Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kull canepoo på blocket nu, det bästa från både pudeln och cane corson i ett...
Såg just den med...:banghead:

"Canepoo- valpar. Väldigt sällsynt och unik ras! En fantastisk ny ras som får det bästa "av båda världar". Den får styrkan, modet och ståtligheten från Cane Corson - samtidigt som den får samarbetsviljan och intelligensen från Pudeln. Canepoo är dessutom allergivänlig och fäller inte päls, tack vare Pudeln. Rasen skäller sällan, älskar barn och är varsam med mindre hundar och andra djur."

:crazy::crazy::crazy:
 
Såg just den med...:banghead:

"Canepoo- valpar. Väldigt sällsynt och unik ras! En fantastisk ny ras som får det bästa "av båda världar". Den får styrkan, modet och ståtligheten från Cane Corson - samtidigt som den får samarbetsviljan och intelligensen från Pudeln. Canepoo är dessutom allergivänlig och fäller inte päls, tack vare Pudeln. Rasen skäller sällan, älskar barn och är varsam med mindre hundar och andra djur."

:crazy::crazy::crazy:
Tänk om det istället blir helt tvärtom mot vad dom skrivit att den nya, sällsynta och unika "rasen" ska bli :nailbiting:

Den får styrkan, modet och ståtligheten från Pudeln (dvärg, mellan eller stor?) - samtidigt som den får samarbetsviljan och intelligensen från Cane Corson. Canepoo är dessutom allergivänlig och fäller massor med päls året om. Rasen skäller ofta, äter barn, mindre hundar och andra djur."

🤪🤪 :rofl::rofl: Ursäkta men jag kunde inte låta bli.
Det är så här jag brukar läsa annonserna för de "nya" raserna, för hur i hela friden ska dom veta vad utfallet blir :cautious::banghead:
 
Senast ändrad:
Tänk om det istället blir helt tvärtom mot vad dom skrivit att den nya, sällsynta och unika "rasen" ska bli :nailbiting:

Den får styrkan, modet och ståtligheten från Pudeln (dvärg, mellan eller stor?) - samtidigt som den får samarbetsviljan och intelligensen från Cane Corson. Canepoo är dessutom allergivänlig och fäller massor med päls året om. Rasen skäller ofta, äter barn, mindre hundar och andra djur."

🤪🤪 :rofl::rofl: Ursäkta men jag kunde inte låta bli.
Det är så här jag brukar läsa annonserna för de "nya" raserna, för i hela friden ska dom veta vad utfallet blir :cautious::banghead:
Exakt! Tänk va enkelt det vore med avel isf :crazy: om man alltid visste vilka egenskaper som skulle nedärvas.
 
Tänk om det istället blir helt tvärtom mot vad dom skrivit att den nya, sällsynta och unika "rasen" ska bli :nailbiting:

Den får styrkan, modet och ståtligheten från Pudeln (dvärg, mellan eller stor?) - samtidigt som den får samarbetsviljan och intelligensen från Cane Corson. Canepoo är dessutom allergivänlig och fäller massor med päls året om. Rasen skäller ofta, äter barn, mindre hundar och andra djur."

🤪🤪 :rofl::rofl: Ursäkta men jag kunde inte låta bli.
Det är så här jag brukar läsa annonserna för de "nya" raserna, för hur i hela friden ska dom veta vad utfallet blir :cautious::banghead:
Mmmmmm.
Som den köpare som betäckte dressyrstoet med en hopphingst utan gång för att förbättra hoppningen.

jag frågade om hon tänkt på att hon kunde få ett fö lmed hopphästens gång och stoets obefintliga hoppfömåga.
-nä, den möjlilgheten hade hon inte tänkt på.

Folk är korttänkta......
 
Tänk om det istället blir helt tvärtom mot vad dom skrivit att den nya, sällsynta och unika "rasen" ska bli :nailbiting:

Den får styrkan, modet och ståtligheten från Pudeln (dvärg, mellan eller stor?) - samtidigt som den får samarbetsviljan och intelligensen från Cane Corson. Canepoo är dessutom allergivänlig och fäller massor med päls året om. Rasen skäller ofta, äter barn, mindre hundar och andra djur."

🤪🤪 :rofl::rofl: Ursäkta men jag kunde inte låta bli.
Det är så här jag brukar läsa annonserna för de "nya" raserna, för hur i hela friden ska dom veta vad utfallet blir :cautious::banghead:
Menar du att du inte har förstått att blandraser alltid får det bästa ur varje ras :idea: dessutom blir dom ju vad man gör dom till :angel:


😂😂😂
 
Triggad av denna tråd surfade jag in på Blocket-hund, det blev ett intressant besök. Har 10% av alla Svenssons med hund fått för sig att para med vad som erbjuds för att kunna tjäna en hacka i karantäntider?

Flera udda korsningar som i framtiden kommer kunna kallas "blocketras".

Någon försöker även testa lyckan med att sälja sin 4 åriga spaniel för 35 000 kr.


Synd att inte folk har vett att uppskatta seriöst avelsarbete.
 
Ramlade över den här skämtbilden

aWxL94n_460s.png


Asså va?
 
Redan nu börjar omplaceringsannonserna ösa in på blocket... en tre(!)-månaders drever som omplaceras pga flytt för jobb. Alltså, hur dåligt kan man planera sitt liv?!
En annan omplacerar en femmånaders golden/labbevalp för att "han är för svår och energisk för oss" - skulle gissa att den valpen är precis såsom femmånadersvalpar ska vara (herregud, vi var lätt suicidala när Daisy var fem månader pga konstant sömnbrist och fullkomligt uppätna armar, händer och fötter) men att familjen inte gjorde någon som helst research utan bara tänkte att det skulle bli så mysigt att krama och gosa med valpen hela sommaren.
Det är så fruktansvärt tragiskt!
 
Redan nu börjar omplaceringsannonserna ösa in på blocket... en tre(!)-månaders drever som omplaceras pga flytt för jobb. Alltså, hur dåligt kan man planera sitt liv?!
En annan omplacerar en femmånaders golden/labbevalp för att "han är för svår och energisk för oss" - skulle gissa att den valpen är precis såsom femmånadersvalpar ska vara (herregud, vi var lätt suicidala när Daisy var fem månader pga konstant sömnbrist och fullkomligt uppätna armar, händer och fötter) men att familjen inte gjorde någon som helst research utan bara tänkte att det skulle bli så mysigt att krama och gosa med valpen hela sommaren.
Det är så fruktansvärt tragiskt!
Såg drevern också. Känns som att dom köpte den för att hen var arbetslös typ, och sen ba "oj nu fick jag jobb, oopsie!" :cry:
 
Redan nu börjar omplaceringsannonserna ösa in på blocket... en tre(!)-månaders drever som omplaceras pga flytt för jobb. Alltså, hur dåligt kan man planera sitt liv?!
En annan omplacerar en femmånaders golden/labbevalp för att "han är för svår och energisk för oss" - skulle gissa att den valpen är precis såsom femmånadersvalpar ska vara (herregud, vi var lätt suicidala när Daisy var fem månader pga konstant sömnbrist och fullkomligt uppätna armar, händer och fötter) men att familjen inte gjorde någon som helst research utan bara tänkte att det skulle bli så mysigt att krama och gosa med valpen hela sommaren.
Det är så fruktansvärt tragiskt!
Det där har jag tänkt en del på, undrar vad som händer i kölvattnet av att alla helt plötsligt ska ha hund bara för att det blev hemma-arbete iom covid :(
Det kommer nog att bli väldigt många "omplacerings-anonnser" tyvärr, och jag håller med dig - det ser ut som det startat :down:

Eller vad händer med de valpar som föds bara för att "någon" har kommit på att det går att tjäna pengar på valpar just nu, men är ute för sent (typ nu) och ingen vill ha dom? Jag ser många fler anonnser med hund söker tik eller tik söker hund, än vad det brukar vara.
Så jäkla fult och cyniskt, jag blir så ledsen :cry:
 
Valp av sällskapsras för 25000, bara några dagar över åtta veckor. Påstås vara köpt från en uppfödare men säljs utan stamtavla av vad som verkar vara valpköpare, seriöst och bra från alla involverade personer alltså. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 317
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 806
Senast: Wingates
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 926
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp