Oseriös avel hösten 2018

Så otroligt fult !

Valparna kommer att vid leverans vara:

-Veterinärbesiktigade
-Registrerade i SKK id-register
-Anmälda till jordbruksverket
-Chippade
-Vaccinerade
-Avmaskade
-3-års ”dolda fel-försäkrade” hos Sveland.

Med valpen kommer också foder för de första dagarna och en filt med mammas doft, dokumentation från SKK , information om föräldrar, jordbruksverket, försäkringsbolaget och köpekontrakt.

Vid bokning erläggs en handpenning på 3500:- som inte betalas tillbaka vid ånger.

Kom och titta – kanske det är här du hittar din vän för livet!
 
Så otroligt fult !

Valparna kommer att vid leverans vara:

-Veterinärbesiktigade
-Registrerade i SKK id-register
-Anmälda till jordbruksverket
-Chippade
-Vaccinerade
-Avmaskade
-3-års ”dolda fel-försäkrade” hos Sveland.

Med valpen kommer också foder för de första dagarna och en filt med mammas doft, dokumentation från SKK , information om föräldrar, jordbruksverket, försäkringsbolaget och köpekontrakt.

Vid bokning erläggs en handpenning på 3500:- som inte betalas tillbaka vid ånger.

Kom och titta – kanske det är här du hittar din vän för livet!

Vad är det för ras?
 
@Bonica @russinbulle @Stjärnklar Håller med om att det är fult gjort - känns ganska tydligt att säljaren vill få köpare att tro att det handlar om renrasiga valpar även om det inte är det, och samtidigt inte ljuga rakt ut...

"Registrerade i SKK id-register"
"Dokumentation från SKK , information om föräldrar"

Skriva att det är 100 % en ras och dra med SKK i annonsen på alla möjliga sätt med "dokumentation" etc., men ingenting som egentligen betyder något - inget om att det finns en stamtavla eller att hunden är registrerad i SKK. I ID-registret kan man ju till och med registrera katter...
 
@Bonica @russinbulle @Stjärnklar Håller med om att det är fult gjort - känns ganska tydligt att säljaren vill få köpare att tro att det handlar om renrasiga valpar även om det inte är det, och samtidigt inte ljuga rakt ut...

"Registrerade i SKK id-register"
"Dokumentation från SKK , information om föräldrar"

Skriva att det är 100 % en ras och dra med SKK i annonsen på alla möjliga sätt med "dokumentation" etc., men ingenting som egentligen betyder något - inget om att det finns en stamtavla eller att hunden är registrerad i SKK. I ID-registret kan man ju till och med registrera katter...

De har alltså inte stamtavla?
Annars tänker jag att det är klumpigt uttryckt med ID-register, att det menas att de är reggade i SKK.
 
De har alltså inte stamtavla?
Annars tänker jag att det är klumpigt uttryckt med ID-register, att det menas att de är reggade i SKK.
Nja det där är ju en klassiker. Jag är ganska övertygad om att dom inte är skk reggade. Har sett den där fulingen flertalet gånger när folk säljer oreggade småhundar. Dock hade dom förmodligen fått 15 tusen för valparna även utan att konstra.
 
De har alltså inte stamtavla?
Annars tänker jag att det är klumpigt uttryckt med ID-register, att det menas att de är reggade i SKK.
Jag tänker att skriver man på det sättet så är de registrerade i just SKKs ID-register, dvs. inte faktiskt registrerade renras. Det var ju en hyfsat utförlig lista, och då tror jag inte att de av misstag råkat lägga till "ID-register". Det hade varit enklare och mer självklart att bara skriva "Registrerade i SKK" om de faktiskt hade varit det.

Jag har ju dock ingen koll egentligen - jag har inte sett hela annonsen och jag vet inte vad det handlar om för valpar, så det kan ju vara ett misstag :)
 
Från blocket:

Vi har nu en kull med helt underbara, originella och helt unika valpar till salu för dig som söker en hund med " lite extra av allt" !

Valparna är en korsning mellan Golden - Border Collie - Husky och har ärvt det bästa från alla de tre raserna, då de blir extremt vackra, smarta, lojala och positiva till allt vad livet har att erbjuda.

Deras intelligens från både Bordercollie och Husky -generna gör att de förstår ord (även om det finns många som påstår att det är omöjligt) och förstår därför även skillnaden mellan snarlika kommandon som tex. - gå och lägg dej i hallen, eller - gå och lägg dej i köket mm.

Dessutom har de från Huskyn ärvt sin egen talförmåga, de diskuterar gärna verbalt och svarar på tilltal, i synnerhet om de inte håller med om en tillsägelse, men även för att upplysa om att de tex. behöver gå ut och kissa bla.

Av den anledningen behöver man inte traggla kommandon osv utan i princip bara informera om vad som gäller, då deras självklara och positiva inställning till alla former av samarbete är helt naturligt för dem.

De är tom. tillräckligt intelligenta för att ha humor, på riktigt, och diskussioner på den nivån kan bli riktigt roliga!

Tack vare Golden-genen har de hög stresstålighet, vilket gör att de inte måste aktiveras hela tiden, de har heller ingen utpräglad vallnings instinkt och kan utan problem bo i lägenhet.

De är begåvade med en ängels tålamod, älskar barn och har inga som helst problem med andra hundar, katter mm...

Valparna är uppväxta i vår hemmiljö är därför vana vid det mesta och älskar att leka med ungarna oavsett om det gäller kurragömma, ta fatt eller andra fysiska lekar, utan accepterar även att bli utklädda för att gå på te-party, åka dockvagn eller leka doktor mm....

Då vi fött upp flera kullar med den här blandningen under de senaste 20 åren, kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familjehundar, alt. bästa vän till dej som söker en supersmart, lättlärd och helt okomplicerad hund med stabilt psyke!

Alla valpar från tidigare kullar har blivit extremt friska och långlivade individer med kanonpsyke.

Valparna är i princip rumsrena, vilket innebär att de går på tidningar vid ytterdörren för att göra sina behov, regelbundet avmaskade och vana vid att klippa klorna, bada mm....och säljes veterinär besiktigade, vaccinerade, chip märkta och registrerade.

De är leveransklara och redo att flytta till sina nya hem från och med den 9/3 då de är 10 v. och får vid flytten med sig ett startpaket med halsband, koppel, leksak, snuttefilt (som luktar mamma och pappa) och en påse med övergångs foder.

Pga erfarenhet av extremt många spekulanter på tidigare kullar, vill jag ha en första kontakt via Blockets annons svar / Mail....

Vid tingning av en valp tas en handpenning på 3000:- ut som inte återfås vid ev. ånger.

Pris: 12.000:- eller högstbjudande i kombination med ett gott hem...

:up:
 
Från blocket:

Vi har nu en kull med helt underbara, originella och helt unika valpar till salu för dig som söker en hund med " lite extra av allt" !

Valparna är en korsning mellan Golden - Border Collie - Husky och har ärvt det bästa från alla de tre raserna, då de blir extremt vackra, smarta, lojala och positiva till allt vad livet har att erbjuda.

Deras intelligens från både Bordercollie och Husky -generna gör att de förstår ord (även om det finns många som påstår att det är omöjligt) och förstår därför även skillnaden mellan snarlika kommandon som tex. - gå och lägg dej i hallen, eller - gå och lägg dej i köket mm.

Dessutom har de från Huskyn ärvt sin egen talförmåga, de diskuterar gärna verbalt och svarar på tilltal, i synnerhet om de inte håller med om en tillsägelse, men även för att upplysa om att de tex. behöver gå ut och kissa bla.

Av den anledningen behöver man inte traggla kommandon osv utan i princip bara informera om vad som gäller, då deras självklara och positiva inställning till alla former av samarbete är helt naturligt för dem.

De är tom. tillräckligt intelligenta för att ha humor, på riktigt, och diskussioner på den nivån kan bli riktigt roliga!

Tack vare Golden-genen har de hög stresstålighet, vilket gör att de inte måste aktiveras hela tiden, de har heller ingen utpräglad vallnings instinkt och kan utan problem bo i lägenhet.

De är begåvade med en ängels tålamod, älskar barn och har inga som helst problem med andra hundar, katter mm...

Valparna är uppväxta i vår hemmiljö är därför vana vid det mesta och älskar att leka med ungarna oavsett om det gäller kurragömma, ta fatt eller andra fysiska lekar, utan accepterar även att bli utklädda för att gå på te-party, åka dockvagn eller leka doktor mm....

Då vi fött upp flera kullar med den här blandningen under de senaste 20 åren, kan vi garantera att valparna kommer att bli perfekta familjehundar, alt. bästa vän till dej som söker en supersmart, lättlärd och helt okomplicerad hund med stabilt psyke!

Alla valpar från tidigare kullar har blivit extremt friska och långlivade individer med kanonpsyke.

Valparna är i princip rumsrena, vilket innebär att de går på tidningar vid ytterdörren för att göra sina behov, regelbundet avmaskade och vana vid att klippa klorna, bada mm....och säljes veterinär besiktigade, vaccinerade, chip märkta och registrerade.

De är leveransklara och redo att flytta till sina nya hem från och med den 9/3 då de är 10 v. och får vid flytten med sig ett startpaket med halsband, koppel, leksak, snuttefilt (som luktar mamma och pappa) och en påse med övergångs foder.

Pga erfarenhet av extremt många spekulanter på tidigare kullar, vill jag ha en första kontakt via Blockets annons svar / Mail....

Vid tingning av en valp tas en handpenning på 3000:- ut som inte återfås vid ev. ånger.

Pris: 12.000:- eller högstbjudande i kombination med ett gott hem...

:up:

Men herregud. Människan måste ju vara totalt tappad.
 
Det finns syskonbarn till mitt måndags-ex. Håller tummarna för att de kollat så att inte patella luxerar på någon av föräldrarna. Två i kullen min kom ifrån är knäopererade. Jag har berättat flera gånger för uppfödaren om att min är en krankhetens lille man förtrogen med smärta.

Fast jag vet inte. Tokigheter behöver inte vara genetiska (de kan t.ex. bero på att det var en stor kull för en liten ras, otur med kemin i livmodern, allmän otur, kanske tappade jag honom på huvudet för ofta när han var valp).

Kommer din från en kennel på M?
 
"Vi säljer vår älskade XX som har varit vår vän så länge. Vi känner att han börjar bli lite till åren och skulle behöva bo ute på landet sina sista år. XX är jättesnäll och lystrar till både svenska och engelska men skäller mest på engelska. Är ni intresserade av att ta hand om vår XX så hör av er."

Nu vet jag inte exakt hur gammal hunden är, men lite skumt är det att ta 10.000 kr (som det står på prisdelen i annonsen) om det är så att han är såpass gammal som de får det att låta som i annonsen. Ej oseriös avel i och för sig, men ändå. Valppriset i rasen är cirka 12-15.000 kr.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 323
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 671
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 844
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp