...och nu blir det MAT-BINGO!

Ja. Jag odlar sånt som tre sorters cikoria, rädisbaljor med mera. Jag har verkligen ätit mig igenom en rätt stor del av det agrara kulturarvet. Dock ej potatislök! Undrar om det går att köpa, annars blir det ju ett rätt långsiktigt projekt.
Årets skörd blev inget kul, annars hade jag kunnat skicka ett vadderat kuvert! :D

Testat kirskål?
 
Åh vad kul jag vill vara med! Kan man ta kort med telefonen på brickan och lägga upp den direkt från telefonen? Eller hur funkar det? Gröt äter jag aldrig så den blir nog tom.

Jag undrar hur det är tänkt med En rekommenderad vara/rätt? Rekommenderad av vem och hur många? Räcker en person i sin närhet @strawberrysylt ?
 
Senast ändrad:
Så roligt! Jag är med! Fast det där med att bjuda någon på hemlagat kommer bli svårt för mig, det är inte någonting jag gör. :D Möjligtvis kommer jag undan med måltid när jag får besök, men bakning och mellis kommer aldrig att hända.

Äsch, var med ändå och strunta i den rutan då :)

Jag började just genom att prova något så otroligt ospännande i kategorin valfri ny produkt att jag skäms: rågfras! Frukostflingor är inte något jag normalt köper, men på sistone har jag längtat efter havrefras (jag vet, fullkomligt orimligt!). I affären såg jag dock att det var rätt mycket socker i havrefras, så jag körde på rågfras istället. Smakar nästan likadant, kan jag rapportera, om jag nu minns rätt hur havrefras smakar - lite småsött, småtråkigt, men trevligt med kuddar.

Yay, vad kul att du börjat! Haha, jag var sugen på precis samma sak för ett tag sen, brukar aldrig heller köpa sånt, men var så sugen och jag köpte också en sockerfri variant :) Det var gott!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det är kanske dumt att ändra på den, men om jag hade fått önska något rörande bingobrickan, så vore det att den skulle vara lite mer inriktad på matlagning/maträtter och mindre på produkter. Typ ”laga en för dig ny östeuropeisk rätt”, eller ”laga något som innehåller något gult”, eller ”laga en rätt ur en bok” osv.
Jag tycker att brickan är bra som den är, även om jag håller med @Koltrast om att det kunde vara kul med mer matlagningsfokus. Men vi kan ju alltid köra på den här denna gången, och göra en ny och mer matlagningsinriktad bricka nästa gång? Tänker att nuvarande bricka kan passa fler också, alltså även de som inte vill/kan/orkar/hinner laga så mycket mat.
Det låter väldigt klokt!

Tack för ett roligt initiativ, @strberrysylt :)

Jag håller med er! Kände det själv och tänkte att det var något man kunnat få in mer av. Men att köra på denna brickan nu och sen efter den här ta en med mer matlagning låter jätteskoj! Kul att så många har hoppat på! @Koltrast Tack!
 
Jag kryssar "En fin förpackning", då jag köpte de här (dyra jäkla) snacksen just för att jag tyckte att kartongen var så fin:

374086011_0_640x640.jpg


:)

Åh, ja den var fin! Men hur smakade de då? Värda sitt pris? :d
 
Jag kryssade en ny kyld produkt. Lupinbönfiléer. Se bild.

Åh, va spännande de ser ut! Synd du inte gillade dem så värst.

@Koltrast Äsch, jag tycker jackfruit kan kvala in som grönsak eller så kan vi tänka ut rutan till ny grönsak/frukt. Jag har aldrig heller testat jackfruit... :idea::p tror jag...

@nickan1 Med rekommenderad rätt tänker jag att det räcker med t ex att en kompis/familjemedlem rekommenderar något eller t ex någon här i tråden :)
 
Åh, ja den var fin! Men hur smakade de då? Värda sitt pris? :d
Nja, inte riktigt... De var goda, men jag äter inte så mycket snacks att jag känner att jag behöver göra hälsosamma val - och därmed betala mer - när det gäller just sådant. I så fall ska det vara för att de är godare än andra snacks, men det tyckte jag inte att dessa var. Men kartongen är trevlig att titta på! :D
 
Jag hakar på! Kryssar "en ny fryst produkt". Skrev om den i vegetariska tråden. Pease med chili och vitlök. Pease är ett ärtprotein från Findus, vegetariska strimlor. Det luktar otroooligt gott när man steker denna variant, men det smakar inte så mycket. Finns naturell och som färs också.
 
Och jag funderade på om jackfruit kan räknas som grönsak? Det har jag faktiskt aldrig provat och är nyfiken på. Men det låter ju misstänkt mycket som att det skulle klassas som frukt. Jag har liksom inte en aning om var jag skulle få tag på rädisbaljor!
Jack fruit äts väl mest som vegetarisk pulled pork, så då är det ju en grönsak. Jag är tyväŕr inte så imponerad.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
12 156
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 712
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp