...och nu blir det MAT-BINGO!

Jack fruit äts väl mest som vegetarisk pulled pork, så då är det ju en grönsak. Jag är tyväŕr inte så imponerad.
Äsch då. Då får jag nog ge mig på cikorian. Det visade sig att de vildväxande har en stor bladrosett vid basen, så de var inte så blodfattiga som jag först befarade. Rosettens blad ser ut som spetsiga maskrosblad!
 
Äsch då. Då får jag nog ge mig på cikorian. Det visade sig att de vildväxande har en stor bladrosett vid basen, så de var inte så blodfattiga som jag först befarade. Rosettens blad ser ut som spetsiga maskrosblad!
Jag gjorde också den observationen när jag bildade mig genom en tripp till Skåne för några veckor sedan.
 
Äsch då. Då får jag nog ge mig på cikorian. Det visade sig att de vildväxande har en stor bladrosett vid basen, så de var inte så blodfattiga som jag först befarade. Rosettens blad ser ut som spetsiga maskrosblad!
Annars är ju cassava en.möjlighet, om du inte redan har ätit det. Jag gjorde fufu häromåret. Mycket allmänbildande!
 
20181017_112549.jpg

Jag kryssar en ny kyld produkt. Ej särskilt hod, men vad gör en god mor när det sjuka barnet önskar fiskpinnar och pulvermos. 🙁
 
Det här verkar roligt men skitsvårt! Har ni några bra tips på kryddor, grönsaker, eller produkter på K som går att hitta i vanliga butiker men som jag inte smakat? :D
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
12 242
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
415
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 712
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp