Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valp av sällskapsras för 25000, bara några dagar över åtta veckor. Påstås vara köpt från en uppfödare men säljs utan stamtavla av vad som verkar vara valpköpare, seriöst och bra från alla involverade personer alltså. :cry:
Det är inte helt omöjligt att vissa personer har köpt valp bara för att kunna sälja dyrare i år då trycket är så stort. Känns helt galet ☹
 
Frallavalpar med ”unik” färg, bra andning och stamtavla för 34.000 kr.....
Stamtavla i Dog World Kennel Club. Gick in på den ”kennelklubbens” hemsida. En brittisk hemsideadress men den info som fanns var skriven på dålig engelska. Betala lite pengar och skicka info om din hund så får du en ”stamtavla”.
Blocketannonsen skriven på dålig svenska, inget namn och valparna ska finnas i Skåne. Låter väldigt misstänkt smuggelvalp.
 
Frallavalpar med ”unik” färg, bra andning och stamtavla för 34.000 kr.....
Stamtavla i Dog World Kennel Club. Gick in på den ”kennelklubbens” hemsida. En brittisk hemsideadress men den info som fanns var skriven på dålig engelska. Betala lite pengar och skicka info om din hund så får du en ”stamtavla”.
Blocketannonsen skriven på dålig svenska, inget namn och valparna ska finnas i Skåne. Låter väldigt misstänkt smuggelvalp.
Det är det nog inte,det sitter en hel hög gridiga grisar där nere som reggar i DWKC för att legalisera valpar o ta hutlösa priser, ett par av dom "uppfödarna" har tidigare varit skk medlemmar.
Jag har en stamtavla här hemma gjord på DWKC, mamma fralla, pappa kanin och ungen ekorre,så stor koll har den databasen.
 
Det sorgligaste i den här soppan tycker jag inte är säljarna faktiskt. Det har alltid funnits människor med tvivelaktig moral som velat tjäna snabba och enkla pengar. Vad de ägnat sig åt att sälja har varierat. Det kan vara knark, köksavlade hundar, diverse pyramidprylar etc.

Nej, det sorgligaste är alla naiva idioter som köper hund som om det vore ett klädesplagg. Om det är problemet man vill komma åt så gäller det att slå ut efterfrågan, inte distributionskedjan.
 
Det ligger 2 omplacerings annonser ute på Blocket, en för en mops och en för en fralla, rubriken ”intressekoll”. Båda i Stockholmsområdet. Själva annonserna är skriven på ett för mig väldigt trevligt sätt och det var därför jag reagerade, för det är EXAKT samma ordval och formuleringar, bara skillnad på anledningarna. Men olika namn på annonsörerna. Vad kan det här vara för fuffens? Det kan ju inte vara en slump..
 
Det ligger 2 omplacerings annonser ute på Blocket, en för en mops och en för en fralla, rubriken ”intressekoll”. Båda i Stockholmsområdet. Själva annonserna är skriven på ett för mig väldigt trevligt sätt och det var därför jag reagerade, för det är EXAKT samma ordval och formuleringar, bara skillnad på anledningarna. Men olika namn på annonsörerna. Vad kan det här vara för fuffens? Det kan ju inte vara en slump..
Den på mopsen läste jag! Frallan verkar jag ha missat. Tyckte det var något ”off” med annonsen men kunde inte sätta fingret på det. Låter ju märkligt...
 
Det ligger 2 omplacerings annonser ute på Blocket, en för en mops och en för en fralla, rubriken ”intressekoll”. Båda i Stockholmsområdet. Själva annonserna är skriven på ett för mig väldigt trevligt sätt och det var därför jag reagerade, för det är EXAKT samma ordval och formuleringar, bara skillnad på anledningarna. Men olika namn på annonsörerna. Vad kan det här vara för fuffens? Det kan ju inte vara en slump..
Jag måste vara blind för jag hittar ingen av dom annonserna
 
Det ligger 2 omplacerings annonser ute på Blocket, en för en mops och en för en fralla, rubriken ”intressekoll”. Båda i Stockholmsområdet. Själva annonserna är skriven på ett för mig väldigt trevligt sätt och det var därför jag reagerade, för det är EXAKT samma ordval och formuleringar, bara skillnad på anledningarna. Men olika namn på annonsörerna. Vad kan det här vara för fuffens? Det kan ju inte vara en slump..
De var verkligen exakt likadant skrivna... På olika platser i Sthlm också dock.
 
Ohm unika frallor för 34.000 kr - black and tan :confused: ingen unik färg även om dom inte är godkända hos frallor. Reggade i Dog World kenel club.......bahahaha
 
PoPeDoDiDo-valpar för 25-30 000:-! Som hittat!
118518302_253691179205268_3535204117691007582_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 559
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
56 677
Senast: Wingates
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 104
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp