Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du någon trevlig idé om röran?Pomme duchesse (utan ägg, så spritsat och gratinerat potatismos), tomat fylld med en röra med röda linser eller bara ugnsbakad, en sallad med gröna linser, äpple och en senapsvinägrett samt någon slags sås (vin om du har).
Hahaha! Börjar undra om det är häxan HiaHia eller nåt åt det hållet du får på besökMiddagsplanerna kvarstår, dock flyttar jag fram det hela ett dygn eftersom vi får ovälkommet besökt ett dygn från imorgon bitti räknat.
Aldrig i livet att jag bjuder och äter festmat med/i det sällskapet.
På rak arm hade jag nog stekt vitlök, rödlök, selleri och röda linser i olivolja. Sedan på med rött vin eller röd balsamvinäger och vatten i omgångar. När linserna är mjuka i med kapris och soltorkade tomater. Har man svårt för linser kanske det blir bättre av blanda ut dem med fler grönsaker, t ex grovt riven zucchini?Har du någon trevlig idé om röran?
Han äter inte gärna zucchini heller såklartPå rak arm hade jag nog stekt vitlök, rödlök, selleri och röda linser i olivolja. Sedan på med rött vin eller röd balsamvinäger och vatten i omgångar. När linserna är mjuka i med kapris och soltorkade tomater. Har man svårt för linser kanske det blir bättre av blanda ut dem med fler grönsaker, t ex grovt riven zucchini?
Trams. Jag har inte hänvisat till nån statistik. Människan är inte utvecklad för det första.
Att äta bra kräver kunskap. Punkt.
Jag anser bara att det var trams att påstå att en komplett måltid måste bestå av animalier. Hela poängen.
Jag har också köpt en massa zucchiniblommor jag skulle vilja snika in någonstans. Men än vet jag inte var eller hur de ska tillagas. Men de är så fina!
Jag reagerade på att den ena efter den andra räknade upp köttfilé och skaldjur. Nog för att hummer och oxfilé är väldigt vanligt på nyår men jag visste inte att det var en sådan dominerande tradition (variationen består av räkor och fläskfilé). Som sagt så verkar folk äta mer varierat och mindre traditionellt på julafton än på nyår. Julafton uppfattar jag annars som mer behäftad med väl definierade mattraditioner.
Fyll dem med labneh med chili eller någon god färskost, doppa i ägg och parmesangojs och fritera. Fantastiskt gott!
Visste inte ens att man åt dem så jag var tvungen att googla. Tufft! Det ska jag prova nästa sommar när det är dags att odla. Tänka sig vad man lär sig på buke.Jag har också köpt en massa zucchiniblommor jag skulle vilja snika in någonstans. Men än vet jag inte var eller hur de ska tillagas. Men de är så fina!
Jag reagerade på att den ena efter den andra räknade upp köttfilé och skaldjur. Nog för att hummer och oxfilé är väldigt vanligt på nyår men jag visste inte att det var en sådan dominerande tradition (variationen består av räkor och fläskfilé). Som sagt så verkar folk äta mer varierat och mindre traditionellt på julafton än på nyår. Julafton uppfattar jag annars som mer behäftad med väl definierade mattraditioner.
Vi ska lyxa till det rejält vi.
Det blir tacosPå egen lammfärs, det är lite lyx.
Har gjort Ahlgrens bilar-shots (mao bilar+vodka) som tillbehör.
Så spännande ska vi ha det.
Men det kommer nog bli bra!