Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
. Harlekin kan paras med harlekin eller svart om den svarta är harlekinavlad. Ska man köpa valp bör man alltid kontrollera färgen på föräldrarna, bortsett från de normala som är nämnda ovanför.

Källa sveriges största GD uppfödare och tillika vet.
Tolkar jag dig rätt?

Jag läser:
att uppfödare kan komma undan med parningar och att man DÄRFÖR SOM KÖPARE MÅSTE KONTROLLERA FÄRGEN PÅ FÖRÄLDRARNA

Jag läser inte:
Att det är problematiskt med harlekin plus harlekin eller svart
 
Tycker dock att GD-rasklubben verkar ta oerhört lätt på det där med att inte para merle x merle eller harlekin x harlekin... dessutom kan ju även helsvarta hundar bära harlekinanlaget. Men inte ett ord om detta i sektionen om färger på rasklubbens hemsida och i RAS står bara: "SKK/AK gjort ett uttalande om att det inte kan anses förenligt med grundreglerna att para merle med merle eller harlekin med harlekin".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 222
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 322
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 903
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp