...och nu blir det MAT-BINGO!

En ny rätt! Pasta alla Norma. I enkelt utförande vid ett enkelt bord på en trottoar.
 

Bifogade filer

  • 20181024_132945.jpg
    20181024_132945.jpg
    314,2 KB · Visningar: 28
Visa bifogad fil 20789

Nu ni! Nu har jag funnit en grönsak(?) jag inte provat. En zebrurka! Vetefan vad jag ska göra med den dock, får väl fråga internet. :idea:




(Egentligen är det en spaghettipumpa. Kanske heter den något annat på svenska.)
Spagettipumpa odlade jag i år, god nötig pumpasmak, trådigt inre. Min var dock utan zebraränder och mer åt det släta hållet.
 
Senast ändrad:
Sedan bingots början stryker jag omkring i butikerna och letar efter en ny grönsak. Helt utan framgång. Idag köpte jag lila potatis. Kan potatis undantagsvis ses som grönsak?
 
Nu kryssar jag rutan En fin förpackning med denna produkt:

fin förp.jpg


Det är fruktsnacks utan tillsatt socker gjort på bl a dadlar och banan och med söt form. Jag hade inte köpt dem om det inte vore för detta, då de var dyra och få, men de var väl helt ok, hade dem i teffgröt!
 
Känner mig inspirerad av @Petruska och kryssar därför, med lite god fantasi, "En ny grönsak" för de jicama-chips jag fick prova på jobbet nyss. De var... träiga.
Jica_Bag_SS_large.png

Jag har sedan sist även varit på ett nytt café (och där ätit mitt livs godaste brownie) samt provat nya veganska Magnum (tveksam konsistens och ingredienslista eftersom den inte innehåller någon slags "mjölk"), som jag kryssar "Valfri ny produkt" för.

IDShot_540x540.jpg
 

Bifogade filer

  • Matbingo 25 Oct.png
    Matbingo 25 Oct.png
    20,3 KB · Visningar: 30
Jag sitter just nu och äter en Rekommenderad rätt:
fhfhfhf 006.jpg


Veganska fiskpinnar med tillbehör, det pratas mycket om dem just nu i vegangruppen jag är med i på fb :) Jag gillade dem! Ett av tillbehören blir också min Nya Grönsak, nämligen solrosskott! De var goda! Fräscha och krispiga!
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 665
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Roheryn
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 785
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp