Bukefalos 28 år!

Oseriös avel hösten 2018

"Vi säljer vår älskade XX som har varit vår vän så länge. Vi känner att han börjar bli lite till åren och skulle behöva bo ute på landet sina sista år. XX är jättesnäll och lystrar till både svenska och engelska men skäller mest på engelska. Är ni intresserade av att ta hand om vår XX så hör av er."

Nu vet jag inte exakt hur gammal hunden är, men lite skumt är det att ta 10.000 kr (som det står på prisdelen i annonsen) om det är så att han är såpass gammal som de får det att låta som i annonsen. Ej oseriös avel i och för sig, men ändå. Valppriset i rasen är cirka 12-15.000 kr.

Åh, kanske kunde lägga ut en annons på Mamma Mu?
Valppris brukar ju ligga på 14-16 000:- så 12 000:- är väl rimligt för en meriterad, snäll och rumsren 11-åring :)
 
"Vi säljer vår älskade XX som har varit vår vän så länge. Vi känner att han börjar bli lite till åren och skulle behöva bo ute på landet sina sista år. XX är jättesnäll och lystrar till både svenska och engelska men skäller mest på engelska. Är ni intresserade av att ta hand om vår XX så hör av er."

Nu vet jag inte exakt hur gammal hunden är, men lite skumt är det att ta 10.000 kr (som det står på prisdelen i annonsen) om det är så att han är såpass gammal som de får det att låta som i annonsen. Ej oseriös avel i och för sig, men ändå. Valppriset i rasen är cirka 12-15.000 kr.
Alltså med tanke på hundens namn vet jag inte om annonsen är helt seriös. Jag skrattar var gång jag läser den.

"Collien Nutley " 😂😂😂😂
 
Det borde vara svårare att bli uppfödare. Nu sitter en exteriöruppfödare på Facebook och hävdar att anledningen till att vissa hundar växer ur rasstandarden är pga fodret, inte arv :banghead::banghead:
 
Ja säg det. Men tydligen så har de hundar från henne som växt upp på Doggy och RC blivit för stora pga fodret.
Förvisso inga foder jag själv skulle rekommendera men inte av den anledningen :cautious:
Sen att vissa foder gör att valpen växer för fort är en annan sak.

Det var som shibauppfödaren jag träffade här i UK som sade att min tik blivit övervuxen för att jag inte hade henne i en crate tillräckligt ofta/länge när hon var valp. (Inte alls förstås)
Tydligen blir de små och önskvärt fyrkantiga om de inte får springa runt så mycket. Lite som bonsaikatter! :up::D
 
Jag har alltid önskat att jag var lite längre. Tror ni det kan vara mamma och pappas fel som inte gav mig rätt mat? Och är det försent att fixa det? Kan det hjälpa att byta ut müslin mot doggy i morgonfilen? :down:
 
Jag har alltid önskat att jag var lite längre. Tror ni det kan vara mamma och pappas fel som inte gav mig rätt mat? Och är det försent att fixa det? Kan det hjälpa att byta ut müslin mot doggy i morgonfilen? :down:
Jag som alltid önskat mig längre ben och så var det så enkelt som att börja äta doggy... :idea: Är det för sent att börja nu?
 
Kul när man hittar en kull SKK-reggade aussievalpar på blocket och moderns MH ser ut såhär:
26549

Modern har dessutom bara ett syskon som också gjort MH, vilket ser typ lika illa ut och dessutom med 5 på skott.
Fadern har 5 på skott, samma som 2 syskon till.
Modern har 1 utställningsresultat, annars har ingen av föräldrarna gjort något i officiella sammanhang utöver MH.

Men 17 000 ska de minsann ha för valparna :up::banghead:
 
Kul när man hittar en kull SKK-reggade aussievalpar på blocket och moderns MH ser ut såhär:
Visa bifogad fil 26549
Modern har dessutom bara ett syskon som också gjort MH, vilket ser typ lika illa ut och dessutom med 5 på skott.
Fadern har 5 på skott, samma som 2 syskon till.
Modern har 1 utställningsresultat, annars har ingen av föräldrarna gjort något i officiella sammanhang utöver MH.

Men 17 000 ska de minsann ha för valparna :up::banghead:

17 000 för skräp? Herregud.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 867
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
58 494
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
1 029
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp