Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar på med att göra räven mer levande

40D348E7-6E69-43FE-9512-0BECFBE990E4.jpeg
 
Funderar också på om det kanske är denna tavla som tillslut kan passa ovanför min schäslong? Vad tror ni?
jag har ev tänkt måla ngn form av mönstrad typ gobeläng som bakgrund. Sen rama in i en riktigt fet guldram Old school.

1A88CF2E-229D-4A9B-AFD5-40CFD1E6766F.jpeg


(ignorera röran och det faktum att tavlan är halvfärdig 😅)
 
Funderar också på om det kanske är denna tavla som tillslut kan passa ovanför min schäslong? Vad tror ni?
jag har ev tänkt måla ngn form av mönstrad typ gobeläng som bakgrund. Sen rama in i en riktigt fet guldram Old school.

Visa bifogad fil 53976

(ignorera röran och det faktum att tavlan är halvfärdig 😅)
Jag tror det kommer bli riktigt bra när det är färdigt, tror den kommer passa jättebra där med den beskrivningen du gett här. :D
 
Nu tror jag inte jag tänker göra mer, utan jag tror den är redo för mitt kök. En tanke lite såhär efteråt är att texten ovanför är lite liten, medan texten framför är lite stor i jämförelse (och lite dåligt placerad) men jag tycker inte det är värt att försöka göra om det nu :p Jag hade i vintras planer på att gå en kurs i kalligrafi nu i sommar under semestern, men då min anställning ändrades och semestern brann inne valde jag att lägga det på vänt, därav min högst amatörmässiga textning (ja ja, skyll på det *eyeroll*). Men man måste ju få experimentera lite. Om några tavlor får jag förhoppningsvis ihop det bättre!

Visa bifogad fil 53535
Den är fantastisk!
 
Jag vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet nu.
Började med att jag såg en tutorial på youtube om digital landskaps målning och blev riktigt sugen på att prova.
Skissade upp min idé, men det är något jag inte riktigt gillar med den, jag är nöjd med förgrunden (behövs bara lite fler detaljer), det jag tror jag är mest osäker på är "berget" längst bort och om jag ska ta bort vattnet och även det däremellan. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig och det behöver va genomförbart för mig.

TruckFreehand0.jpg
 
Är på semester i bushen. Börjar längta hem till målarrummet! 😅 Är hemma igen i slutet av nästa vecka och känner mig redan taggad på att dra igång! Har rensat ut och sålt av typ alla färdiga målningar så nu är jag lite på ruta 1 igen, men skönt att rensa ut. Planen är att färdigställa de som står halvfärdiga och parallellt börja med nytt. Har fått ganska många beställningar också så går nu från att fakturera med frilans-finans och startar eget!
 
Är på semester i bushen. Börjar längta hem till målarrummet! 😅 Är hemma igen i slutet av nästa vecka och känner mig redan taggad på att dra igång! Har rensat ut och sålt av typ alla färdiga målningar så nu är jag lite på ruta 1 igen, men skönt att rensa ut. Planen är att färdigställa de som står halvfärdiga och parallellt börja med nytt. Har fått ganska många beställningar också så går nu från att fakturera med frilans-finans och startar eget!
Vad kul att du faktiskt kan sälja tavlor och få riktiga inkomster av din konst.
Är inte förvånad dock. Alla dina tavlor är så himla sköna.
 
Du hade talang redan då. ;)
Kul i alla fall att du verkar ha sånt flyt med dina målningar. Dom är verkligen häftiga.

Tack!
Hittade även denna. Oklart från när. Gissar att jag försökt måla av ngn klassisk målning med ngt oklart resultat 😅 Det ser ut som akryl..?

34268591-46E1-4DF6-B6FA-F33740526CFA.jpeg


Trist att jag inte fortsatte att måla efter att jag gått ut skolan. Troligen berodde det nog på omdömet jag fick av bildläraren (att jag saknade öga för estetik och borde satsa på något teoretiskt istället). Vilket jag gjorde 😅 Men bättre sent än aldrig kanske! Nu funderar jag på att testa akvarell. Ngt jag aldrig gjort tidigare. Blir alltid imponerad av folk som behärskar akvarell, känns svårt och inte minst svårt att ångra sig liksom.

Ska spendera dagen imorgon med att göra research på akvarell!
 
Senast ändrad:
Kommit på att jag ska börja måla akvarell. Så nu googlar jag typ hur man gör och kollar på YouTube-tutorials 😅
Tänker att det är ju en ngt mer smidig sysselsättning att tex pyssla med vid köksbordet i höst istället för att stå på stegar och måla på gigantiska dukar i källaren :rofl:
 
Kommit på att jag ska börja måla akvarell. Så nu googlar jag typ hur man gör och kollar på YouTube-tutorials 😅
Tänker att det är ju en ngt mer smidig sysselsättning att tex pyssla med vid köksbordet i höst istället för att stå på stegar och måla på gigantiska dukar i källaren :rofl:
Min pappa målade ofta akvareller på semestern just för att det var enkelt att ha med sig en låda, några penslar och papper men målade olja hemma.
 
Gjort om skissen lite, men fortfarande är det något som känns "off". Får nog ta å kolla på lite landskaps bilder för att få lite inspiration tror jag. 😅

Visa bifogad fil 54867

Kan verkligen inte måla/rita landskap men kan det vara ngt med perspektivet? Att det borde ”försvinna” mer bakåt? Träden tex kanske skulle kunna bli mindre och leda ögat bort? Bara en tanke :)
Hur ska du gå vidare med bilden? Blir det färg? Vilken teknik?

Jag har nu suttit ute på den inglasade verandan och försökt förkovra mig i grunderna i akvarell. Antar att ni är många här som är skillade i tekniken. Kan ni inte lägga ut lite inspo och gärna förklara lite om tillvägagångssättet? 🙏🏼
Tänker att akvarell är kanske en ngt mer smidig sysselsättning att tex pyssla med vid köksbordet i höst istället för att stå på stegar och måla på gigantiska dukar i källaren 😅
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 555
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 576
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
506
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp