Oändligt mycket värk

Hoppas du kan få hjälp! ❤️
Man får ju ännu svårare att stå ut med smärtan när man är så utmattad också. 😔
 
Hur äter du och tränar? Min smärta minskar när jag ”sköter det”. Och då pratar jag inte efter några dagar eller en vecka utan längre tid.
Ingen gluten, ingen mjölk, knappt kolhydrater. Kött, fisk och grönsaker är det som är bäst för min kropp.
Träning varje dag, inte alltid extremt pulshöjande men promenad i bra tempo på iaf 30-45 min varje dag, sjukgymnastik. O sen ett par dagar i veckan, bra pulshöjande aktivitet.

Stress gör det mycket värre för mig.
 
Hur äter du och tränar? Min smärta minskar när jag ”sköter det”. Och då pratar jag inte efter några dagar eller en vecka utan längre tid.
Ingen gluten, ingen mjölk, knappt kolhydrater. Kött, fisk och grönsaker är det som är bäst för min kropp.
Träning varje dag, inte alltid extremt pulshöjande men promenad i bra tempo på iaf 30-45 min varje dag, sjukgymnastik. O sen ett par dagar i veckan, bra pulshöjande aktivitet.

Stress gör det mycket värre för mig.
Eftersom jag har diabetes typ 2 sköter jag maten.
Har mjölk i kaffet.
Promenerar ca 45 minuter om dagen.
Nån annan träning hinner jag inte med utan att det blir ett stressmoment som förvärrar saken.
 
Ja nåt måste göras.
Annars kommer jag bli sjukskriven för att jag inte kan sova och på grund av att värken gör att jag inte mår bra.
Jag älskar mitt jobb och att bli sjukskriven är det sista jag vill.
Men ska det hålla på så här har jag inget val.
 
Om du är född -76 som användarnamnet antyder, har du funderat på förklimakteriet/klimakteriet?

När östrogenet sjunker i kroppen kan man även få problem med värk och sömnen. Vi har östrogenreceptorer i precis hela kroppen så alla möjliga trista känningar kan de sjunkande nivåerna ge oss. Om man har möjlighet att ta hormonersättning så är det många som skriver de "fått livet tillbaka" och de trista symptomen mirakulöst försvunnit. Så kanske ett besök hos en gynekolog/läkare kunnig på klimakteriet kunde hjälpa till?
 
Om du är född -76 som användarnamnet antyder, har du funderat på förklimakteriet/klimakteriet?

När östrogenet sjunker i kroppen kan man även få problem med värk och sömnen. Vi har östrogenreceptorer i precis hela kroppen så alla möjliga trista känningar kan de sjunkande nivåerna ge oss. Om man har möjlighet att ta hormonersättning så är det många som skriver de "fått livet tillbaka" och de trista symptomen mirakulöst försvunnit. Så kanske ett besök hos en gynekolog/läkare kunnig på klimakteriet kunde hjälpa till?
Jag tror att TS har diagnos för det som orsakar värken redan
 
Om man har möjlighet att ta hormonersättning så är det många som skriver de "fått livet tillbaka" och de trista symptomen mirakulöst försvunnit. Så kanske ett besök hos en gynekolog/läkare kunnig på klimakteriet kunde hjälpa till?

Det är inga "trista" symtom TS beskriver och har, det är riktig riktig och illa svår värk. TS värk försvinner inte mirakulöst vare sig med hormoner, ingefära, nyponextrakt, magnettäcke, veg kost eller nåt annat alla hokuspokussare tror som har läst att "många" blivit mirakulöst friska av diverse olika sätt.
Personligen är jag jäkligt trött på alla som tror på skriverier i media, eller reklam om hur illa sjuka blir friska bara de gör något av ovan förslag eller nåt annat.

TS; ibland måste man ta en sjukskrivning- även om du inte vill- för att läkare osv ska förstå allvaret i din smärta. Det finns ju risker med din smärta, ex att andningen påverkas hur gärna du än inte vill och att kroppen knyter sig o du får inflammationer på andra ställen i kroppen ex senfästen, inte heller kul. Obs menar intte att det gäller dig men det finns risker.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 177
Senast: Sassy
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 547
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Jag orkar inte mer. Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra. Jag har ont, foglossning som gör att...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
23 571
Senast: sthu
·
  • Artikel
Dagbok I en månads tid har de varit väldigt jobbigt.. Ångest, svårt att sova, magen har krashat, tinnituss(?) kommer och går.. o huvudvärk...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp