Om du fick 5000 kr... (utbruten från Vad gör vi? Del CIX)

Jo absolut, men tillika som jag kan köpa ett täcke till hunden för 1000:- så klipper jag mig själv på måfå :rofl: Att lägga pengar på mig utan att det är kopplat till något annat om du förstår hur jag menar :) På samma sätt som att jag inte tänker en sekund på att köpa bra, hållbara kläder och skor till mitt barn men tycker att byxor till mig själv för 200:- är dyrt och onödigt.

Jag är inte så viktigt.
Jag förstår vad du menar! Men det kanske skänker dig mer tillfredsställande med hundtäcket för 1000kr? Jag blir nog lyckligare över en ny tvättmaskin än tre par skor till exempel. Då har jag ju skönt bort mot själv mer med tvättmaskinen :)
 
Om ni hade 5000kr ni måste spendera på "nåt till dig själv". Vad skulle göra/köpa då? Betala hyra, räkningar, lån mm gills icke!
Vet faktiskt inte ...
Jag har god ekonomi och vill jag verkligen ha ngt i prisklassen 5000 kr så köper jag det. Jag skulle samtidigt aldrig köpa ngt bara för att jag har pengarna. Så svaret blir att jag hade köpt ngt till mina vuxna barn som de önskar sig och behöver.
 
Om ni hade 5000kr ni måste spendera på "nåt till dig själv". Vad skulle göra/köpa då? Betala hyra, räkningar, lån mm gills icke!

Eftersom jag fick pengar tillbaka på skatten, skulle de pengarna bli till buffert för min beviljade rehabresa till Teneriffa. Men som ALLTID, när jag får fem kronor extra någonstans, får jag utgifter på 500 kronor extra som tack... Nu blev det två och en halv månads "dubbel hyra", tack vare lårbensbrott och sjukhus/korttidsboende och efter det extra kostnad för hemtjänst. Så, de skulle få bli buffert om jag får komma iväg på resan någon gång.. Men då skulle iofs någon annan kostnad på 25.000 kronor tillkomma, så jag skulle i alla fall inte ha någon glädje av dem...

That's life.
 
Helt ärligt så hade jag bokat massage till mig, min hund och mina hästar. :D
Det är kanske knappt det hade räckt till det.
Annars har jag lite böcker och några planscher jag suktar efter. Har fått dille på Frida Kahlo.
 
Jag förstår vad du menar! Men det kanske skänker dig mer tillfredsställande med hundtäcket för 1000kr? Jag blir nog lyckligare över en ny tvättmaskin än tre par skor till exempel. Då har jag ju skönt bort mot själv mer med tvättmaskinen :)

Alltså hund, barn, hem, etc kommer liksom före mig. Och det behöver ju inte vara något fel i det (det handlar ju om prioriteringar), men skulle jag få 5000:- så skulle jag behöva prioritera mig själv för det blir aldrig över till det.

Sen innebär det inte att jag inte finner glädje i kläderna jag köper till mitt barn, täcket till hunden etc. Men det sitter djupt inne att spendera pengar på mig själv.
 
Jag skulle nog unna mig spa med någon behandling som är lite dyrare eller en långweekend med lyxigare rum på hotell och gå ut och äta på fin restaurang under vistelsen. Det är sånt jag inte gör jätteofta och inte prioriterar så högt annars. Iallafall någonting som gör att man kopplar av från vardagen och sätter guldkant på tillvaron.
 
En vindruta till bilen r/t stenskott.
Ramlade nyligen in en svinfin men djupgående märla från absolut ingenstans. Eller jo - men kraften i knallen kändes knappast avhängigt avstådet till framförvarande fordon.

Skulle det ramla in en massa lusentappar på kontot just nu skulle jag kunna serva bilen utan hål i plånboken och låtsas som detta aldrig hänt = BLISS! :angel:
 
En vindruta till bilen r/t stenskott.
Ramlade nyligen in en svinfin men djupgående märla från absolut ingenstans. Eller jo - men kraften i knallen kändes knappast avhängigt avstådet till framförvarande fordon.

Skulle det ramla in en massa lusentappar på kontot just nu skulle jag kunna serva bilen utan hål i plånboken och låtsas som detta aldrig hänt = BLISS! :angel:
Stenskott går på försäkringen :)
 
Jag vill resa :arghh:
5000 skulle inte räcka långt på den resan jag vill göra men skulle unna mig aktiviteter väl på plats....

Om jag skulle köpa nåt nu?
Funderar på gaffeltruck-kort. 3 dagar utbildning för 4000
Sedan ev jobbskor+byxor som behövs för kursen och framtida jobb.
När denna "lock down" är över funderar jag på att gå tillbaka till någon form av logistikjobb (ej bara kontor men typ lager) och tror ett truckkort kan ge fördelar när alla ska tillbaka till jobb.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
455
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 376
Senast: Human
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp