Övningsköra inför uppkörning BE

Sv: Övningsköra inför uppkörning BE

Men gud vilka tråkiga körskolor du varit kontakt med! Om du pröjsar för att låna deras ekipage förstår jag inte varför du själv inte kan få bestämma hur många lektioner du vill ta?! Om du inte är redo och kuggar så är det ju ditt problem, inte deras, snarare mer pengar in för dem....


Mamma och jag har kört upp olika omgångar och då lastade vi två storbalar och spände fast med spännband. Funkade fint. Mamma fick sitt tom trots x antal motorstopp i början.... :D

Mmm jag håller med. Och dessutom skyllde en av dem på att de har svårt att låna ut ekipagen då de går i deras verksamhet. Men hallå, jag betalar ju för att låna det?? Det är väl deras verksamhet? Jag fattar inte :( Men men.. Får hyra ett släp och dra med min nya andrabil. Den har krok och manuell låda ;)
 
Sv: Övningsköra inför uppkörning BE

Jag lånade en kompis hästsläp vars totalvikt var tyngre än det bilen fick dra = tungt släp. Men lastade inte maxvikten så det blev ändå ett lagligt ekipage. Lastade med spånbalar som stallet hade enligt metoden förstängning = lasten kunde inte röra sig. Sen använde jag även spännband "för säkerhets skull" som jag surrade runt allt, men det hade funkat fint med min fina förstängning. Spånbalarna kunde inte alls röra sig =)

För övrigt frågade kvinnan när jag ringde och bokade uppkörning om jag skulle köra upp med hästsläp el annat släp så det är nog något lurat i dig att man inte får köra upp med hästsläp =)
 
Sv: Övningsköra inför uppkörning BE

Jag har inte sagt att man inte får köra upp med hästsläp. Det har alla körskolorna på min ort. Det var någon annan som skrev det. :)

Grejjen är den att jag har ingen jag känner med tyngre släp som är enaxlat. Alla tyngre släp än mitt är boggiekärror och eftersom jag är van att köra enaxlat tänker jag köra upp med det också. Problemet är inte att hitta släp, utan att alla bilar jag har tillgång till att låna får dra för mycket på b-kort.
 
Sv: Övningsköra inför uppkörning BE

Var bor du i landet?

Jag jobbar nämligen på en trafikskola och vi hyr gärna ut vårt ekipage även om du bara väljer att köra en lektion med oss
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 877
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
961
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 574
Äldre Åh, det är nog länge sen jag mådde så dåligt över något som detta jävla körkort. Teorin blev godkänd på första försöket men imorrn...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 037
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp