...och nu blir det MAT-BINGO!

Ny dryck: mandelvin. Alldeles för sött för att vara gott. Och för alkoholsvagt för att vara likör. Annars gillar jag lite mandellikör ibland.
 

Bifogade filer

  • 20181022_085201.jpg
    20181022_085201.jpg
    166,7 KB · Visningar: 43
Min (något skrynkliga) bricka nu. (Siffror för att jag noterar bredvid vad krysset gäller.)
 

Bifogade filer

  • 20181022_085101.jpg
    20181022_085101.jpg
    211 KB · Visningar: 44
@Petruska Vad tråkigt att mandelvinet inte föll dig i smaken. Vad tyckte du om apelsinblomshonungen?

--------

Idag har jag provat en ny soppa (och ett nytt vin, men det passar inte in i någon ruta)!

Blomkålssoppa, kan inte påminna mig att jag gjort sådan förut. Det blev gott, både soppan och vinet. :d
 

Bifogade filer

  • dsds 006.jpg
    dsds 006.jpg
    245,5 KB · Visningar: 29
@Ullmerkott vad tyckte du då? Jag har ju aldrig heller testat jackfruit!:idea:
Den smakar typ inget i sig självt, så det blir beroende på hur man kryddar. Jag hade på lök, vitlök, lite ketchup, vinäger, tomatpuré, rökt paprika, korianderfrön, spiskummin, senap, soja, socker, salt, peppar och chili, och det smakade just precis så. Noll köttsmak med andra ord, men om man enbart är ute efter någon sorts utfyllnad åt såsen funkar den fint.:)
 
Matbingo3.jpg

Kryssar en ny dryck:
Kokosvatten med ananas

Fy farao, inte gott alls. Ska försöka använda upp den i smoothies, dricka eländet tänker jag inte göra!
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
12 240
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
415
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 712
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp