Oseriös avel 2021

En känd labradoodle uppfödare vill ha hjälp med att hämta en hund i new York som tack för hjälpen får man välja på att få resan och hotellet betalt ELLER förtur i kön till en labradoodlevalp
Men what :crazy: man borde få hela resan inkl hotell mm betalt PLUS betalt för besväret. Gå före i kön, dvs inte ens bli lovad en valp, är ju lika med noll för sjutton. Och fint att hon sorterar så noggrant bland sina valpköpare :) :yuck:
 
Hade det inte varit för att det är ett jäkla jobb,hade jag velat göra en labradoodle kull o lägga ut dom för typ 10 000 bara för att få dom andra att sätta i halsen,undrar hur många som skulle ringa upp mig o skrika att jag förstör deras marknad?
 
Hade det inte varit för att det är ett jäkla jobb,hade jag velat göra en labradoodle kull o lägga ut dom för typ 10 000 bara för att få dom andra att sätta i halsen,undrar hur många som skulle ringa upp mig o skrika att jag förstör deras marknad?
Men det skulle ju förmodligen inte vara ÄKTA labradoodles, utan rena rama buskisaveln! Har de ens en utskriven stamtavla, va?!
 
Min kusin har visst köpt en... en... ja vad sjutton hette det, malshipoo. Jag har lyckats lista ut att det är malteser, shih tzu och dvärg(eller toy då)pudel. Och det var jääääääättelång väntetid för att få en, givetvis. Tappar tron på min omgivning snart.
 
En känd labradoodle uppfödare vill ha hjälp med att hämta en hund i new York som tack för hjälpen får man välja på att få resan och hotellet betalt ELLER förtur i kön till en labradoodlevalp
Lycka till, man kommer inte in i USA nu pga Covid, om man inte mellanlandar i 14 dagar i tex Turkiet eller Mexico. Verkar bli mer och mer värd semester för den som hämtar valpen 😂
 
Man ska gråta. :(
Ja jag blir ärligt talat alldeles matt över hela grejen, hur blev det så att man kan mixa i princip vadsjutton som helst och sälja för helt sjuka summor? Är det så enkelt som att köparna/målgruppen blir ratade hos seriösa uppfödare eller är det mer bristen på tålamod, man ska ha hunden NU? Inte kan det väl vara så att man på allvar tror att det är bättre med en slumpmässig mix av ulliga sällskapsraser än en väl uppfödd renrasig? Har blandrasuppfödarna lyckats lobba för sina köksmixar så pass väl?
 
Ja jag blir ärligt talat alldeles matt över hela grejen, hur blev det så att man kan mixa i princip vadsjutton som helst och sälja för helt sjuka summor? Är det så enkelt som att köparna/målgruppen blir ratade hos seriösa uppfödare eller är det mer bristen på tålamod, man ska ha hunden NU? Inte kan det väl vara så att man på allvar tror att det är bättre med en slumpmässig mix av ulliga sällskapsraser än en väl uppfödd renrasig? Har blandrasuppfödarna lyckats lobba för sina köksmixar så pass väl?
Det verkar vara längre väntetid på dessa än renrasiga så tror inte det handlar om att man vill ha hund nu direkt som ofta var anledningen till blandrasköp förr.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
12 763
Senast: Piglet
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 925
Senast: Gabby_Ossi
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 979
Senast: zassoo
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 142
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp