KL
Jag förväntar mig att bli riktigt halshuggen efter detta inlägget, men wtf....
Jag tycker personligen att det inte är någon rättighet att rida, utan att man ska se till hästens bästa hela tiden. Jag tycker själv att jag ligger på gränsen till att rida med mina runt 85 kg/182 cm. Skulle jag väga över 90 kg skulle jag tänka både en och två gånger innan jag satte mig på en häst. Och jag tror inte att tävlingsyttare som t.ex Ludger Beerbaum (för att ta ett exempel) väger så långt över 80 kg. Visst är han lång och vältränad, men jävligt smal. Så jag tycker inte riktigt att argumentet "stora tunga karlar som rider" håller riktigt.
Sen är det ju absolut så att balansen spelar en sjukt stor roll, men det jag vill säga är som sagt att JAG personligen inte skulle rida om jag vägde över 90 kg. Det är min personliga gräns. Då skulle jag se till att förlora vikt på andra sätt innan jag satt upp igen på min häst....
Om någon tycker att jag har dåliga synpunkter är det bara att säga till, så kan vi se om ni kan få mig att ändra åsikt. Man är aldrig för gammal för att omvärdera sin åsikt genom bra argument

!