det upp folk här och där:p

Tror jag är ganska öppen med vem jag är själv, kan titta folk i ögonen, kan säga något till en okänd när det blir dråpligt ( i affären om man "krockar"/försöker ta samma varor mm). Jag träffar alltid massa folk, på gott och ont, får nya kompisar, men också en och annan "galning" på köpet;)

Mitt tips är att vara öppen, flexibel, ta lite chanser när de bjuds, samt vara lite "på" när tillfälle bjuds ( som tex att träffa på grannen, som säger: Ska vi ta ett glas vin/ en kaffe ihop någon gång/eller fråga själv?). Säg ja, bjud in, bjud ut. Grannen kanske inte är din nya vän, men genom folk träffar man andra folk:D
 
Sv: nya vänner

Man måste se till att träffa folk. Och det innebär att bjuda till själv och faktiskt kontakta och prata med människor. Sen är det egentligen inte svårare än så. Resten löser sig efter att man fått kontakten och vågar hålla den.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 529
Senast: mars
·
Samhälle ...om att flytta utomlands där det var ett otroligt jämt klimat, utan årstider och utan att det är alldeles för varmt i långa perioder...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 098
Senast: SiZo
·
IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
748
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter I helgen samlas 75 ridsportungdomar för en helg fylld med härligt häng och bra snack om bland annat trygghetsfrågor. - Ska bli så kul...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp